پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
دکتر فاضل نیا مطرح کرد:
به گزارش کازرون نما، 10 آبان‌ماه، نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه سلمان فارسی با شهردارهای شهرستان‌های کازرون و کوهچنار درسالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد/ در این نشست راهکارهای افزایش سطح تعامل و همکاری‌های متقابل علمی، آموزشی، پژوهشی و خدماتی دانشگاه و شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق‌هایی درجهت برداشتن گام‌های عملی در این زمینه به دست آمد.  
بنا به گزارش دریافتی کازرون نما، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به شهردارها، با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این دانشگاه جهت ارائه‌ی خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به شهرداری‌ها، خاطر نشان نمود: تمام ظرفیت‌های دانشگاه متعلق به مردم است. در رویکردی که برای این مجموعه در نظر گرفته‌ایم به جد تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد، در اختیار نهادها و تشکل‌هایی که مرتبط با حوزه‌های توسعه‌ای و خدمات‌رسانی در سطح منطقه هستند، قرار بگیرد. معتقدم در کنار جریان‌های معمول تحصیلی و علمی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، چنانچه در کنار مجموعه‌ی مدیران محلی و منطقه‌ای هم قرار بگیریم، می‌توانیم اثربخشی مضاعف دانشگاه را در لایه‌های مختلف اجتماعی شاهد باشیم و بر همین اساس هم به دنبال ایجاد این اثربخشی با ارائه خدمات علمی و فرهنگی به شهرداری‌های منطقه هستیم.


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن کلیدی توصیف نمودن نقش شهرداری‌ها در روند توسعه و خدمات‌رسانی به مردم، از آمادگی این دانشگاه جهت انجام پروژه‌ها و طرح‌های مختلف مطالعاتی و پروژه‌های اجرایی علمی در حوزه‌های شهرسازی اعم از ممیزی املاک، مطالعات توسعه شهری و... اجرای نشست‌های تخصصی مورد نیاز شهرداری‌ها و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی جهت کارمندان شهرداری‌ها و همچنین دوره‌های مختلف آموزش‌های شهروندی برای عموم خبر داد و خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون این آمادگی را دارد تا در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با هر یک از شهرداری‌ها و یا تفاهم‌نامه‌ای واحد با مجموعه‌ی شهرداری‌های شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، ریل‌گذاری مناسب‌تری در جهت برقراری تعامل‌های دوسویه ایجاد نماید.


دکتر غریب فاضل‌نیا همچنین با برشمردن ظرفیت‌های موجود دانشگاه برای ارائه‌ی خدمات مختلف به شهرداری‌ها وجود رشته‌هایی مانند شهرسازی و IT به همراه برخورداری این دانشگاه از حضور و فعالیت هیئت علمی و اساتید خبره در حوزه‌های مختلف علوم فنی و مهندسی، ادبیات و... در کنار توانمندی‌های بالای فرهنگی این دانشگاه با برخورداری از زیرساخت‌های متعدد فیزیکی و فعالیت 19 کانون فرهنگی و 12 انجمن علمی دانشجویی، همچنین فعالیت مراکز علمی وابسته به این دانشگاه مانند مرکز مشاوره، بهداشت و درمان، دفتر ارتباط با صنعت از جمله برخی از زیرساخت‌های موجود در این دانشگاه برای توسعه همکاری‌های متقابل با نهادهای مختلف شهرستان را از جمله برخی از زمینه‌های مهیا برای توسعه همکاری‌های متقابل برشمرد.


در ادامه این نشست، شهردارهای شهرستان‌های کازرون و کوهچنار به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود پیرامون ارتباط با دانشگاه سلمان فارسی کازرون پرداختند. در ابتدا، علی ساسانی‌پور، مسئول حمل و نقل شهری شهرداری قائمیه که به همراه خواجه، مشاور شهردار و به نمایندگی از شهردار قائمیه در این جلسه حضور یافته بود، با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط‌های دوسویه بین دانشگاه و شهرداری‌ها، این ارتباط را زمینه‌ای برای حل علمی چالش‌های موجود در مسائل شهری مطرح نمود و خاطر نشان کرد: امیدواریم این ارتباط‌ها پیوسته و مستمر باشد و بتوانیم در کنار یکدیگر و با استفاده از ظرفیت‌های متقابل در جهت بهبود سطح ارائه خدمات به عموم مردم و شهروندان گام برداریم.


پس از ایشان رحمت‌الله خیاط، شهردار نودان، با استقبال از رویکرد دانشگاه در جهت توسعه سطح همکاری‌ها و ارتقا ارائه خدمات علمی به جامعه، به ذکر برخی از زمینه‌های همکاری در این بستر اشاره کرد و خاطر نشان نمود: تجارب متعدد حاکی از آن است که بین دانشگاه و هر نهادی که پیوند ایجاد شده، دستاوردهای ماندگار و موثری برجای مانده است؛ چراکه نگاه‌ها به سمت علمی‌تر شدن و تخصصی‌تر شدن کارها پیش رفته است. امیدواریم با همکاری‌های بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شهرداری نودان بتوانیم در زمینه‌هایی همچون احیا بافت تاریخی شهر نودان، کسب مشاوره در طراحی‌های فضاهای شهری از جمله ورودی شهر نودان و مباحث دیگری همچون مدیریت پسماند، فعالیت‌های مشترکی را داشته باشیم.


فتح‌الله اردشیری، شهردار بالاده نیز با تقدیر از زمینه‌سازی برای برگزاری این نشست، از آمادگی کامل شهرداری بالاده برای تعامل با دانشگاه سلمان فارسی کازرون خبر داد و خاطر نشان نمود: از کلیه اعضا هیئت علمی، متخصصین دانشگاهی و گروه‌های مختلف دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای بازدید میدانی از شهرداری و فضاهای مختلف شهری دعوت می‌کنیم. ما می‌توانیم از ظرفیت‌های این دانشگاه برای طرح‌های جامع شهری و توسعه و بهبود خدمات به عموم جامعه استفاده کنیم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های مشترکی که صورت می‌گیرد، به این مهم دست یابیم.


در ادامه این نشست، رضا نوذری، شهردار خشت، با تأکید بر این مطلب که هرچه پیوندهای بین دانشگاه و شهرداری‌ها را قوی‌تر کنیم، دستاوردهای مناسب‌تری برای عموم شهروندان خواهیم داشت، خاطر نشان نمود: دانشگاه‌ها بایستی علاوه بر حوزه‌های آموزشی و پژوهشی به حیطه‌ی کارهای اجرایی نیز ورود پیدا کنند. ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که هم با اتکا به توانمندی‌های اساتید و اعضا هیئت علمی و هم توانمندی‌های دانشجویی، می‌تواند محقق شود و شهرداری خشت این آمادگی را دارد تا در حوزه‌های مختلف با دانشگاه وارد تعامل و همکاری‌های دوسویه شود.


حسین موحدیانی، شهردار کنارتخته نیز با سازنده و ضروری توصیف کردن رویکرد دانشگاه سلمان فارسی کازرون در جهت توسعه همکاری‌ها با شهرداری‌های منطقه، این گام را در جهت زمینه‌سازی برای عملیاتی شدن انجمن شهردارهای کازرون و کوهچنار برشمرد و خاطر نشان نمود: جهت ایجاد تحول در مدیریت شهری نیاز به استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی داریم. با همکاری دانشگاه می‌توانیم از طریق دایر نمودن شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری خدمات نوین شهری را با راه‌اندازی اشتغال پایدار و موثر در سطح شهرها دنبال نماییم. همچنین با عملیاتی نمودن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌توانیم سند چشم‌انداز رشد منطقه را با نگاهی علمی و به صورتی کاربردی تنظیم نماییم که امیدوارم با استفاده از فضای تعامل سازنده‌ای که در این جلسه شاهدش هستیم، این مهم اتفاق بیفتد.


محمدامین مهرورز، شهردار کازرون هم با اشاره به آغاز تعامل‌های این شهرداری با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، خاطر نشان نمود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون در زمینه‌های مختلف خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و... ضمن ارتقا سطح خدمات شهرداری، در جهت افزایش مشارکت شهروندان در ایفای نقش آنها قدم برداریم.

همچنین گام‌های مقدماتی را برای حرکت به سمت شهر هوشمند، ارائه خدمات آنلاین شهری و تقویت ظرفیت‌های ارائه‌ی خدمات فرهنگی به شهروندان با استفاده از توانمندی‌های فرهنگی و تخصصی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برداشته‌ایم و امیدواریم به زودی برخی از این اقدامات نهایی شده و وارد مراحل عملیاتی شوند.


در ادامه این نشست، معاونین دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر مهدی رضایی، دکتر یحیی گردانی، دکتر بهروز خسروپور و سیدهاشم خاتمی نیز با برشمردن زمینه‌های مشترک همکاری در حوزه‌های مختلف دانشگاه، از لزوم دوسویه بودن این تعاملات و استفاده مشترک از ظرفیت‌ها و خدمات متقابل صحبت نموده و از آمادگی معاونت‌های مختلف دانشگاه برای توسعه همکاری‌ها خبر دادند.


گفتنی است در پایان، توافق‌هایی مبنی بر شروع فعالیت‌های مشترکِ دو و چند سویه میان دانشگاه و شهرداری‌های شهرستان‌های کازرون و کوهچنار صورت گرفته، مسیرهایی برای تحقق این توافق‌ها مشخص گردید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳