پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
دکتر ناصر جوکار، اظهار داشت:
رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: رسالت معلمی تولید علم و تربیت است و این کار هر لحظه باید امتداد داشته باشد.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش کازرون، دکتر ناصر جوکار در نشست با مدیر و معاونین آموزش و پرورش و اعضای شورای اندیشه ورز بسیج فرهنگیان کازرون که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کازرون برگزار گردید، با اشاره به ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و اینکه عاشورا یک پروژه عبادی سیاسی است، افزود: همان جریانی که کوشید امام حسین را از تاریخ حذف کند، همچنان از میان منافذ تاریک تاریخ عبور کرده و امروز نیز وجود دارد، بنابراین همواره دچار این قاعده کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا هستیم.


وی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمنان اهل بیت به طرق مختلف می خواستند حافظه تاریخی ملت را بتراشند و امام حسین را طور دیگری بشناسانند، تصرح کرد: واقعیت این است که این طور نشد و امروزه حسین ساختگی و حسین حقیقی کاملا از هم متمایز هستند.


رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس ادامه داد: متاسفانه سانسور رسانه اجازه نداده که ما حسین بن علی(ع) را به درستی برای تمام دنیا معرفی کنیم. وگرنه نام حسین(ع) الان بر تمام دلها جاری بود.


جوکار با بیان اینکه حسین بن علی(ع) کشتی نجات است و برای رسیدن به سرمنزل مقصود همه ما باید وارد این کشتی شویم، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی که اکنون کشور به آن دچار است، ولی ما با تاسی از مکتب امام حسین(ع) تسلیم زر و زور نخواهیم شد.


وی در ادامه با بیان اینکه معلم تراز انقلابی فارغ التحصیل دانشگاه عاشوراست، تصرح کرد: معلم انقلابی کسی هست که عنصر متفکر بار می آورد، چون علم یکی از منابع رسیدن به شناخت و معرفت است.


رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: علم قدرت می آورد، اما اگر رشد ما صرفا در حوزه علم باشد، در این صورت انسان خروجی آموزش و پرورش خطرناک خواهد بود، لذا علم به تنهایی کفایت نمی کند و باید جدای از مقوله علم، سایر منابع معرفت هم در نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.


جوکار ادامه داد: از همین منظر معلم شخصیتی است که او را باید در ردیف قدیسین الهی سرشماری کرد و معلم پیامبر دوم بشریت در این عصر جاهلیت ثانی است.


وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم معلم نسبت به سایر مشاغل گفت: معلم با انسان و با روح بشر سر و کار دارد و بقیه مشاغل با تکنیک و ساز و کار ابزاریِ انسان سر و کار دارند.


رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس با بیان نقش مهم و تاثیرگذار معلم در تربیت دانش آموز افزود: در هر شغلی اگر اشتباهی رخ دهد یک مقتول مادی روی دوش جامعه گذاشته می شود، ولی یک معلم اگر در رفتار خود اشتباه کند ممکن است تبعات جبران ناپذیری را ایجاد کند.


جوکار ضمن بیان اینکه اجازه نداریم هر جا که نکته مثبتی بود آن را در سبد حاکمیت و نکات منفی را به حساب آموزش و پرورش بگذاریم، اظهار داشت: شهید سلیمانی هم شخصیتی بود که معلم او را پرورش داد، لذا هر جا که نام معلم می آید باید به احترامش کلاه را از سر برداریم.


وی با اشاره به جایگاه و حرمت بسیار بالای معلمی و آموزش و پرورش گفت: به معلمی ایمان داشته باشید، به منش و روح معلمی باور و اعتقاد داشته باشید و لحظه لحظه خودتان را معلم تر کنید. 
رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس افزود: از مصادیق معلم شدن این است که علم داشته باشید و حوزه تربیت تان را تقویت کنید.


جوکار با بیان اینکه هر چه در حوزه علم و تربیت پیش برویم، باز هم کم داریم، گفت: رسالت معلمی که تولید علم و تربیت است هر لحظه باید امتداد داشته باشد و ما باید همیشه معلم تر شویم.


وی سپس با اشاره به پیشینه انقلابی شهرستان کازرون و نیز موفقیت های بسیج فرهنگیان این شهرستان گفت: موفقت بسیج فرهنگیان هم به دلیل مدیر جهادی و موفق آموزش و پرورش این شهر و تعامل خوب با کانون بسیج فرهنگیان بوده است.


رییس سازمان بسیج فرهنگیان فارس در پایان به اهمیت بسیج فرهنگیان اشاره کرد و گفت: جایگاه بسیج فرهنگیان نسبت به سایر اقشار بسیج مانند جایگاه معلم نسبت به سایر مشاغل است چون شما می خواهید انسان تربیت کنید.



http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18985 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸