پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کازرون:
به گزارش کازرون نما، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: با توجه به شیوع کرونا، چهارشنبه‌سوری امسال می‌تواند خطرات مضاعفی را به همراه داشته باشد.
به گزارش کازرون نما، مهدی صادق‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، با اشاره خطرات کروناویروس اظهار کرد: همه ساله سازمان‌های آتش‌نشانی در سراسر کشور خطرات استفاده از مواد محترقه، آتش‌زا و بمب‌های دست‌ساز را به شهروندان گوشزد می‌کردند و از مردم می‌خواستند به آیین‌های سنتی این شب مانند قاشق‌زنی، دور همی‌های خانوادگی بازگردند.


او ادامه داد: اما امسال با شرایط متفاوتی روبرو هستیم که خطرات چهارشنبه‌سوری را مضاعف می‌کند.


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه خطرات انتقال و ابتلا به ویروس کرونا نیز به خطرات معمول چهارشنبه‌سوری اضافه شده است، تصریح کرد: مانند دیگر خرید‌های غیرضروری، امکان انتقال ویروس کرونا از طریق دست به دست شدن مواد محترقه و سایر مواد و لوازمی که در این روز استفاده می‌شود وجود دارد، همچنین پول یا کارت بانکی که برای خرید استفاده می‌شود هم ممکن است زمینه‌ساز انتقال ویروس شود.


صادق‌زاده افزود: امکان انتقال ویروس به دلیل تجمعات ۲ یا چند نفره نیز وجود دارد، بنابراین لازم است شهروندان از افروختن آتش همراه با دوستان یا نزدیکان و یا برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه پرهیز کنند.


او اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا مواد الکلی و ضدعفونی‌کننده‌ها را در خانه نگهداری می‌کنند و این مواد غالبا قابلیت اشتعال‌زایی دارند، بنابراین امکان بروز آتش‌سوزی و انفجار در صورت استفاده یا نگهداری مواد محترقه و آتش زا افزایش می‌یابد، همچنین خسارات وارد شده احتمالا شدیدتر خواهد بود.


این مقام مسئول همچنین با اشاره به شرایط حاکم بر محیط‌های بیمارستانی و نیرو‌های امدادی تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی حادثه‌ای برای شهروندی رخ دهد، احتمال انتقال ویروس به مصدوم و بستگان او در محیط‌های بیمارستانی مضاعف خواهد بود.


صادق‌زاده بیان کرد: در شرایطی که عمده توان و ظرفیت نیرو‌های اورژانس، بیمارستان و سیستم درمانی درگیر بیماران کرونایی و بیماران مشکوک به کرونا است، طبیعتا امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری مانند روال طبیعی نخواهد بود و امکان اختلال در مراحل مختلف امدادرسانی و درمان وجود دارد.


او با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان مبنی بر ممنوعیت هرگونه تجمع و برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در سطح شهرستان، گفت: با توجه به شرایط حساس فعلی لازم است همه مردم و شهروندان با پرهیز از برگزاری هرگونه آیین و برنامه چهارشنبه‌سوری، ضمن کمک به سلامتی خود، شرایط خدمت‌رسانی بهتر را برای پرسنل درمانی و امدادی فراهم کنند.




http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18487 :لینک این خبر جهت کپی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳