پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
رییس انجمن علمی پدافند غیرعامل فارس مطرح کرد:
دکتر سلطانی با بیان اینکه بر اساس آمار مسافران نوروزی، استان فارس و شهر شیراز همراه با استان هایی همانند اصفهان و خوزستان در صدر زون های پرطرفدار و جاذب مسافر نوروزی می باشند، عنوان کرد: ممنوعیت ورود به استان فارس باعث گسست و تقطیع مسیر حرکت زنجیره ای مسافران نوروزی شده و تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش حجم مسافران خواهد داشت.
علی سلطانی، استاد دانشگاه شیراز با اشاره به سونامی ژاپن عنوان کرد: در سال ۲۰۱۱ که فاجعه سونامی ژاپن رخ داد کارکنان نیروگاه هسته ای فوکوشیما، یک سرمهندس بنام آشیدا و کارگران همراه وی برای جلوگیری از گرم شدن رآکتورها که می توانست منجر به حادثه ای بزرگ شود حاضر به ترک محل کار نشدند و تعدادی جان خود را در این راه از دست دادند و امروز از دید مردم ژاپن، از  آقای آشیدا و همکارانش بعنوان قهرمانان ایثارگر نام برده می شود که البته درجه های ایثارگری به مراتب بالاتر را ، ما در دفاع مقدس تجربه کردیم .

وی ادامه داد: امروز هم ارزش کاری که کادر پزشکی و پرستاری ما در مواجهه با ویروس کرونا انجام می دهد کمتر از ارزش مهندسان قهرمان نیست .

رییس انجمن علمی پدافند غیرعامل فارس بیان داشت: پیشنهاد من این ست که مجلس شورای اسلامی، پیگیر اتلاق عنوان شهید برای جانباختگان باشد و خانواده های آنها در صورت رضایت خودشان، تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرند .

وی افزود: محدود سازی خدمات حمل و نقل عمومی ، قطار شهری و اتوبوس ها و حتی انسداد برخی محورهای شریانی و خیابان های اصلی می تواند باعث کاهش انگیزه شهروندان به جابجایی باشد و به انزوا آنها در شرایط فعلی  کمک کند .

استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه تجربه مهار و کنترل ویروس کرونا در کشورهای موفق همانند چین، هنگ کنگ، ویتنام، تایوان و ... نشان داده است که موثرترین شیوه مقابله با اپیدمی کرونا، از هم گسستن زنجیره توزیع و تکثیر ویروس ست، اظهار داشت: تنها با جداسازی فیزیکی و حداقل سازی تبادلات انسانی و جمعیتی امکان پذیر است .

وی همچنین گفت: اگر تدابیر و جدیت لازم در این کشور در این خصوص لحاظ نشود ممکن است شاهد بروز  یکی از فجایع تاریخی باشیم که مقصر آن نه تنها عوامل مدیریتی و مجموعه دولت، بلکه گروهی از  هموطنان و همشهریان محترم  هستند که به توصیه های بهداشتی و ایمنی کمتر توجه نمایند .

دکتر سلطانی با بیان اینکه تفاوت آمار اعلام شده از طرف دولت و برداشت های متفاوت از آمار واقعی، موجب نگرانی بوده و نیازمند توجه حداکثری و دوجانبه  مسولان و مردم است، بیان داشت: با توجه به اطلاعات پراکنده و نسبت ابتلای افراد سرشناس به ویروس  کرونا ، احتمال می رود که آمار مبتلایان بالاتر از مواردی باشد که در رسانه ها و بصورت رسمی اعلام می شود .

وی خطاب به مسئولان استان فارس اذعان داشت: زمان آن رسیده تا  مسیولان عالی  استان فارس  و شهرداری شیراز ، خونسردی و محافظه کاری را کنار گذاشته و در جهت حفظ سلامت انسانی ، محدوه استان فارس و بخصوص شهر شیراز و شهرهای پرجمعیت همانند کازرون، مرودشت، لار، جهرم، فسا و ...را مسدود کرده و در وضعیت نزدیک به  قرنطینه اعلام نمایند .

به گفته رییس انجمن علمی پدافند غیرعامل فارس در این راستا، لازم است علاوه بر صدور اطلاعیه های ارشادی که تاکنون انجام شده، بصورت قهری از ورود مسافران و گردشگران سایر استان ها و مناطق در مرزهای ورودی استان ممانعت شود .

وی اضافه کرد: علاوه بر ان، نیاز است تا اکیپ های کنترل و معاینه در مناطق مرزی و همچنین کانون های تبادل مسافر و کالا همانند پایانه ها، فرودگاه ها حضور پررنگ تر و موثرتری داشته باشند .

استاد دانشگاه شیراز گفت: در همین جهت، می بایست موضوع دورکاری کارمندان و نیمه تعطیل سازی فعالیت دستگاه های اداری مورد توجه باشد و  کلیه مراکز دارای تراکم و حضور جمعیت با کاربری گردشگری، زیارتی  و خدماتی  بدون هیچ ملاحظه ای ، تا اطلاع ثانوی، مسدود گردند .

وی توصیه کرد: توزیع مواد بهداشتی بخصوص در مناطق کمتر برخوردار همانند نواحی جنوب و شرق شیراز و همچنین روستاها و سکونت گاه های حاشیه ای شیراز و مناطق محروم روستایی و عشایری ، با گستره  و کیفیت بالاتر  انجام شود .

دکتر سلطانی با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم که از نظر جغرافیای ایرانگردی، استان فارس و شهر شیراز در موقعیت خاص به عنوان چهارراه جریان های حرکت گردشگر داخلی از شمال به جنوب و از شرق به غرب ( و بر عکس ) قرار دارد، خاطر نشان کرد: در واقع، محدودسازی ورود مسافران  به استان فارس، موجب جلوگیری از حرکت آن ها  از مبادی سفر در نواحی مرکزی و شمالی کشور با هدف عزیمت به پهنه  جنوب و همچنین به سمت جنوب غربی و شرقی کشور  خواهد شد .

وی با بیان اینکه بر اساس آمار مسافران نوروزی،  استان فارس و شهر  شیراز همراه با استان هایی همانند  اصفهان و خوزستان در صدر زون های پرطرفدار و جاذب مسافر نوروزی می باشند، عنوان کرد: ممنوعیت ورود به استان فارس باعث گسست و تقطیع مسیر حرکت زنجیره ای مسافران نوروزی شده و تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش حجم مسافران خواهد داشت .

رییس انجمن علمی پدافند غیرعامل فارس در پایان اذعان داشت: این سیاست در صورت اجرا شدن بصورت  اصولی ، تا حد زیادی از گسترش روزافزون ویروس کرونا و کاهش مشکلات آتی ناشی از آن موثر خواهد بود.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸