پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
تناقض در مدیریت کرونا؛
به گزارش کازرون نما، چند روز پیش جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به مصوبه ستاد استانی و ملی و پیشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی،فعالیت برخی اصناف و مشاغل در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، فیروزآباد، داراب، ممسنی، رستم و استهبان از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه ۹۹ تعطیل شد.
به گزارش کازرون نما، چند روز پیش جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به مصوبه ستاد استانی و ملی و پیشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی،فعالیت برخی اصناف و مشاغل در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، فیروزآباد، داراب، ممسنی، رستم و استهبان از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه ۹۹ تعطیل شد.

این خبر در بسیاری از رسانه های کازرونی نیز انعکاس یافت و بسیاری از مشاغل روز شنبه، 17 مهرماه را به عنوان آغاز قرنطینه در نظر گرفتند.

صبح شنبه، هفدهم آبان ماه فرا رسید و در حالی که برخی اصناف انتظار آغاز تعطیلی موقت با هدف کنترل شیوع کرونا را داشتند، اما تا ساعت 9 صبح تقریبا همه اصناف فعالیت خود را آغاز کردند و تقریبا تا ظهر برخلاف مصوبه اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله کرونا نه تنها شهر کازرون تعطیل نشد بلکه شلوغی به خیابان های شهر بازگشت.

یکی از مغازه داران در کازرون در گفتگو با کازرون نما اعلام کرد که حتی در تماس با فرمانداری درباره تعطیلی برای کنترل کرونا، مسئولان فرمانداری شهرستان اعلام کرده اند که چنین موضوعی به دلیل عدم ابلاغ مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا در دستور کار فرمانداری کازرون قرار ندارد.

این در حالی است که یک روز قبل، مسئولان بهداشتی و درمانی کازرون با اعلام افزایش بی سابقه تعداد بیماران کرونایی اعلام کرده بودند که فقط در 48 ساعت گذشته، تعداد 15 بیمار جدید در این مرکز درمانی بستری شده اند که این تعداد طی دو روز آماری بی سابقه و نشان دهنده طوفانی از شیوع کروناست که قرار است باردیگر کازرون را درنوردد.

در شرایطی که وضعیت شیوع کرونا در کازرون به استناد آمار رسمی بحرانی و هر روز در حال افزایش است، برخی تصمیمات متناقض از جمله مانند تصمیم اخیر استان برای تعطیلی اصناف در کازرون و ابلاغ نشدن آن به فرمانداری ویژه کازرون، بیش از هر زمان دیگری مردم را دچار سردرگمی خواهد کرد.

به نظر می رسد که اگرچه بخشی از مردم با عدم رعایت پروتکل ها و بی توجهی به محدودیت های بهداشتی به شیوع بیشتر بیماری مرگبار کرونا دامن می زنند، اما از سوی دیگر برخی تعلل ها از سوی مقامات استانی نیز در وضعیت فعلی نه تنها کمکی به کنترل کرونا نخواهد کرد که فراتر از آن منجر به بحرانی و بدتر شدن اوضاع فعلی خواهد شد.

انتظار می رود با توجه به تشدید شیوع کرونا در کازرون، بیش از آن که کار سخت تر و دورتر شود، مقامات شهرستان ضمن پیگیری و دریافت ابلاغیه استانداری، تصمیم فوری و قاطعی را برای اعلام تعطیلی موقت و ایجاد قرنطینه در شهر دنبال کنند تا وضعیت از آن چه بدتر است نشود.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸