پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
دکتر عبدالرسول همتی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
به گزارش کازرون نما؛ ۷۵ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۶۸۷ رسیده است/ با افزایش یک موردی فوت در شهرستان کازرون، آمار کل فوتی های مربوط به کرونا در شهرستان، به 3 نفر رسید.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۸۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

او افزود: از یک هزار و ۲۸۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، ۷۵ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۶۸۷ رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۱۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۰۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۱۰۹ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۶۶ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۴ مورد آباده؛ 3 مورد کازرون؛ اقلید و پاسارگاد هر کدام ۲ مورد؛ داراب، رستم، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان اعلام کرد.

دکتر همتی بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری های زمینه ای بودند، بنابراین لازم است بیشتر از گذشته مراقب سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشیم.

دکتر همتی با بیان اینکه ویروس در جامعه در حال انتقال است، تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.


https://chat.whatsapp.com/FhGnzG72TdpE3Pyuo4ftsf :واتساپ کازرون نما

http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18737 :لینک این خبر جهت کپی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷