پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
تغییر ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون؛
دانشگاه سلمان فارسی در ابتدا دانشکده‌ای از دانشگاه خوش نام و پرآوازه دانشگاه شیراز بود که در سال 1386 در جریان سفر «محمود احمدی نژاد» به فارس مصوبه ارتقا و استقلال آن به عنوان دانشگاه دولتی کازرون را دریافت کرد.
با این حال از سال 1386 تا کنون که حدود 13 سال می‌گذرد، دانشگاه سلمان آن گونه که انتظار می‌رفت توسعه نیافت و هنوز پردیس اصلی آن در شهرک دانشگاهی جاده دوان در حال ساخت است و تکمیل نشده و تعدادی اعضای هیئت علمی آن نیز چندان رشدی نداشته است.
دانشگاه‌، آبرو و اعتبار یک شهر است، دانشگاه پیشرفته و خوش نام، نام یک شهر را از سطح منطقه‌، در فضای بین المللی مطرح می‌سازد، نمونه‌اش دانشگاه موفق کاشان به عنوان یک دانشگاه شهرستانی است که نامش در میان فهرست رتبه بندی‌های بین‌المللی دانشگاهی نیز دیده می‌شود، اما چرا «سلمان فارسی» کازرون تا کنون آن گونه که شایسته و بایسته است، هنوز نتوانسته در سطح یک دانشگاه بزرگ و جامع قد علم کند؟
صبح روز سه شنبه، 17 تیرماه 1399 نیز خبر تعیین سرپرست جدید برای دانشگاه سلمان فارسی منتشر و گفته شد که «دکتر غریب فاضل نیا»، دانشیار جغرافیای دانشگاه زابل با حکم وزیر علوم سکان دار دانشگاه سلمان فارسی شده است.
فاضل نیا از جمله اساتید کازرونی دانشگاه‌های دولتی ایران است و حال از سیستان به زادگاه خود در کازرون خواهد آمد تا مشخص شود که توان نیروی بومی کازرونی برای توسعه دانشگاه سلمان فارسی تا چه حد خواهد بود.
دانشگاه سلمان فارسی تا همین چند مدت پیش حتی تا مرحله انحلال به عنوان یک دانشگاه مستقل نیز پیش رفت و حال باید دید فاضل نیا برای «سلمان فارسی» چه برنامه‌ای را در پیش خواهد داشت.
در عین حال انتظار می‌رود دانشگاه سلمان فارسی در دوره جدید بتواند ارتباط موثری را با دیگر نهادهای دولتی و شهرداری کازرون دنبال کند و در طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی حضور پررنگ تری از خود نشان دهد تا به مانند یک جزیره دورافتاده و ناشناخته در مرکز کازرون باقی نماند.
اگر کمبود این دانشگاه اعضای هیئت علمی است که کازرون استعداد علمی و اساتید دانشگاهی در سراسر ایران کم ندارد و می‌توان از ظرفیت اساتید کازرونی دانشگاه‌های ایران بهره برد.
اگر مشکل دانشگاه سلمان، کمبود تاسیسات زیربنایی و ساختمانی است، امید است رئیس جدید دانشگاه در ارتباط نزدیک با نماینده محترم شهرستان، موضوع تکمیل و تجهیز زیربنایی و تاسیساتی دانشگاه را در پردیس جاده دوان به پیش ببرد.
در این میان رئیس جدید دانشگاه که چهره‌ای شناخته شده در میان رسانه‌های محلی نیز به شمار می‌رود، این توانایی را خواهد داشت که از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران فرهنگی شهرستان کازرون استفاده کند و حداقل در شرایطی که جیب بودجه دولت چندان پر رونق نیست، حداقل خیران کازرونی با دعوت رئیس جدید دانشگاه برای توسعه مهمترین دانشگاه دولتی کازرون پیش قدم شوند.
دانشگاه دولتی سلمان فارسی کازرون در صورت توسعه زیرساخت ها و تقویت بخش هیئت علمی خود، این توان را خواهد داشت که به عنوان قطب علمی منحصر به فرد در فارس غربی بدرخشد و امید است که در دوره جدید این مسیر توسعه دنبال شود.
نویسنده: رضا عمویی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰