پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
حمید رشیدی خبر داد:
به گزارش کازرون نما؛ پیش بینی می شود در سال جاری سطحی معادل ۳۰۰ هکتار در این شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص داده شود.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی، امروز پنجشنبه، اظهار کرد: بهترین تاریخ کشت چغندر قند پاییزه در این شهرستان از نیمه اول مهر تا نیمه اول آبان است و در صورت عدم رعایت این مهم، کشت این محصول مطلوب نخواهد بود.


این مقام مسئول ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سطح زیر کشت محصول چغندر قند پاییزهدر شهرستان کازرون از 83 هکتار در سال گذشته به 300 هکتار در سال جاری رسیده است که نسبت به سال قبل 360 درصد افزایش داشته است.


وی با بیان اینکه بذر و کود و دستگاه های عملیات کشت را شرکت قند مرودشت در اختیار چغندرکاران قرار می دهد، گفت: براساس قرارداد منعقد شده، به ازای هر تُن چغندر تحویلی 20کیلوگرم تفاله خشک و 2 کیلو گرم شکر به عنوان جایزه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.


رشیدی تصریح کرد: مصرف آب کمتر، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک و خالی بودن ظرفیت کارخانه‎های قند هنگام خرید محصول از مزایای کشت پاییزه چغندر قند نسبت به کشت بهاره در این شهرستان است.


به گفته وی: رقم خارجی آنتک، در کازرون کشت می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷