پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
صادق زاده مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون مطرح کرد:
با توجه به انجام خانه تکانی به مناسبت عید نوروز توصیه‌هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی لازم است. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با توجه به انجام خانه تکانی به مناسبت عید نوروز توصیه‌هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی لازم است.

با توجه به انجام خانه تکانی به مناسبت عید نوروز توصیه‌هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی لازم است. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با توجه به انجام خانه تکانی به مناسبت عید نوروز توصیه‌هایی به منظور کاهش تلفات و رعایت نکات ایمنی لازم است.

مهدی صادق زاده مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون اظهار کرد: از جمله کار‌هایی که یک خانم خانه دار در طول ایام خانه تکانی انجام می‌دهد، تمیز کردن در، دیوار و پنجره، نظافت و گردگیری، استفاده از انواع شوینده‌ها و آشپزی است.

او ادامه داد: همه این کار‌ها موجب خطراتی می‌شود که تعریق، پوسته پوسته و قرمز شدن دست‌های خانم‌ها در زیر دستکش‌های لاستیکی، و به اصطلاح اگزمای خانم‌های خانه دار از آن جمله است.

مهدی صادق زاده مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، با بیان اینکه استفاده از دستکش مناسب یکی از بهترین کار‌ها برای پیشگیری از اگزما است، اظهار کرد: سعی کنید تا آنجا که ممکن است از تماس مستقیم دست هایتان با انواع شوینده‌ها و پاک کننده‌ها خودداری کنید.

او افزود: پوشیدن یک دستکش نخی در زیر دستکش‌های لاستیکی و یا استفاده از دستکش‌های دو لایه‌ای که لایه زیرین شان نخی و رویی شان لاستیکی است، در پیشگیری و درمان این بیماری موثر است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون ادامه داد: رعایت نکردن همین نکته کوچک می‌تواند موجب بروز حساسیت‌های پوستی شود که درمانش هم وقتگیر و هم هزینه بر است.

مهدی صادق زاده بیان کرد: کمپرس ناحیه مبتلا و استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده روند درمان را تسریع می‌کند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: برخی دارو‌های موضعی که پزشک تجویز می‌کند نیز می‌تواند در رفع خارش موثر باشد در صورت بروز عفونت ثانویه، استفاده از آنتی بیوتیک مناسب برای پیشگیری از تشدید بیماری ضروری است. اگر این نوع اگزما خیلی طول بکشد ممکن است نیاز به بستری باشد.

او با بیان اینکه بسیاری از خانم‌های خانه دار، برای شستشوی سرویس بهداشتی از مایع‌های شیمیایی همچون انواع سفیدکننده و جوهر نمک استفاده می‌کنند، تصریح کرد: از آنجا که سرویس‌های بهداشتی معمولا در فضا‌هایی بسته و کوچک قرار دارند، قرار گرفتن در این فضای بسته برای مدتی طولانی ممکن است آسیب زیادی به ریه وارد کند.

مهدی صادق زاده ادامه داد: استفاده از این شوینده‌ها باعث تشدید بیماری در افراد مبتلا به بیماری‌های آسم و آلرژی می‌شود و این مواد همچنین ممکن است سبب تحریک چشم، پوست و ریه شوند.

او بیان کرد: تا آنجا که امکان دارد از مصرف مواد شوینده، در فضای بسته خودداری کنید، البته وجود هواکش و باز کردن در و پنجره نیز می‌تواند تا حد زیادی از بروز خطر‌های احتمالی جلوگیری کند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون اضافه کرد: توصیه می‌شود هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتما ماسک بزنید یا از دستمالی ضخیم بر روی دهان و بینی تان استفاده کنید.

مهدی صادق زاده افزود: بخار متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و سفید کننده بسیار خطرناک است بویژه برای چشم، پوست و ریه. اکید توصیه می‌شود از ترکیب این دو ماده خودداری کنید.

او تصریح کرد: بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خارج کردن سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و تماس با اورژانس برای تجویز اکسیژن و مصرف دارو‌های ضد التهابی است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه خطر سقوط از ارتفاع از دیگر خطر‌ها هنگام خانه تکانی است، ادامه داد: سقوط از ارتفاع در اثر استفاده وسایل ناایمن برای دسترسی به ارتفاع بالاتر و بکارگیری زیرپایی‌هایی همچون جعبه و نردبان‌های نامطمئن افزایش می‌یابد.

مهدی صادق زاده با بیان اینکه در هنگام خانه تکانی میزان حوادث سقوط از ارتفاع افزایش پیدا می‌کند، افزود: اگر می‌خواهید از نردبان یا چهارپایه استفاده کنید ابتدا از سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن شوید و تا آنجا که امکان دارد از نردبان‌های دو طرفه و استاندارد استفاده کنید.

او گفت: هنگام پاک کردن شیشه‌ها و پنجره‌های منزل مراقب باشید و از رفتن بر روی پنجره و قرنیز‌های آن خودداری کنید.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون اضافه کرد: موقع شست و شوی قسمت بالای در، پنجره و دیوار پس از هر ۲ تا ۳ دقیقه کار مداوم، مدت کوتاهی سرتان را پایین بیندازید و به سر و گردنتان استراحت دهید.

مهدی صادق زاده با بیان اینکه یکی دیگر از خطراتی که افراد را هنگام خانه تکانی تهدید می‌کند، کمردرد است، گفت: در هنگام خانه تکانی از بلند کردن وسایل سنگین بپرهیزید و از روش‌های جایگزین همچون هل دادن یا کشیدن استفاده کنید.

او اظهار کرد: در هنگام خانه تکانی کمردرد برخلاف آنچه تصور می‌شود ربطی به مهره ها، دیسک و نخاع ندارد و علت عمده آن کشیدگی عضلات و رباط‌های پشت است.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون ادامه داد: معمولا بلند کردن اسباب و اثاثیه سنگین منزل، حمل نادرست اجسام سنگین و حرکت ناگهانی در ناحیه کمر، عامل کشیدگی عضلات و رباط‌های پشت است.

مهدی صادق زاده با اشاره به اینکه گرفتگی عضلانی هم از دیگر علت شایع کمردرد محسوب می‌شود، تصریح کرد: در بیشتر موارد مجموعه‌ای از فشار‌ها و استرس‌های مختلف در طول زمان بر روی کمر وجود دارد که در اثر وقوع یک رویداد خاص باعث شروع و تشدید درد می‌شود.

او افزود: اسباب و وسایلی را بلند کنید که وزن مناسبی دارند و اگر نیاز به کمک داشتید تعارف را کنار گذاشته و حتما از دیگران کمک بگیرید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳