پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
حامد پشنگیان:
سرپرست سازمان آتش‌نشانی کازرون گفت: در تعطیلات چند روز گذشته، آتش‌نشانان کازرون، با مهار ۲۵ مورد آتش‌سوزی و بیش از ۴۰ ماموریت عملیاتی، روز‌های پرکاری را پشت سر گذاشتند.
به گزارش کازرون نما؛ حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، اظهار کرد: با گرمتر شدن هوا، آمار آتش‌سوزی‌ها به ویژه آتش‌سوزی‌های مزارع، مراتع و علوفه خشک افزایش یافته و آتش‌نشانان این روزها، ایام پرکاری را تجربه می‌کنند.

او ادامه داد: از روز جمعه تاکنون آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک و ۲ کازرون، ۲۵ مورد آتش‌سوزی مهار کرده و بیش از ۴۰ ماموریت اطفائی و امدادی ثبت شده داشته‌اند که بیش از ۶۰ درصد آن، ماموریت اطفاء حریق بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با اشاره به تنوع آتش‌سوزی‌های مهار شده افزود: اگر چه عمده این ماموریت‌ها مربوط به اطفاء حریق مزارع، مراتع، علوفه خشک و بقایای محصولات کشاورزی بوده، اما در همین مدت چندین آتش‌سوزی خودرو، مغازه و کنتور برق نیز مهار شده است.

پشنگیان با اشاره به چند مورد از مهم‌ترین آتش‌سوزی‌های این روزها، اضافه کرد: مهار آتش‌سوزی نیزار و مراتع داخل نیروگاه سیکل ترکیبی و علوفه خشک پشت پمپ CNG شهرداری بسیار حائز اهمیت بود چرا که این دو نقطه، از نقاط‌های پرخطر و استراتژیک محدوده شهر به حساب می‌آیند که با کنترل و مهار به موقع آتش، از بروز خطرات جدی جلوگیری شد.

او تصریح کرد: در حدود یک ماه پیش رو، با افزایش آمار رخداد آتش‌سوزی بویژه در مزارع، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی رو به رو خواهیم بود، از طرفی در سال‌های قبل و حتی امسال مشکل بروز چندین آتش‌سوزی همزمان در نقاط مختلف شهر و شهرستان را تجربه کرده‌ایم که با توجه به محدود بودن امکانات و نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی، ممکن است ما را برای پوشش این حوادث دچار مشکل کند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از شهروندان درخواست کرد: از آتش‌زدن علوفه و بقایای محصولات کشاورزی اکیدا خودداری کنند و به هیچ وجه در نزدیکی مراتع و مزارع آتش روشن نکنند.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18734 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴