پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
دکتر فریدون عباسی، نماینده کازرون و رئیس سازمان سابق انرژی اتمی:
گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای که کشورمان برداشته، گام‌هایی در حد ۵۰ سانتیمتر یا یک متری نیستند، بلکه در حد میلی متر و صدم میلی‌متر هستند و به همین دلیل هم طرف‌های مقابل این‌ها را در حد گام به حساب نمی آورند و از تعهدات خود سرباز می‌زنند؛ چون می‌دانند اراده ای در برخورد با آنها وجود ندارد.
به گزارش کازرون نما؛ دکتر فریدون عباسی در گفت‌وگویی، به سرنوشت برجام و ارزیابی خود نسبت به کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی کشورمان اشاره کرد و گفت: در دستگاه اجرایی اعتقادی وجود ندارد که کشورمان از برجام خارج شود یا اینکه با یک توان و اقتدار خاصی با آمریکا و آن 3 کشور اروپایی برخورد شود.

 وی در ادامه افزود: گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای که کشورمان برداشته، گام‌هایی در حد 50 سانتیمتر یا یک متری نیستند، بلکه در حد میلی متر و صدم میلی‌متر هستند و به همین دلیل هم طرف‌های مقابل این‌ها را در حد گام به حساب نمی آورند و از تعهدات خود سرباز می‌زنند؛ چون می‌دانند اراده ای در برخورد با آنها وجود ندارد.

نماینده مردم کازرون به پیشرفت‌های کشور در حوزه نظامی اشاره و تصریح کرد: در حوزه دفاعی که رشته کار در دست دستگاه اجرایی نبوده  و اختیار آن در حوزه فرماندهی کل قوا است، شاهد این هستیم که ما دستاوردها و پیشرفت‌های چشم گیری داشته‌ایم.

 عباسی درباره دلیل عدم تمایل دولت به پایان برجام، اظهار کرد: دولت احساس می کند که تنها دستاوردش برجام است تا اینکه بر این طبل بکوبد که مصرف داخلی داشته باشد؛ زیرا دولت دستاوردی در حوزه‌های اقتصاد، اشتغال و ... نداشته و حتی در حل بحران‌های اجتماعی هم موفق عمل نکرده؛ یعنی اگر نیروهای انقلاب به صحنه نمی‌آمدند، کیان مملکت به خطر افتاده بود و البته اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب نبود، وضعمان بدتر از این می‌شد .

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: معتقدم دیگر دولت را باید رها کرد تا یکسال آن تمام شود و نه با آن بحث و جدلی کرد و نه اینکه از آن انتظاری داشته باشیم تا اینکه کار خارق العاده‌ای انجام دهد؛ چرا که اگر می‌خواست کاری را انجام دهد در این 7 سال گذشته با توجه به اینکه مجلس دهم هم همسو با آن بود، انجام می‌داد.



http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18755 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳