پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
به گزارش کازرون نما؛ با افزایش سه موردی کرونا در شهرستان کازرون، آمار مبتلایان در شهرستان کازرون به 84 نفر رسید/ با افزایش یک موردی کرونا در شهرستان کوه چنار، آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان کوه چنار به 76 نفر رسید/ ۲۰۱ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۹۷۰ رسیده است.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۱۰۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

او افزود: از دو هزار و ۳۵۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، ۲۰۱ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۹۷۰ رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: از ۲۰۱ مورد جدید در استان، شیراز ۱۲۳ مورد؛ مرودشت ۱۸ مورد؛ داراب ۹ مورد؛ کازرون 3 مورد؛ ممسنی ۲ مورد، کوه چنار، رستم، زرقان و خرامه هر کدام یک مورد، را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۶ نفر رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۶ هزار و ۹ نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون ۲۰۹ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های عمومی و ۲۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت با تاکید بر اینکه روند شیوع کروناویروس در استان نه تنها در مسیر کاهش نیست، بلکه روند افزایشی را طی می کند، به مردم استان فارس هشدار داد: در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و افزایش موارد جدید در استان، محدودیت های جدید برقرار می شود.

دکتر همتی یادآور شد: وضعیت کروناویروس در استان در مسیر افزایش مبتلایان است و این امر موارد مرگ و میر در افراد در معرض خطر مانند سالمندان، بیماران مبتلا به سرطان، دارای نقض سیستم ایمنی، مبتلایان به فشارخون و دیابت را بالا می برد، بنابراین لازم است مردم با استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضرور، شست و شوی مرتب دست، دوری از تجمعات از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند.


https://chat.whatsapp.com/FhGnzG72TdpE3Pyuo4ftsf :واتساپ کازرون نما

http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18762 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲