پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
با حضور دکتر فاضل‌نیا و جمشیدی؛ صورت پذیرفت؛
با حضور روسای دانشگاه سلمان فارسی و آموزش و پرورش، نخستین نشست هم اندیشی نقش بانوان مشاور در کاهش آسیب های روانی مادران در ایام آموزش مجازی برگزار شد.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به دنبال شروع سال تحصیلی جدید در بسترهای مجازی و رصد و شناسایی برخی از آسیب‌های پیرامون این شیوه تحصیلی از سوی اعضا هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مشاورین مدارس آموزش و پرورش این شهرستان و نیز توافق و تفاهمی که پیش از این بین روسای دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مبنی بر تعامل و همیاری‌های سازمانی صورت گرفته بود، «نخستین نشست هم‌اندیشی نقش بانوان مشاور در کاهش آسیب‌های روانی مادران در ایام آموزش مجازی» به ابتکار و با همکاری مشترک مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان، در سالن کنفرانس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.

 در این نشست علمی که با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، امیرحسین جمشیدی، معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش کازرون و معاونین ذیربط، لیندا رضائیان، مشاور فرماندار ویژه کازرون در امور بانوان، جمعی از اساتید و اعضا هیئت علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مشاوران مدارس شهرستان برگزار گردید، حاضرین به بحث و گفتگو پیرامون تبیین شرایط و ارائه‌ی راهکارهایی برای حل مسائل به وجود آمده پرداختند. 


دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با اشاره به اینکه تعامل با فضای اجتماعی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی این دانشگاه تعریف کرده‌ایم و برهمین اساس هم شروع به افزایش سطح تعاملات با دستگاه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی نموده‌ایم، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دانشگاه‌های کازرون را از جمله نمودهای این مقوله برشمرد و خاطر نشان کرد: طلیعه‌ی جدیدی از توسعه‌ی همکاری‌های دانشگاه با نهادهای آموزشی را در قالب برپایی نشست امروز شاهد هستیم که با نگاه دغدغه‌مند مدیریت آموزش و پرورش کازرون محقق شده و امیدواریم در آینده بتوانیم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، تعاملات فی‌مابین را در بسترهای گسترده‌تری دنبال نماییم. 


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه زنان و اهمیت حضور آنها در مناسبات مختلف اجتماعی، بر ضرورت در نظر گرفتن سهم و نقش بیشتری برای زنان در عرصه‌های مختلف جامعه تأکید نمود و افزود: مطالعات علمی متعدد، تأثیرگذاری مشهود زنان بر رفتارهای مختلف جامعه را نشان داده‌اند و بنابراین ضروری است به نیازهای مختلف آنها با رویکردهای علمی و وسیع‌تری نگریسته شود. امیدوارم با تکیه به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون از جمله مرکز مشاوره، بهداشت و درمان این دانشگاه و همچنین استفاده از مهارت‌ها و دانش مشاوران مدارس شهرستان، زنان و خانواده‌های ما بتوانند نقش و مسئولیت اجتماعی موثرتری را برعهده بگیرند. 


در ادامه این نشست، امیرحسین جمشیدی، معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش کازرون، ضمن تقدیر از تلاش‌های دانشگاه سلمان فارسی در توسعه ارائه‌ی خدمات علمی به جامعه، با اشاره به پویش‌های مشاوران شهرسبز کازرون و شهر آرام من، که از ابتدای شیوع کرونا با حضور و پشتکار مشاوران مدارس شهرستان راه‌اندازی و به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، والدین و عموم مردم پرداخته بود، خاطر نشان نمود: از تلاش‌های متعهدانه تمامی مشاوران صمیمانه سپاسگزارم. شرایط خاصی که جامعه به واسطه شیوع کرونا با آن روبرو شده است، استرس‌هایی را متوجه دانش‌آموزان و والدین، به ویژه مادران نموده است که باتوجه به نقش بسیار حائز اهمیت مادران در روند آموزش، بایستی برنامه‌ریزی‌هایی برای کاهش این استرس‌ها انجام داد. 


رئیس آموزش و پرورش کازرون در ادامه با تأکید بر ضرورت افزایش تعامل بین والدین و آموزش و پرورش، افزود: تا پیش از شیوع کرونا، ورود تلفن‌های هوشمند را به داخل مدارس منع می‌کردیم و به واسطه شیوع این ویروس و تغییرات به وجود آمده در سیستم آموزشی، اکنون تلفن‌های هوشمند به یکی از ابزارهای اساسی آموزش تبدیل شده‌اند و دانش‌آموزان نیز دسترسی گسترده‌تری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند. این فضا در عین حال که به امر آموزش کمک می‌کند، آسیب‌هایی را هم با خود به همراه دارد که نیاز هست با ارائه‌ی مشاوره‌هایی دقیق به والدین و دانش‌آموزان، آموزش‌های لازم در این خصوص نیز به آنها منتقل شود. 


وی در پایان ابراز امیدواری نمود با تداوم ارتباط‌های علمی با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بتوان خدمات مطلوب‌تری را به ویژه در حوزه‌های مرتبط با روان‌شناسی به جامعه ارائه نمود. 
در بخش دوم این نشست، دکتر لیلا شاملی، مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، به طرح مسئله پیرامون موضوع نشست پرداخت و حاضرین نیز دیدگاه‌های خود را در ارتباط با تبیین شرایط و چگونگی آسیب‌های روانی برای والدین و به ویژه مادران در شرایط آموزش مجازی مطرح و به ارائه پیشنهادهایی برای بهینه نمودن خدمات مشاوره‌ای در جهت کاهش این آسیب‌ها پرداختند. در این نشست بر ضرورت توجه علمی به چهار گروه مادران، پدران، معلم‌ها و دانش‌آموزان تأکید و ضمن بحث و بررسی پیرامون دو حوزه اول، مقرر شد در نشست بعدی، به حوزه معلم‌ها و دانش‌آموزان پرداخته شود. 


در پایان، دکتر شاملی، با اشاره به کاربردی بودن مباحث و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست، اظهار امیدواری نمود با تداوم فعالیت‌های علمی و برپایی نشست‌های بعدی هم‌اندیشی، بتوان دستاوردهای مطلوبی را در جهت کاهش آسیب‌های روانی مادران در ایام آموزش مجازی به دست آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰