پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
سدکوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد و رودخانه شاهپور و چاه سربالش کازرون در استان فارس از جمله منابع آبی استان بوشهر محسوب می‌شود و کمتر از 20 درصد منابع آب در نقاط مختلف تامین می‌شود.
به گزارش کازرون نما؛ همجواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت‌های مهمی را در بخش‌های مهم سیاسی، امنیتی، دفاعی، توانمندی تولیدی، اقتصادی، تجارت دریایی و دیگر عرصه‌ها را فراهم کرده است.

استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است به‌گونه‌ای که از  طول مرزدریایی ایران با خلیج فارس بیش از 937 کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد که این مهم قابلیت مهمی را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.

80 درصد منابع آب آشامیدنی بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد

استان بوشهر از منابع اندکی در تولید آب آشامیدنی از ذخایر آب زیرزمینی برخوردار است چراکه اکنون بیش از 80 درصد  منابع آب آشامیدنی این استان  در دیگر استان‌ها قرار دارد و با خطوط انتقال آب طولانی وارد مخازن و شبکه توزیع می‌شود.

سدکوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد و رودخانه شاهپور و چاه سربالش کازرون در استان فارس از جمله منابع آبی استان بوشهر محسوب می‌شود و کمتر از 20 درصد منابع آب در نقاط مختلف تامین می‌شود.

برای رفع مشکل کم آبی استان بوشهر طرح‌های مختلفی تعیین شده که از جمله مهم‌ترین آنها طرح احداث آب شیرین کن از طریق شیرین‌سازی آب دریا است.

پروژه‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت 150 هزار متر مکعب در استان بوشهر صادر شد

براساس اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در راستای شیرین سازی آب دریا مجوز ساخت پروژه‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت 150 هزار متر مکعب در شهرها و روستاهای استان بوشهر صادر شده است

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه اکنون 2 پروژه آب شیرین‌کن در شهرهای بوشهر و کنگان در مدار تولید است اظهار داشت: ظرفیت این 2 پروژه که با همکاری بخش خصوصی اجرا شده است هر کدام 10 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که ظرفیت آب شیرین‌کن بوشهر با اجرای طرح‌ توسعه‌ای  به 22 هزار و 500 مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید آب شیرین‌کن بوشهر نقش مهمی در رفع جیره بندی آب در محلات جنوبی بوشهر که سال‌ها از بی آبی رنج می‌بردند داشته است گفت:با توجه به نیاز آبی استان بوشهر و تلاش مضاعف و شبانه‌روزی آبفای استان بوشهر طرح‌های مختلف آب شیرین کن در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر در دست ساخت است.

پروژه‌های آب‌شیرین کن در 14 سایت استان بوشهر طراحی شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه پروژه‌های آب‌شیرین کن در 14 سایت استان بوشهر طراحی شده است افزود: در ساخت پروژه‌های آب‌شیرین کن استان بوشهر با همکاری بخش خصوصی یک‌هزار میلیارد تومان  سرمایه گذاری می‌شود.

حمزه‌پور بابیان اینکه 10 پروژه آب شیرین‌کن به ظرفیت 90 هزار متر مکعب در شبانه‌روز در حال ساخت است گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری  532 میلیارد تومان عملیات ساخت آن با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا آب شیرین‌کن آب‌پخش - سعدآباد با ظرفیت 8500 مترمکعب در شبانه روز، وحدتیه - دالکی با ظرفیت 6500 متر مکعب و لاور ساحلی دشتی با حجم تولید 600 متر مکعب تلاش می‌شود امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر آب شیرین‌کن نوار ساحلی تنگستان با ظرفیت 7 هزار و 500 متر مکعب، اب شیرین کن شهرستان جم با تولید 28 هزار متر مکعب، 2 پروژه در عسلویه هر کدام به ظرفیت 5 هزار متر مکعب، آب شیرین‌کن دوم بوشهر به ظرفیت 35 هزار متر مکعب و پروژه 17 هزار متر مکعبی برازجان را از دیگر طرح‌ها دانست.

حمزه‌پور با بیان اینکه سال گذشته 23 حلقه چاه وارد مدار بهره برداری شد افزود:  29 حلقه چاه آب امسال پس از حفر تجهیز و کف شکنی در دالکی، پشتکوه، خورموج، اهرم، دیر، جم، کنگان، دیلم، و در بخش روستایی 4 حلقه چاه وارد بهره‌برداری می‌شود.

در حال حاضر در شبانه‌روز 32 هزار و 500 متر مکعب شیرین سازی آب دریا در استان بوشهر انجام می‌شود که  با تکمیل طرح‌های در دست اجراء به 150 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.



https://chat.whatsapp.com/FhGnzG72TdpE3Pyuo4ftsf :واتساپ کازرون نما

http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18784 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳