پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
دکتر غلامعلی منتظر اظهار داشت:
مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه سلمان فارسی، درقالب یک جلسه‌ی کاری وبا حضور دکتر منتظر رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه، رنجبر معاون فرماندارویژه کازرون، شفیعی مسؤل دفترنماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، جمعی از رؤسای ادوارمختلف دانشگاه سلمان وبرخی دیگراز مسوولین شهرستان در دانشگاه سلمان فارسی برگزار گردید.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این مراسم دکتر منتظر، رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر غفاری‌پور در زمان ریاستشان در دانشگاه سلمان فارسی، خاطر نشان نمودند: تشکر ویژه جناب آقای دکتر غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری را از دکتر غفاری‌پور که تلاش‌های ایشان هم در حوزه احداث و مسایل عمرانی و هم در حوزه انتظام امور دانشگاه کاملاً مشهود است، عرض می‌کنم.


ایشان در ادامه با بیان این مطلب که حامل سلام گرم دکتر غلامی، برای دانشگاهیان و به ویژه مردم شریف کازرون هستند، با اشاره به دانشگاه سلمان فارسی، خاطر نشان نمود: ما با دانشگاهی مواجه هستیم که در حال طی کردن مراحل تکوینش است و مسایل چنین دانشگاهی نسبت به برخی از دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی خیلی پیچیده‌تر است.


رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم در ادامه با اشاره به ساحت دانشگاه و انتظارات وزارت علوم از دانشگاه‌ها به ذکر برخی از مصادیق مرتبط با مشکلات جاری در کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و... پرداخت و خاطر نشان نمود: دانشگاه باید در همین مشکلات به میدان بیاید. آن کسانی که بایستی مسیر حرکت جامعه را تصویر و ترسیم کند و برای رفع مشکلات در همه حوزه‌ها راه حل بدهد، جامعه‌ی فرهیخته‌ای هستند که در دانشگاه‌های ما حضور دارند و دل در گرو پیشرفت این کشور گذاشته‌اند.


دکتر منتظر با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آینده این کشور باید در دست نخبگان دانشگاهی و حوزوی باشد، افزود: دانشگاه هسته‌ی تدبیر جامعه است. این را باید ملاک قرار دهیم و به گونه‌ای بشود که هر مسئولی اعم از فرماندار و مدیران دستگاه‌های مختلف وقتی با مشکل و مسئله‌ای در جامعه مواجه می‌شوند، برای پیدا کردن راه حل، اول از همه به دانشگاه فکر کنند و احساس کنند که عقل منفصله آنها در دانشگاه است. احساس کنند جایی وجود دارد که تکیه‌گاه‌شان است و می‌توانند به آن اعتماد کنند. این شأن دانشگاه است. اگر این را بپذیریم، دانشگاه بایستی خودش را در همه مسایل مسئول بداند و به آنها ورود پیدا کند.

وی همچنین تأکید نمود: باید توانمان را به منصه ظهور برسانیم و این وظیفه ما است. دانشگاهی قوی است که خودش را هسته تدبیر در جامعه بداند. هم من به عنوان یک دانشگاهی باید این حوزه را به جلو ببرم و هم دیگران به این درک برسند که دانشگاه می‌تواند به آنها کمک کند.
دکتر منتظر در ادامه افزود: نگاه ما به توسعه، باید یک نگاه جامع‌الاطراف و مبتنی بر آینده‌نگری باشد. استان فارس 154 نهاد علمی دارد که 163هزار دانشجو در این نهادها مشغول به تحصیل هستند. در شهرستان کازرون هم 7 نهاد علمی داریم. باید بدانیم دانشگاه ما طی ده سال آینده چه خواهد شد.


ایشان همچنین خاطر نشان نمودند: دانشگاه سلمان فارسی باید برای خودش ترسیم کند که در ده سال آینده چگونه باید باشد و باید چه نقشی را در توسعه محلی جغرافیایی که دارد در آن کار می‌کند داشته باشد. تحقق این مسئله نیازمند یک نگاه بلندمدت است. به تبع آن، برنامه‌ریزی‌ها تغییر می‌کند و دانشگاهی در طراز جمهوری اسلامی خواهیم داشت که امیدوارم با حضور دکتر فاضل‌نیا در دانشگاه، این روند با شدت و حدت بیشتری پی گرفته شود.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و کنترل کیفیت وزارت علوم در پایان تصریح نمود: خوشبختانه وفاق خوبی بین مراجع مختلف درون استان و درون شهرستان وجود دارد و حمایت‌های خوبی از طرف وزارت علوم برقرار است و شاهد حضور یک شخصیت برجسته‌ی علمی به عنوان نماینده شهرستان در مجلس هستیم و همه اینها نویدبخش روزهای پرفروغی برای دانشگاه سلمان فارسی و به تبع آن برای این منطقه خواهد بود. همه ما وظیفه داریم که از دکتر فاضل‌نیا پشتیبانی کنیم. ایشان امروز زیر بار سنگینی مبنی بر به دوش کشیدن اعتبار و اعتلای دانشگاه سلمان فارسی رفته‌اند که نهاد اول علمی این منطقه است و بنابراین همه موظفیم به ایشان کمک کنیم تا ایشان هم به این منطقه کمک کند.


حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه کازرون، دکتر غفاری‌پور ریاست پیشین دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر فاضل‌نیا سرپرست این دانشگاه از دیگر سخنران‌های این مراسم بودند و همچنین پیام دکتر فریدون عباسی‌دوانی، نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی نیز قرائت شد که مشروح اظهارات آنها در قالب خبرهای جداگانه‌ای از طریق پایگاه‌های رسمی خبری دانشگاه سلمان فارسی کازرون منتشر شده است.


گفتنی است در پایان این مراسم دکتر منتظر، تقدیرنامه دکتر غلامی برای دکتر غفاری‌پور را به ایشان اعطا و حکم صادر شده از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای تصدی سرپرستی دانشگاه سلمان فارسی کازرون توسط دکتر فاضل‌نیا را به ایشان تقدیم نمود.


حضور در قطعه شهدا گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های آنها و همچنین بازدید از پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که در قالب آیین تودیع و معارفه ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18889 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸