پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
مسئول میراث‌فرهنگی کازرون:
وی ادامه داد: این خانه ثبت ملی نبوده، اما دارای ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بوده است که بدون استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کازرون تخریب شده است.


تخریب خانه بهشتی کازرون بدون مجوز از میراث‌فرهنگی بوده است


به گزارش کازرون نما، مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون گفت: تخریب خانه بهشتی در بافت تاریخی کازرون بدون استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

محمدجواد جوکاری افزود: خانه مرحومه بهشتی (آموزگار بازنشسته) که در دوران حیات او وقف آموزش‌وپرورش شده بود، توسط آموزش‌وپرورش شهرستان کازرون تخریب شده است.

وی ادامه داد: این خانه ثبت ملی نبوده، اما دارای ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بوده است که بدون استعلام از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کازرون تخریب شده است.

خانه مرحوم بهشتی ثبت ملی نبوده است/ تخریب خانه تاریخی کازرون بدون مجوز میراث‌فرهنگی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون گفت: در جلساتی که با اداره آموزش‌وپرورش کازرون داشته‌ایم، این اداره ضمن اعلام همکاری با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، قول مساعد برای ساخت یک دارالقرآن مطابق با معماری اصیل و سابق این خانه تخریب شده داده است که ساخت این بنا با نظارت و کارشناسی اساتید معماری خواهد بود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: «کازرون آثار پرشمار تاریخی را در خود جای داده است که با احیا و رسیدگی به آن‌ها می‌توان زمینه‌های مناسبی برای ظرفیت‌های مختلف تاریخی و گردشگری منطقه‌ای ایجاد کرد.»

جوکاری گفت: با همراهی پژوهشگران در حال تدوین حرایم بافت تاریخی کازرون هستیم تا از این اتفاقات جلوگیری شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷