پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
یک استاد دانشگاه:
به گزارش کازرون نما، سهیلا پایان در نشست سیر مطالعاتی فصل سوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله گفت: اساسی‌ترین فلسفه سکوت حضرت علی(ع) آنگونه که از سخنان امیرالمومنین استفاده می‌شود، حفظ اساس دین است.
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه گفت: شخصیت و زندگی امام علی‌(ع) متشکل از سه عنصر اصلی اقتدار، مظلومیت و پیروزی و اقتدار آن حضرت از نوع اقتدار منطق، فکر و سیاست بود

به گزارش کازرون نما، سهیلا پایان در نشست سیر مطالعاتی فصل سوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله گفت: اساسی‌ترین فلسفه سکوت حضرت  علی(ع) آنگونه که از سخنان امیرالمومنین استفاده می‌شود، حفظ اساس دین است.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) به این باور رسید که ادامه روش اعتراض‌آمیز نه تنها تأثیر آنی خود را ندارد، بلکه سبب سوء استفاده دشمنان زخم‌خورده اسلام می‌شود و ارزش اصل اسلام بسی بالاتر از خلافت چند روزه است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر عدالت حضرت علی(ع) بیان کرد: از نظر امام علی(ع) حق زمامدار بر مردم و حق مردم بر زمامدار بزرگ‌ترین حقی است که خداوند قرار داده و کاملاً دوطرفه  است؛ رعایت این حق  ثمرات فراوانی ازجمله عزت یافتن حق، استوار شدن پایه‌های دین  و ... را به دنبال دارد.اعتقاد به امامت موجب قبولى اعمال و عبادات در پيشگاه خداوند است 

سهیلا با بیان اینکه شخصیت و زندگی حضرت علی‌(ع) متشکل از سه عنصر اصلی اقتدار، مظلومیت و پیروزی و اقتدار آن حضرت از نوع  اقتدار منطق، فکر و سیاست بود، خاطرنشان کرد: قدرت امیرالمومنین علی(ع) در اراده و عزم راسخ، اداره مشکل‌ترین صحنه‌های نظامی، هدایت ذهن‌ها و فکرها به سوی عالی‌ترین مفاهیم اسلامی و تربیت انسان‌های بزرگی چون مالک اشتر و عمار بود.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌(ع) یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ است، متذکر شد: اصل پیروزی امام علی (ع) در این است که آن حضرت در طول حیات خود، بر تمام تجربه‌های دشواری که بر او تحمیل کردند، پیروز شد، به اینصورت که جبهه‌های شکننده دشمن  نتوانست حضرت علی (ع) را به زانو درآورد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز عنوان کرد: اعتقاد به امامت، موجب بهبود و قبولى اعمال و عبادات در پيشگاه خداوند است. همواره باید گفتار و رفتار امامان را براى خود حجّتی  بدانیم  و در سيره عملى به امامان اقتدا کنیم.

حجت‌الاسلام  علی اکبر عارف افزود: اگر در میان صحابه پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله و سلم شخصیتی مانند حضرت علی‌(ع) نبود، بسیاری از مسائل در صدر اسلام به صورت حل نشده و گره کور باقی می‌ماند.وی تأکید کرد: امام علی(ع) عالم بی‌همتا و نسخه‌ای است که شرق و غرب جهان نه در گذشته و نه امروز چنین شخصیتی را به خود ندیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳