پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تقدیر از مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی، پیش بینی کرد که پیروزی سوم مقاومت اسلامی پس از جنگ 33 روزه و نبرد غزه، با آزادی بیت المقدس و قدس شریف به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم جشن پیروزی مقاومت اسلامی بر رژیم صهیونیستی عامل اصلی پیروزی مردم مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را مقاومت، ایستادگی و ایمان اهالی این سرزمین دانست.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده رژیم صهیونیستی جهت سرپوش گذاشتن برشکست خود در مقابل مقاومت اسلامی فلسطین افزود: هرچند که بوق های استکباری نمی خواهند شکست خود در نبرد غزه را بپذیرند اما واقعیت این است که ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به رغم برخورداری از تمام ابزار پیشرفته جنگی، نهایتا در نبرد اخیر با مقاومت اسلامی فلسطین شکست خورد و در حالی که می پنداشت طی چند روز می تواند حماس را از پای درآورد، با شکستی مفتضحانه مواجه گشت.

رئیس مجلس خبرگان، اشتباه اصلی و فاحش رژیم صهیونیستی را تجاوز به نوار غزه دانست و افزود: حقیقت این است که هر چند تجاوز نظامی اسرائیل به غزه اقدامی خودسرانه نبوده و بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا نیز در این جریان از آنها حمایت می کردند، اما تلاویو در این نبرد شکست سنگینی را متحمل شد و در واقع تاوان اشتباه فاحش خود را پرداخت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط متزلزل داخلی رژیم صهیونیستی یادآور شد: با مرور تحولات جاری در اراضی اشغالی، آغازتحرکات انتقادی جدی از درون این رژیم مسئله ای کاملا مشخص است واین نکته ای است که تمامی موافقان مقاومت در سراسر عالم بر آن صحه می گذارند.

وی با مقایسه شکست رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه با شکست این رژیم در برابر مردم غزه تصریح کرد: به لطف و خواست خدا پس از این دو پیروزی ، پیروزی سوم بر اسرائیل با آزادی بیت المقدس و قدس شریف در راه خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سابقه تاریخی مقاومت در اراضی اشغالی به ویژه نوار غزه سابقه ای روشن و عظیم بوده، افزود: جالب این است که غزه و مردم غیور آن در دوران ناپلئون مقاومت جانانه ای را در برابر او از خود نشان داده و هر چند که نهایتا لشکر ناپلئون که قصد حمله به ترکیه و سوریه را داشت، به خواست خود یعنی عبور از نوار غزه رسید، اما مقاومت مردم غزه در آن برهه نیز در تاریخ ثبت شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی درادامه سخنانش تبلیغات رژیم صهیونیستی مبنی بریاری تسلیحاتی ایران درتماس با حماس و مقاومت اسلامی فلسطین را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: حقیقت این است که ما از این قبیل تهمت ها و دروغ پراکنی ها هیچ گونه نگرانی نداشته و نداریم؛ چرا که در واقع این قبیل مباحث تبلیغی به سود ملت ایران در برابر ملت های دیگر جهان است وما به اصل کمک به مظلوم افتخار می کنیم.

وی همچنین در سخنان خود با اشاره به روابط تنگاتنگ رژیم پهلوی با رژیم اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: در آن دوران بواسطه روابط نزدیک تهران وتل اویو فشار گسترده ای بر رسانه های ایران جهت عدم طرح جنایات اسرائیل وجود داشت که البته حضرت امام این فضا را شکست و با قرار دادن موضوع فلسطین در فهرست اصلی ترین خواسته های نهضت، هرگونه کوتاه آمدن در این عرصه را ناصحیح دانست.

رئیس مجلس خبرگان ضمن قدردانی از نقش رسانه ها در افشای جنایات رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی جهان تاکید کرد که اعتبار نداشته اسرائیلی ها با عملکرد تقدیر آمیز رسانه ها در جریان حوادث اخیر غزه کاملا برباد رفت و واقعیت این است که این رژیم درفضای کنونی نظام بین الملل و درمقابل افکارعمومی جهان دیگر حرفی برای گفتن و ادعایی برای مطرح کردن ندارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی مهمترین نیرو برای آزادی قدس شریف را مردم فلسطین و مقاومت آنها دانست و به تفکیک دو مفهوم مقاومت و تروریست پرداخته وادامه داد: نباید فراموش کرد که تفاوت اصلی مقاومت با تروریسم مسئله دفاع از حق و کیان خویش است؛ بر این اساس نمی توان مردم فلسطین و لبنان را به جرم دفاع از ناموس و جان خود تروریست نامید بلکه تروریست واقعی کسی است که درخانه دیگران به کشتار آنها می پردازد.

وی با یادآوری این نکته که رژیم صهیونیستی در آرزوی اشغال غزه و راه یافتن به صحرای نقب مانده است، تصریح کرد: ملت ایران بواسطه وظایف اسلامی و انسانی خود همواره از حقوق ملت های دیگر حمایت خواهد کرد و این سنتی است که پیش از این و در جریان مواجهه مجاهدان افغان با نیروهای شوروی سابق نیز بروز یافته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به واقع پیروزی مردم غزه ، پیروزی عظیمی است که آثار دفاعی و اجتماعی آن در آینده روشن خواهد شد و بسیاری از مردم جهان نیز با درس آموزی از ایستادگی مردم مظلوم این منطقه روند مقاومتی جانانه را در پیش خواهند گرفت تا انشاءالله وعده های خداوند متعال نیز محقق گردد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوران حیاتمان آزادی فلسطین را مشاهده نماییم.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸