پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
تقویم کازرون برای نشان دادن فرهنگ و برجسته‌سازی داشته‌ها و انباشته‌های کازرون است اگرچه این مهم تا حدودی روی داده است اما انتظار این است به ویژه در معرفی شخصیت‌ها حساس‌تر و با اولویت‌تر باشد.
به وقت کازرونکازرون شهری با پیشینه و تاریخ بزرگ است. وقایع برجسته، دوره‌های موثر و مهم، شخصیت‌های فراوان و فراز و نشیب‌های تاریخی، این شهر را در میان سایر شهرها ممتاز و متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها می‌طلبد به کازرون نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و کسانی که به این خطه دلبستگی دارند دین خود را ادا کنند.

تقویم کازرون تلاشی قابل تقدیر در این راستا است. اندیشه تدوین تقویم کازرون، شاید چندان نو و پیشرو نباشد اما انجام آن اراده‌ای قوی و سترگ می‌خواست تا این آرزوی دیرینه را برآورده سازد. این آرزو را رضا صنعتی محقق کرد تا خلایی را برطرف کند و کازرون را بر برگ‌های زمان بنشاند.

تقویم کازرون تقویم کازرون است و نه کتاب و یا دایره‌المعارف کازرون؛ بنابراین باید انتظارمان از این تقویم در همین حد خلاصه شود و نه چیزی فراتر از آن.

تقویم علاوه بر ذکر رویدادهای مهم کشور و مناسبت‌های خورشیدی، قمری و میلادی، برخی رویدادهای کازرون، تاریخ درگذشت شخصیت‌ها و شهادت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نمونه‌های شعر شاعران گذشته و معاصر کازرون در آن گنجانده شده است. آورده‌ها و نیاورده‌های تقویم کازرون سلیقه، انتخاب و صلاح‌دید نگارنده است و اگر این انتخاب به‌عهده دیگری بود شاهد تغییراتی در محتوا و شکل تقویم می‌بودیم.

مجال فشردۀ تقویم امکان درج مطالب متنوع و گسترده را نمی‌دهد و ناگزیر با مطالب فشرده مواجه می‌شویم.

تقویم کازرون برای نشان دادن فرهنگ و برجسته‌سازی داشته‌ها و انباشته‌های کازرون است اگرچه این مهم تا حدودی روی داده است اما انتظار این است به ویژه در معرفی شخصیت‌ها حساس‌تر و با اولویت‌تر باشد.

تقویم کازرون نخستین تجربه است. اگر در آن با حجم مطالب و اطلاعاتی که چندان از نظر ما موجه نمی‌آید رو به رو می‌شویم باید قدری صبور باشیم تا در بهار آینده این نهال نورسته به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شود. ان‌شاالله.
نویسنده: مهدی تقی نژاد
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴