پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس:
محمدمهدی جباری: پویش فناوری برای انتخاب موضوع مورد نظر راه‌اندازی‌ سراهای نوآوری در واحدهای منتخب این استان بر اساس ظرفیت موجود در واحدها و صنایع بومی خبر داد.
محمدمهدی جباری در تشریح دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در سال ۹۸ از عقد قرارداد ۱۸ طرح پژوهشی برون دانشگاهی با مبلغ کل حدود ۲۰ میلیارد ریال با شرکت‌ها، صنایع و نهادهای مختلف خبر داد.

وی از عقد ۹ تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشی با صنایع و نهادهای بزرگ استان فارس هم خبر داد و ادامه داد: «برخی از تجهیزات سنتز مواد نانو ازجمله دستگاه الکتروریسی ۱۶ نازله نیمه صنعتی و دیگر تجهیزات تحقیقاتی دیگر در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ساخته شد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در تشریح برنامه‌های علمی پژوهشی این دانشگاه با بیان اینکه مجله علمی پژوهشی گستره ریاضی واحد شیراز، مجوز ISI دارد، افزود: «۱۴ مجله علمی پژوهشی وزارتین در واحدهای استان فارس ازجمله شیراز، مرودشت، جهرم، کازرون و ارسنجان فعال و همراه دیگر مجلات پیشنهادی در حال تغییرات بر اساس آیین‌نامه رتبه‌بندی مجلات هستند.»

جباری از اقدام دانشگاه به‌منظور پویش فناوری برای انتخاب موضوع مورد نظر راه‌اندازی‌ سراهای نوآوری در واحدهای منتخب استان فارس بر اساس ظرفیت موجود در واحدها و صنایع بومی خبر داد و به آنا گفت: «در این راستا با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده با شرکت صنایع الکترونیک شیراز، اقدامات لازم در خصوص راه‌اندازی سرای نوآوری مرتبط با این صنعت در حال پیگیری است.

توسعه کارآفرینی و  حرکت به سمت رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم

به گفته وی، توسعه کارآفرینی و  حرکت به سمت رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پیش رویدادها و رویدادهای فناوری و راه‌اندازی فضای کار اشتراکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از پیگیری تصویب نهایی و اقدام در راستای تکمیل سه عنوان طرح پایش در حوزه‌های «فناوری‌های سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی»، «مهندسی شیمی، پلیمر و لاستیک» و «مسکن‌ شهری» خبر داد.

جباری عنوان کرد که راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی استان فارس در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و تجمیع تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته برخی از واحدها در آزمایشگاه مرکزی استان پیگیری می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸