پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
بیمارستان امام علی(ع) کازرون در سال 1388 عملیات احداث آن آغاز شد و اکنون بیش از 10 سال است که از آن زمان می گذرد. حداقل از سال 1395 قرار بود که بیمارستان امام علی در هفته دولت و یا دهه فجر افتتاح شود، اما وعده ها در دهه فجر هر سال به دهه فجر سال دیگری موکول شد.
به تازگی حسن روحانی رییس‌جمهور ایران، در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت و هلال احمر اعلام کرده است: امسال و ماه‌های نخست سال آینده مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کنیم.

مشخص است که اشاره روحانی به افتتاح تخت های بیمارستانی جدید شامل بیمارستان‌های نیمه کاره است که سال‌هاست بلاتکلیف باقی مانده است.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا بیمارستان امام علی کازرون جز تخت های بیمارستانی که قرار است به زودی افتتاح گردند خواهد بود یا خیر؟

تا این جای کار «فریدون عباسی»، نماینده کازرون جلسات متعددی در ارتباط با بیمارستان امام علی برگزار کرده و حتی در یکی از آخرین سفرهای خود به حوزه انتخابیه، پای برخی معاونان کشوری و استانی وزارت بهداشت را به بیمارستان امام علی کازرون باز کرد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این دید و بازدیدها در نهایت به نتیجه خواهد رسید یا آن که صبر مردم همچنان بایستی به مانند ایوب باشد؟ 

وعده ها برای بیمارستان امام علی(ع) به کجا می رسد؟

بیمارستان امام علی(ع) کازرون در سال 1388 عملیات احداث آن آغاز شد و اکنون بیش از 10 سال است که از آن زمان می گذرد. حداقل از سال 1395 قرار بود که بیمارستان امام علی در هفته دولت و یا دهه فجر افتتاح شود، اما وعده ها در دهه فجر هر سال به دهه فجر سال دیگری موکول شد.

از جمله در فروردین 1396 دانشجویان دانشگاه آزاد کازرون اعتراض خود را در قالب نامه‌ای بیان کردند و گفتند: سال ۹۵ تمام شد و وعده‌ها باز هم عملی نشد. وارد سال ۱۳۹۶ شدیم و باز وعده‌های تکراری مسئولان شهرستان کازرون مبنی بر راه‌اندازی ساختمان بیمارستان آموزشی امام علی (ع) در سال ۱۳۹۵ تحقق نیافت. چرا ساختمانی که ۹۸ درصد آن تکمیل شده است به سرانجام مقصود نمی‌رسد؟!

حقیقت آن که عملیات عمرانی ساخت بیمارستان امام علی کازرون در ابتدای شروع کار سرعت خوبی داشت و تا سال 1395 توانست به بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دست یابد، اما ورود حسین رضازاده به مجلس به عنوان نماینده کازرون شروعی بر توقف کار بیمارستان امام علی بود و طی چهار سال حضور رضازاده در مجلس هیچ گشایشی در کار تجهیز و تکمیل ساخت بیمارستان امام علی صورت نگرفت و گره 2 درصدی ساخت این بیمارستان در تمام 4 سال دوره رضازاده باز نشده باقی ماند. 

با این حال بیمارستان امام علی تنها مشکل بهداشتی و درمانی کازرون نیست. شهرستان کازرون بیمارستان نیمه تمام دیگری با نام بیمارستان پردیس نیز دارد که هم قرار بود مجهزتر و هم بزرگتر باشد.

نکته جالب آن که همزمان با کلنگ زنی بیمارستان 200 تختخوابی پردیس کازورن در دهه 1380، در جای دیگری از استان فارس و در شهرستان جهرم، بیمارستان 310 تختخوابی سیدالشهدا به صورت همزمان کلنگ زنی شد و در حالی که به قول نکویی، رئیس اداره راه و شهرسازی کازرون در تیرماه 1398 در جلسه فرمانداری کازرون پیشرفت بیمارستان پردیس کازرون تنها 10 درصد بوده است، اما امروزه بیمارستان سیدالشهدای جهرم با 92 درصد پیشرفت فیزیکی و در هفت طبقه در آستانه تکمیل شدن قرار دارد.

معلوم نیست که آیا بیمارستان امام علی کازرون به این زودی ها افتتاح خواهد شد یا خیر؟ و هنوز معلوم نیست که «فریدون عباسی» پس از امام علی به سراغ پردیس خواهد رفت یا خیر؟ اما آن چه معلوم و از روز روشن تر است، عقب ماندگی درمانی بسیار زیاد شهرستان کازرون است که نیازمند طرحی نو می باشد. طرحی که شاید مسیرش از پیگیری تاسیس دانشکده پزشکی کازرون عبور کند و شاید در این صورت بتوان امید بیشتری برای رفع محرومیت درمانی و بهداشتی غرب فارس داشت.
نویسنده: رضا عمویی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عزیزاله دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
0
من در کامنتهای قبل هم گفته ام. کازرون تا از شیراز از نظر علوم پزشکی مستقل نشود مشکلات پابرجا خواهد بود. جهرم، لار، فسا و گراش مستقل هستند و سریع دارند توسعه پیدا می کنند. و حتی تخصصی ترین عملها در جهرم و فسا انجام می شود. متاسفانه دید سودجویانه پزشکان تصمیم گذار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مانع توسعه شهرستانهای نزدیک به شیراز می شود تا بازار درمان در شیراز پر رونق بماند. مردم شهرستان کازرون اعم از روستا و شهر باید متحد و یکصدا مطالباتشان را صدا بزنند و بی خیال نباشند.
پريسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
چطوري برا استخدام نيروي اين بيمارستان اسم نويسي ميكنن؟؟ كجا؟؟من رشته بهداشت عمومي ام بشدت دنبال كار تو كازرونم ممنون ميشم كسي از دستش برمياد كمكم كنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹