پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
طی نشستی مشترک صورت گرفت؛
صبح دیروز، با برپایی نشستی مشترک به میزبانی جهاد دانشگاهی استان فارس، روسا و معاونین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی استان فارس، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امضا نمودند.
به گزارش کازرون نما؛ دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست ضمن تقدیر از روحیه تعامل‌گرای مستتر در سطح مدیریت و ارکان مختلف جهاد دانشگاهی استان فارس، بر ضرورت استفاده از چنین ظرفیتی برای توسعه منطقه تأکید نمود و خاطر نشان کرد: یکی از بسترهای اساسی توسعه، هم‌افزایی میان نهادها و دستگاه‌هایی است که با رویکردهای علمی به دنبال حل مسائل جامعه هستند. امیدواریم به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی فارس و با هرچه شفاف‌تر شدن مسیرها و بسترهای همکاری‌های مشترک، بتوانیم از مجموعه‌ی توانمندی‌های علمی و فرهنگی هر دو طرف برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه استفاده نماییم. 

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی فارس

دکتر فاضل‌نیا در ادامه با اشاره به انتظارات عمومی مردم در شهرستان کازرون و مناطق پیرامون آن از دانشگاه سلمان فارسی و با تقدیر از پیگیری‌های آقای والی، مدیر جهاد دانشگاهی واحد کازرون، برای انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین، افزود: مطالبه عمومی مردم این است که دانشگاه سلمان فارسی را پیشران توسعه قرار دهیم و خدمات آن را به سطوح مطلوب‌تری ارتقا دهیم که این مهم جز با گام‌های بلند و جهادگونه محقق نمی‌شود. خوشبختانه جهاد دانشگاهی نیز نشان داده است که ذیل چنین گفتمانی به مسائل عمومی جامعه ورود پیدا می‌کند و بنابراین می‌توان به صورتی هم‌افزا در جهت تحقق مطالبه عمومی و برحقِ مردم شریف کازرون مبنی بر تقویت دانشگاه سلمان فارسی به عنوان قطب علمی منطقه که مطالبه‌ای در جهت توسعه استان فارس نیز محسوب می‌شود، عمل نمود.


در ادامه این نشست دکتر مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس، با تصریح بر ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهادهای علمی خاطر نشان نمود: جهاد دانشگاهی با رویکردهایی کاربردی که در حوزه‌های آموزش و پژوهش دارد، می‌تواند در کنار دانشگاه‌های معتبر کشور به ارائه خدمات گوناگون پرداخته و در این راستا برای ارتقا سطح علمی و کاربردی نمودن آموزش‌ها و ارائه‌ی مهارت به طیف‌های مختلف جامعه ارائه خدمات نماید.


دکتر بابایی استفاده از پژوهش‌های فناورانه و کاربردی در کنار آموزش‌های صفر تا صد در چرخه‌ی مهارتی را از جمله رویکردهای برجسته جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: همکاری و تعامل با نهادهای علمی و معتبری مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون را جز مأموریت‌های خودمان می‌دانیم و امیدواریم به دنبال امضا تفاهم‌نامه‌ی مشترک، بتوانیم شاهد آغاز فصل مناسب و اثرگذاری از فعالیت‌های موثرتر دانشگاهی در سطح شهرستان کازرون باشیم.


رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس همچنین بافت اجتماعی و گرایش عمومی مردم کازرون به حمایت از فعالیت‌های دانشگاهی را از جمله بسترهای مناسب برای توسعه‌ی موثر فعالیت‌های علمی در سطح این شهرستان برشمرد و تصریح نمود: در صورتی که مجموعه مدیریتی شهرستان کازرون بتواند امکانات لازم را فراهم کند، ما می‌توانیم مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را با همکاری و پشتیبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این شهرستان ایجاد کنیم. با توجه به شناختی که از مردم کازرون داریم و اینکه همیشه شاهد بوده‌ایم این مردم به دنبال علم و تحصیل و خلاقیت و نوآوری بوده‌اند، این مسئله دور از دسترس نیست. 


گفتنی است در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون با جهاد دانشگاهی استان فارس در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به امضا روسای این دو دانشگاه، دکتر مهدی رضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و دکتر سیامک کریمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس رسید. از جمله مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی با رویکرد مهارت‌محور و فناورمحور، انجام پژوهش‌های کاربردی ـ مطالعاتی به صورت مشترک، ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های پژوهشی، بهره‌مندی طرفین از امکانات سخت‌افزاری و توانمندی‌های علمی، همکاری در برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی، همکاری مشترک در راه‌اندازی مراکز پژوهشی و خدمات تخصصی و برخی موارد دیگر اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰