پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۲
دکتر فریدون عباسی:
از پیگیری سد چروم خشت و کنارتخته و رفع مشکل زمین‌های بالاده تا آبخیزداری نودان و اصلاح وضعیت گردشگری و راه‌های روستایی کازرون و کوه‌چنار پیش از شروع مسوولیت نماینده جدید/ نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری جهاد نصر با دستگاه‌های اجرایی شهرستان های کازرون کوهچنار ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان زمینه توسعه این شهرستان‌ها فراهم می‌شود.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی دوانی نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت جهاد نصر فارس با اشاره به پیشنیه جهاد فارس در دفاع مقدس و همچنین عملکرد زمان ریاست ایشان در آن دوران، گفت: باید برای مردم کار و تلاش کرد. اگر دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم مشکلات بر ما فائق می آیند و متوقف خواهیم شد.

او در خصوص مشکلات مطرح شده، افزود: راه حل های قانونی حل مشکلات را با مشورت حقوقدان ها به مجمع نمایندگان منتخب ارائه دهید و هرجا نیاز به قانون است نیز بیان کنید، مجمع نمایندگان هم در مراجع قانونی در کنار بخش خصوصی خواهد بود و پیگیری های لازم را خواهد کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان تجربیات خود در زمان ریاست این سازمان افزود: پیشنهادی که به شرکت جهاد نصر میدهم این است که بر روی صادرات خدمات تخصصی و فنی و کار های برون مرزی تمرکز کنید و از این ظرفیت استفاده کنید.

او با بیان لزوم تکریم خانواده شهدا و ایثارگران افزود: کار پسندیده جهاد نصر فارس در تخصیص سهام این شرکت به خانواده های شهدا و ایثارگران بسیار پسندیده و شایسته تقدیر است.

عباسی دوانی ادامه داد: جهاد نصر فارس در حوزه های کشاورزی و ساختمانی باید به طور جدی تری ورود کند چرا که زیر ساخت های این امر در این شرکت فراهم است.

نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تشکیل اتاق فکر، بیان کرد: در اتاق فکر های تشکیل شده حوزه های متخلف در کازرون، برای مشکلات راه حل و فرایند حل مشکل را ارائه می دهند و با مشخص کردن فرمانده عملیات برای رفع موانع، مشکلات برطرف خواهند شد که از این ظرفیت می توان در همه جا استفاده کرد.

او با تاکید بر لزوم تولید فکر، افزود: ما باید به دنبال الگوهای جدید فرهنگی جذب جوانان به انقلاب و آشنایی آن ها با نظریه مقاومت باشیم که در شهرستان های کازرون و کوه چنار این فرایند را با تشکیل کارگروه تخصصی فرهنگی متشکل از افراد صاحب نظر در این حوزه آغاز کرده ایم.

عباسی دوانی با بیان مشکلات مختلف منطقه کازرون در حوزه های عمرانی گفت: پیشنهاد می دهیم که جهاد نصر فارس برای شروع طرح مطالعاتی سد چروم منطقه خشت و کمارج در کنار ما و آب منطقه ای فارس باشد تا بتوانیم کار را به نحو بهتری پیش ببریم.

او با تاکید بر ایجاد شغل در منطقه کازرون گفت: باید ایجاد شغل کرد، نظر ما بر این است که در تمامی فعالیت ها و اشتغال های صورت گرفته در شهرستان های کازرون و کوه چنار باید از ظرفیت نیرویی خود این شهرستان ها و نیرو های بومی استفاده کرد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار با پیشنهاد طرح مطالعاتی توسط جهاد نصر فارس با توجه به تجربه این شرکت ادامه داد: ما و اتاق فکر های تشکیل شده در کازرون در خصوص اصلاح راه های روستاهای شهرستان های کازرون و کوه چنار، حل مشکل آبخیز داری منطقه، بویژه نودان بدلیل نبود سد، طرح اصلاح وضعیت گردشگری کازرون در حوزه عمرانی از جمله احداث پارک و ایجاد امکانات در منطقه باستانی شاهپور و برطرف سازی مشکلات زمین ها در بالاده از ظرفیت طرح های ارائه شده توسط جهاد نصر فارس استفاده خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت جهاد نصر فارس با بیان این که ۷۵/۲ درصد از سهام این شرکت متعلق به خانواده‌های ایثارگران و ۱۰.۸ درصد متعلق به کارکنان شرکت است، گفت: رونق اقتصادی و کمک به معیشت مردم، از اهداف اصلی جهاد نصر فارس است.

امیر ابراهیم افروز بیان کرد: این شرکت توانایی انجام هزار میلیارد تومان پروژه را به صورت همزمان دارد و برای ۹۰۰ خانوار به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

او با ارائه رتبه بندی فعالیت‌های این شرکت، گفت: جهاد نصر فارس در تلاش برای ورود به فعالیت‌های جدید در حوزه‌های مختلف است تا بتواند هر چه بهتر به مردم کمک کند.

مدیر عامل این شرکت در ادامه با بیان این نکته که شرکت جهاد نصر فارس، در تمام اتفاقات در کنار مردم بوده است گفت: در سیل‌ها و زلزله‌های سال‌های اخیر، بلافاصله پس از وقوع، با ارسال تجهیزات به مناطق محروم در کنار مردم بوده ایم.

حسین زارعی افزود: شهرستان کازرون با دارا بودن ۳۱ شهید جهاد، از شهرستان‌های قابل احترام در کشور است.

او با انتقاد از رانت‌های قوی مربوط به شرکت‌های وابسته به دولت‌ها ادامه داد: شرکت‌های وابسته به دولت‌ها با استفاده از رانت‌های قوی، بسیاری از پروژه‌ها را از بخش خصوصی وابسته به مردم می‌گیرند که لازمه آن قانون گذاری دقیق‌تر در این خصوص است.

مدیرعامل شرکت جهاد نصر فارس با اشاره به مشکلات موجود در بخش عمرانی گفت: پیشنهاد ما این است که توجه ویژه‌ای به شرکت‌هایی که سهام داران اصلی آن مردم می‌باشد از سمت کارفرمایان شود.

زارعی افزود: امیدواریم بانک‌ها، موسسات مالی و ارگان‌های مختلف به ویژه مجمع نمایندگان منتخب فارس نیز در راستای جهش تولید همکاری و مساعدت‌های لازم را با بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشند.

او تصریح کرد: جهاد نصر فارس آماده خدمت به مناطق محروم و همچنین پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کازرون و کوه چنار در چارچوب قانونی است.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18629 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹