پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
شورای فرهنگ عمومی آنقدر اهمیت دارد که در سکوت قانون، مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجرا و بر مبنای آن دادگستری حکم می‌دهد و گاه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند فرماندار، شهردار و دیگر رؤسای اداره‌ها را نیز عوض نماید.
شورای فرهنگ عمومی آنقدر اهمیت دارد که در سکوت قانون، مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجرا و بر مبنای آن دادگستری حکم می‌دهد و گاه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند فرماندار، شهردار و دیگر رؤسای اداره‌ها را نیز عوض نماید.

به گزارش کازرون نما، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ریاست حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی کازرون، در دفتر امام جمعه کازرون برگزار شد.

بررسی پیشگیری از کرونا در شورای فرهنگ عمومی کازرون

حجت‌الاسلام محمدجواد جلالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون و دبیر شورای فرهنگ عمومی کازرون در این نشست با تبریک فرا رسیدن 14 آبانماه، روز فرهنگ عمومی به بیان اهمیت شورای فرهنگ عمومی پرداخت و با اشاره به سخنان رهبری گفت: شورای فرهنگ عمومی به پیشنهاد مقام معظم رهبری در سال 1364 که در آن زمان رئیس وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند راه‌اندازی شد و در سال 1372 در مراکز استان‌ها و سال 1385 در شهرستان‌ها نیز کار خود را آغاز کرد تا با همسو کردن و یکپارچگی رویه، همه اداره‌ها، نهادها و فعالان فرهنگی در پیشبرد فرهنگ شهرستان و رفع معضلات و سنت‌های غلط از یک سو و تقویت سنت‌های ملی و مذهبی از سوی دیگر و همچنین بررسی پیشنهادهای فرهنگی زمینه را برای بالندگی و پیشرفت فرهنگی و هنری فراهم شود.


حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون و رئیس این شورا نیز در بیان اهمیت فرهنگ عمومی بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی آنقدر اهمیت دارد که در سکوت قانون، مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم‌الاجرا و بر مبنای آن دادگستری حکم می‌دهد و گاه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند فرماندار، شهردار و دیگر رؤسای اداره‌ها را نیز عوض نماید.


صباحی ادامه داد: مصوبه شورای فرهنگ عمومی به منزله قانون است که می‌شود به آن استناد و حکم کرد.


مصوبات این نشست شورای فرهنگ عمومی کازرون:


1-      با توجه به همه‌گیری و گسترش بیماری کرونا، چاپ آگهی فوت اموات و چاپ کارت عروسی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.


2-      راه‌اندازی اتاق فکر و مشورت شورای فرهنگ عمومی با هماهنگی امام جمعه.


3-      عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی درباره بیماری کرونا در سطح شهرستان و برخورد قاطع با متخلفین توسط نیروی انتظامی و ناحیه بسیج سپاه


۱۴ آبان ۱۳۹

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲