پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
تقویم کازرون را می توان جلوه ای از تاریخ و تمدن کازرون دانست. گرچه قرار است هر سال اطلاعات آن افزایش و به روز رسانی شود اما مخاطب آن می تواند با مرور این تقویم به سابقۀ درخشان تاریخی کازرون پی ببرد. هر کازرونی با مطالعه آن احساس غرور می کند و به گذشتۀ دیار خود می بالد.
تقویم کازرون؛ اثری بی نظیر اما مظلومسال گذشته بود که برادر ارزشمندم حضرت حجت الاسلام رضا صنعتی خبر از انتشار تقویم کازرون برای سال1399 دادند و قرار شد با ایشان همکاری نمایم. با توجه به اینکه سالها بود انتظار چنین اثری را می کشیدم با آغوش باز پذیرفتم و این سعادت شامل حقیر شد که بتوانم در این اثر نفیس همکاری داشته باشم.

تقویم کازرون را می توان جلوه ای از تاریخ و تمدن کازرون دانست. گرچه قرار است هر سال اطلاعات آن افزایش و به روز رسانی شود اما مخاطب آن می تواند با مرور این تقویم به سابقۀ درخشان تاریخی کازرون پی ببرد. هر کازرونی با مطالعه آن احساس غرور می کند و به گذشتۀ دیار خود می بالد.

معرفی نام آوران و مشاهیر از یک سو و یادآوری نام شهدای شهرستان از سوی دیگر از جمله برجستگی های این اثر می باشد.

زحمات بسیار زیادی که برای محتوای این اثر فاخر کشیده شده را باید ارج نهاد.

متاسفانه این اثر گرچه بی نظیر و ابتکاری ارزشمند در سطح کشور است اما در کازرون مظلوم ماند. اصلاً انتظارش را نداشتم با این تقویم اینگونه مظلومانه برخورد شود.

مظلومیت این اثر را در برخورد و واکنش برخی خواص کازرونی باید دید. افراد مدعی و سینه چاک کازرون که اتفاقا صاحب مطبوعه و قلم هستند تا برخی مسئولین بدون دغدغه.

اگر این اثر در هر شهرستان دیگری منتشر شده بود همه به کمک می آمدند و حمایت می کردند اما در اینجا برخی بنا به حسادت حاضر نشدند از خود واکنشی نشان دهند و برخی نیز  برای  فرار از حمایت، به یک نوعی ایراد و اشکال می گرفتند و پیشنهادات رؤیایی می دادند. بجای اینکه به مجال و فضای صفحات و هزینه های نشر توجه کنند و بنا به این مقتضیات، پیشنهاد دهند.

این برخوردها همان نگاه و برخوردهایی است که سال هاست کازرون از آن رنج می برد و باعث عدم پیشرفت و همدلی در شهرستان شده است.

اما از طرفی دیگر، با توجهِ مردم عزیز کازرون که دوستداران واقعی این دیارند، تقویم کازرون به چاپ دوم رسید و اگر مشکلات پیش پای انتشار آن کمتر می بود و در بهمن ماه98 منتشر و عرضه می شد قطعاً به چاپ های پنجم و ششم می رسید.

انشاالله که مسئولان و خیرین نیک اندیش برای سال جدید پای کار بیایند و از این اثر تاریخی و ارزشمند برای سال آینده حمایت کنند.
نویسنده: هادی صحرابان
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰