پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
حمید ظهرابی خبر داد:
به گزارش کازرون نما، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در جمع خبرنگاران گفت: طرح توانمندسازی و ارتقاء تاب‌آوری جوامع محلی در مقابل حوادث طبیعی و مخاطراتی نظیر آتش سوزی برای مواجهه عقلانی با این حوادث و پیشگیری از بروز آنها در روستاهای ارژن و پریشان شهرستان کازرون با همکاری یونسکو، اجرایی می‌شود.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ حمید ظهرابی یکشنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی و ارتقاء تاب‌آوری جوامع محلی، افزود: این طرح با همکاری حفاظت محیط زیست استان فارس و نمایندگی دفتر یونسکو در ایران برای بعضی از روستاهای ذخیرگاه زیست‌کره ارژن و پریشان در حوزه شهرستان کازرون اجرا خواهد شد.

ظهرابی ادامه داد: این طرح با رایزنی انجام شده و پس از تهیه پیشنهاد و ارایه شرح خدمات، به شکل پایلوت در ذخیرگاه‌ حوزه کازرون اجرا و نتایج آن برای استفاده در سایر ذخیرگاه‌های زیست‌کره کشور، به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای برنامه انسان و کره مسکون یا MAB تدوین شده است، افزود: برنامه انسان و ‌کره مسکون توسط یونسکو در سال ۱۹۷۱ بنیان‌گذاری شد و هدف آن نزدیک کردن همکاری‌های میان رشته‌ای مدیریت، پژوهش و آموزش در راستای حفظ اکوسیستم و استفاده از منابع طبیعی برای دستیابی به توسعه پایدار و معرفی و حفاظت از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره است.

ظهرابی افزود: مجری این طرح یک شرکت است که از طریق مناقصه موفق به جذب اعتبار و انعقاد قرارداد با یونسکو شده و براساس توافق انجام شده، موظف به انجام کار تحت نظارت حفاظت محیط زیست فارس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح در مرحله اول دریافت آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ایجاد آتش و یادگیری اقدامات ضروری برای مهار آتش در مناطق ارژن و پریشان و در مرحله بعد سازماندهی نیروهای داوطلب و تجهیز و آماده سازی آنها برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در سال های آینده خواهد بود. 

ظهرابی افزود: در قدم اول جذب این اعتبار و انتخاب یکی از شهرستان‌های استان فارس به عنوان پایلوت موفقیت محسوب می‌شود اما امیدواریم در رابطه با تجهیز مناطق برای مهار آتش سوزی نیز از حمایت‌های بیشتری بهره مند شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: تیم مدیریتی این اداره کل با کسب تجارب فراوان در انجام طرح های مشابه و عملکرد موفق در مهار آتش سوزی ها نقطه قوت محسوب شده و موفقیت طرح را تضمین می کند و در این زمینه کارشناسان محیط زیست فارس با تمام توان خود در پیشبرد طرح مذکور مشارکت خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳