پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
جلسه پربار و تحول‌آفرین وزیر راه و شهرسازی با نماینده کازرون و کوه‌چنار؛
▪️به گزارش دریاقتی کازرون نما، در چارچوب راهبرد جهاد خدمت دکتر عباسی برای پیشرفت و توسعه کازرون و کوه‌چنار، با تشکیل جلسه دو ساعته نماینده مردم این منطقه با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مطالب مهمی به اشتراک فنی و مذاکره گذاشته شد که در پایان با اهتمام طرفین جهت حل و فصل موضوعات مطرح شده، به مصوبات و نتایج موفق و ارزشمندی منجر شد.

▪️به گزارش دریاقتی کازرون نما، در چارچوب راهبرد جهاد خدمت دکتر فریدون عباسی برای پیشرفت و توسعه کازرون و کوه‌چنار، با تشکیل جلسه دو ساعته نماینده مردم این منطقه با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، براساس بسته‌ی موضوعات مهم و اولویت‌دار حوزه جاده‌ای و عمرانی منطقه کازرون و کوه‌چنار که از قبل در کارگروه‌های مشورتی بررسی و نهایی گردیده بود، مطالب مهمی به اشتراک فنی و مذاکره  گذاشته شد که در پایان با اهتمام طرفین جهت حل و فصل موضوعات مطرح شده، به مصوبات و نتایج موفق و ارزشمندی منجر شد.

▪️در این جلسه با توجه به موضوعات بلاتکلیف و باقی‌مانده طی سالهای گذشته و پیشنهادهای جدید عمرانی از سوی نماینده کازرون و کوه‌چنار، محورهای گفتگو در بیش از ۳۰ موضوع مهم و اساسی در حوزه‌های جاده، مسکن و شهرسازی همچون موارد توافق شده ذیل و دیگر مباحثی همچون آزادراه فارس به بوشهر و جاده خشت به گناوه که از پروژه های ملی و نیازمند پیگیری مسوولین و نمایندگان دیگر مناطق نیز است، مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت که با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی دولت، با برخی از این پیشنهاد‌ها‌ موافقت شد که در نوع خود قابل توجه است و با توجه به ورود انقلابی دکتر عباسی به طرح های عمرانی کازرون و کوه‌چنار و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تحولات بسیار زیادی را در فضای جاده‌ای و عمرانی منطقه به دنبال خواهد داشت.

◼️▪️ مهم ترین توافقات وزیر راه و‌ شهرسازی با بسته پیشنهادی دکتر عباسی:

▪️موضوع اول) بیمارستان‌ ۲۰۶ تخت‌خوابی (پردیس) کازرون که فعال شدن آن در جلسه قبل دکتر عباسی و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مورد توافق قرار گرفته بود؛ اینک با دستور وزیر راه و شهرسازی بصورت ضربتی و سریع فعال می‌شود که بزودی با استقرار پیمانکار توانمند عملیاتی خواهد شد. با توجه به مسوولیت این وزارت در ساخت بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی کازرون، شخص وزیر راه و شهرسازی بصورت ماهیانه گزارش و کنترل پروژه را نظارت خواهد کرد.

▪️موضوع دوم) تونل مقاومت (معروف به دیکانک) که در جلسات قبل دکتر عباسی دوانی با دکتر نوبخت مورد حمایت قرار گرفته بود؛ اینک با دستور صریح وزیر راه، تونل مقاومت در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود و این مطالبه همشهریان عزیز رسما کد پروژه دریافت می‌کند و به عبارتی تونل دیکانک در سرفصل پروژه های کازرون قرار می‌گیرد.

▪️موضوع سوم) تونل محرم که اجرای فوری آن در دیدار با دکتر نوبخت مورد توافق قرار گرفت؛ اینک با دستور وزیر راه و شهرسازی عملیاتی می‌شود و پیمانکار، کار را با شتاب بیشتری در جهت اتمام پروژه دنبال می کند.

▪️موضوع چهارم) توافق وزیر راه با نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار جهت تعیین تکلیف سریع و فوری بیش از ۷۰۰ واحد مسکن مهر که قریب ۱۰ سال است بدلیل مشکلات حقوقی هنوز نیمه تمام مانده است و ضرورت دارد در شرایط فعلی به مردم واگذار شود.

▪️موضوع پنجم) کمربندی جدید شهر کازرون در سال ۱۴۰۰ احداث می‌شود و به دستور وزیر راه، فاز مطالعات احداث در همین سال جاری آغاز می‌گردد. این اتفاق یکی از مشکلات مهم حوزه مدیریت شهری کازرون را مرتفع می‌کند.
▪️گفتنی است چندین طرح جاده های روستایی کازرون و کوه‌چنار نیز که توسط دو‌ پیمانکار شروع شده و چندین ماه است بدلیل بروز مشکلاتی متوقف و تعطیل شده، اینک با دستور وزیر راه مقرر شد در اسرع وقت رفع مشکل شده و پیمانکاران شروع به کار کنند.

◼️موضوع ششم‌) بمنظور رسیدگی سریع به مشکلات زیر و به دستور وزیر راه، بزودی معاون راهداری وزارت راه به کازرون و کوه‌چنار عزیمت و موارد زیر تعیین تکلیف می‌شود:

▫️▪️طرح احداث تقاطع غیر همسطح امام علی(ع) در ورودی کازرون از سمت دانشگاه آزاد اسلامی
▫️▪️رسیدگی به وضعیت روکش و ترمیم راههای روستایی منطقه کازرون و‌ کوه‌چنار
▫️▪️ طرح تامین روشنایی محورهای دریس، پل آبگینه و فراشبند
▫️▪️ طرح تعریض ورودی  شهر کازرون از سیف آباد تا کازرون
▫️▪️درخواست تخصیص لودر و گریدر ویژه راهداری کازرون و کوه‌چنار
▫️▪️ نصب دوربین در محورهای شلوغ و پر ترافیک  منطقه 
▫️▪️اجرای تقاطع غیر هم‌سطح فامور که بسیار حادثه خیز است و ضرورت دارد.

▪️موضوع هفتم) احداث باند دوم محور کمارج - کنارتخته که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، اینک به دستور وزیر راه و شهرسازی، در برنامه آتی قرار گرفت.

▪️موضوع هشتم) کمبود زمین جهت احداث سایت های اداری و خدماتی کازرون با تدبیر وزیر راه در قالب طرح جامع شهری کازرون رفع می‌شود.

▪️موضوع نهم) طرح نیمه تمام مربوط به دو باند شدن محور کازرون تا پل آبگینه به طول ۵ کیلومتر، به دستور وزیر راه مورد رسیدگی و تعیین تکلیف قرار می‌گیرد.

▪️موضوع دهم) بدلیل وجود ۱۰ هزار کامیون در منطقه کازرون و سرریز شدن بار این کامیون‌ها به رینگ داخل شهر، مطالعات طرح احداث پارکینگ لجستیکی جهت ساماندهی تردد کامیون ها در دستور کار وزارت راه قرار می‌گیرد.

▪️موضوع یازدهم) بدلیل بافت قدیمی و ناهمگون‌ در محیط شهری کازرون، طرح بازآفرینی بافت های فرسوده کازرون که چندین سال بلاتکلیف است، اینک به دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار وزارت راه قرار گرفت که این طرح، زیباسازی و خوشایندسازی محیط شهری را به ارمغان می‌آورد.

▪️موضوع دوازدهم‌) بازنگری طرح جامع شهر کازرون با هدف ساماندهی حاشیه نشینی و رفع مشکلات حاشیه شهر کازرون که در دستور کار این وزارت قرار گرفت.

▪️موضوع سیزدهم‌) با توافق وزیر راه مقرر شد جهت تسریع در طرح تعریضی محور کازرون به قائمیه و کازرون به فراشبند، تلاش جدی در تامین منابع مورد نیاز پیمانکار صورت گیرد.

▪️لازم به ذکر است در خصوص ضرورت پیگیری مصوبات این جلسه و جلسات مشابه، بمنظور حصول نتیجه عملیاتی، بنا به تدبیر دکتر عباسی نماینده کازرون و کوه‌چنار سامانه نرم افزاری مدیریت و‌ کنترل طرح های توسعه منطقه راه‌اندازی و تمامی  تحولات و اقدامات مرتبط با طرح های مصوب بصورت مستمر نظارت و پایش می‌گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹