پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
با اعلام نتایج هشتمین جشنواره ملی رویش صورت پذیرفت؛
با اعلام نتایج هشتمین جشنواره ملی رویش کانون کازرون‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، به عنوان کانون برگزیده کشوری انتخاب شد.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش که عصر روز 27 مردادماه، در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر عسکری، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولین و کارشناسان برگزار گردید، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی برگزیده دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مختلف معرفی شدند و براساس ارزیابی داوران این جشنواره، کانون کازرون‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از بین کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور به عنوان کانون برگزیده در حوزه‌ی ایران‌شناسی و گردشگری معرفی شد.  


دکتر غلامی در مراسم اختتامیه این جشنواره یکی از دستاوردهای دهه‌های اخیر در کشور را افزایش تعداد سمن‌ها دانست و با اشاره به کانون‌های دانشجویی بیان کرد: این تمرینی که دانشجویان در دانشگاه انجام می‌دهند، در واقع شکل‌دهی به هسته‌های علمی و حضور در کانون‌ها، بستری برای فعالیت در فضای خارج از دانشگاه است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین افزود: دانشجویان باید تجربه نگاه علمی را با خود همراه کنند و به جایی که مثمر ثمر است، ببرند و از آن بهره‌برداری کنند.


دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز در این مراسم به توانمندسازی و ارتقای دانشِ دانشجویان از طریق کانون‌ها به عنوان یکی از اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و با اشاره به هوشمندی فعالان دانشجویی و کنشگری مجموعه دانشجویان به ویژه دانشجویان کانونی بیان کرد: نمونه پویش سیل مهربانی در سال گذشته یا مجموعه کانون‌های خیریه و امداد در امسال، نمونه کنشگری هوشمندانه دانشجویان ماست.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه سخنان خود به ارائه آماری درباره برگزاری هشتمین جشنواره ملی رویش پرداخت و افزود: ۸۷ دانشگاه و ۵۳۸۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این دوره از جشنواره مشارکت داشتند. ۱۶۴۰۰ فعالیت و اثر از سوی دانشجویان به این دوره جشنواره ارسال شد. بیش از ۷۰۰ ایده در این دوره ثبت شد و در بخش چهره‌های فعال کانون‌های دانشگاهی، ۸۰ نفر خود را نامزد کردند.


وی به شیوه ارزیابی و داوری آثار و فعالیت‌ها پرداخت و تصریح کرد: دانشگاه‌ها در سه دسته بیش از ۱۰ هزار نفری، بین ۳ هزار تا ۱۰ هزار نفری و کمتر از ۳ هزار نفری تقسیم شدند. شاخص‌هایی برای ارزیابی فعالیت‌های دانشجویان تعیین شد که فعالیت‌های دانشجویان باید حداقل ۵۰ درصد امتیازهای این شاخص‌ها را کسب کنند.


دکتر غفاری در پایان سخنان خود در خصوص داوران این جشنواره ملی خاطر نشان کرد: برای داوری‌ها از مجموعه اعضای هیئت علمی استفاده شده بود تا علاوه بر مفاهمه نسلی بین دانشجویان، مفاهمه بین اساتید و دانشجویان نیز صورت گیرد.


در پایان مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش، کانون‌های برگزیده در حوزه‌های مختلف در سه دسته، گروه الف شامل دانشگاه‌های بیش از 10 هزار نفری، گروه ب شامل دانشگاه‌های بین 3 تا 10 هزار نفری و گروه ج شامل دانشگاه‌های کمتر از 3 هزار نفر دانشجو معرفی شدند و براساس نتایج ارزیابی داوران، کانون کازرون‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان کانون برگزیده ایران‌شناسی و گردشگری در گروه ج معرفی شد.


گفتنی است کانون کازرون‌شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، یکی از نوزده کانون فرهنگی ـ اجتماعی این دانشگاه است که در حوزه‌ی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در فضاهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و مذهبی فعالیت می‌کنند.


این کانون در سال 1398 تأسیس شد و برنامه‌های متعددی از جمله مسابقه طراحی محوطه ورودی شهر تاریخی بیشاپور، مسابقه طراحی محوطه ورودی حمام ملابابا، مسابقه عکاسی نورگیرهای گچی معماری کازرون، مسابقه لالایی‌های بومی مردم کازرون، جلسه‌های کتاب‌خوانی با موضوع کازرون، بازدیدهای دانشجویی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان و برنامه‌های دیگری از این دست را برگزار نمود.


گفتنی است آیین هشتمین جشنواره ملی رویش به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بدون حضور فعالان کانون‌های دانشجویی برگزار شد.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18954 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴