پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی خبر داد
به گزارش کازرون نما؛ دانشگاه سلمان فارسی کازرون با هدف ارایه خدمات علمی و پژوهشی به جامعه و تقویت بسترها برای کمک به توسعه مطالعات مرتبط با شهرستان کازرون، کتابخانه‌ی تخصصی کازرون‌شناسی را راه‌اندازی خواهد نمود.
به گزارش کازرون نما؛ و به نقل از روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر مهدی رضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن اعلام این مطلب، خاطر نشان نمود: شهرستان کازرون به دلیل سابقه طولانی مدت تاریخی و همچنین تأثیرگذاری‌های متعدد در رویدادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه جنوب کشور، از جهات گوناگون عرصه وسیعی را برای انجام مطالعات مختلف فراهم کرده است که این ویژگی باعث شده در دوره‌های مختلف تاریخی و به ویژه در عصر حاضر، کتاب‌های متعددی پیرامون آن نوشته شود.  

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به زوایای مختلف این شهرستان از منظرهای علمی و در جهت بسترسازی برای افزایش مطالعات مرتبط با کازرون، با تکیه به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه سلمان فارسی، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کازرون‌شناسی را در دستور کار فرهنگی دانشگاه قرار دادیم که با نگاه مثبت و حمایت قابل توجه هیئت رییسه و به ویژه ریاست محترم دانشگاه، این کتابخانه به زودی دایر خواهد گردید.  

دکتر رضایی همچنین خاطر نشان نمود: کانون دانشجویی کازرون‌شناسی این دانشگاه، فعالیت‌های مرتبط با تهیه‌ی فهرست منابع را دنبال نموده و به موازات آن در حال تهیه و تجمیع کتب و منابع مرتبط با این حوزه هستیم.  

وی در خصوص منابعی که در این کتابخانه جمع‌آوری خواهد شد، خاطر نشان نمود: در تلاش هستیم علاوه بر کتاب‌هایی که به صورت مستقیم به حوزه‌های مرتبط با کازرون پرداخته‌اند، به تدریج برخی دیگر از کتب و منابعی که می‌توانند برای پژوهشگران مرتبط با حوزه‌ی کازرون‌شناسی مفید باشند را به این مجموعه اضافه کنیم. علاوه بر آن کتاب‌هایی که توسط کازرونی‌ها تألیف یا ترجمه شده است را نیز در این کتابخانه گردآوری خواهیم نمود. همچنین پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که تاکنون در دانشگاه سلمان فارسی و سایر دانشگاه‌ها در ارتباط با کازرون نوشته شده‌اند نیز منابع دیگر این کتابخانه خواهند بود که البته در این خصوص به همکاری‌های سایر پژوهشگران نیز نیازمندیم. علاوه بر این موارد، جمع‌آوری نسخه‌های خطی یا تصاویر این دست از نسخ که مربوط به آثار چهره‌های کازرونی باشد نیز از دیگر منابع این کتابخانه محسوب خواهند شد.  

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی همچنین با اشاره به اهداف بلندمدتی که برای کتابخانه تخصصی کازرون‌شناسی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان نمود: امیدواریم راه‌اندازی این کتابخانه گامی عملی برای حرکت به سمت تشکیل مرکز اسناد کازرون باشد تا بتوانیم در آینده با فراهم شدن سایر زیرساخت‌های لازم، این مرکز را نیز در دانشگاه سلمان فارسی راه‌اندازی نماییم.  

دکتر رضایی در پایان ضمن اشاره به اینکه با تکیه به چنین بسترهایی می‌توان انگیزه‌های بیشتری برای هدایت پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های عمومی به سمت مسایل مرتبط با کازرون به وجود آورد، ابراز امیدواری نمود با مشارکت هرچه بیشتر اهالی فرهنگ در این شهرستان، بتوانیم این کتابخانه را به بستری غنی برای انجام مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با کازرون تبدیل نماییم.





http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18600 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹