پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مجلس یازدهم:
با راه یابی دکتر «مجتبی رضاخواه» کازرونی به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران، حال می توان امیدوار بود که کازرون در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دو نماینده خواهد داشت، یکی دکتر «فریدون عباسی»، نماینده منتخب کازرون و دیگری دکتر «مجتبی رضاخواه»، نماینده منتخب مردم تهران که او نیز از چهره‌های علمی کازرون به شمار می‌رود.
با راه یابی دکتر «مجتبی رضاخواه» کازرونی به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران، حال می توان امیدوار بود که کازرون در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دو نماینده خواهد داشت، یکی دکتر «فریدون عباسی»، نماینده منتخب کازرون و دیگری دکتر «مجتبی رضاخواه»، نماینده منتخب مردم تهران که او نیز از چهره‌های علمی کازرون به شمار می‌رود.

اما «مجتبی رضاخواه» کیست؟

«مجتبی رضاخواه»، فرزند حسین رضاخواه، استادیار دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس تهران است. پدر او «حسین رضاخواه» از چهره‌های بسیار نزدیک به «محمود احمدی نژاد»، رئیس جمهور سابق ایران است و از او به عنوان چهره وزیر ساز دولت احمدی نژاد یاد می‌شود.

گفته می‌شود «حسین رضا خواه» نقش تعیین کننده‌‍ای در به وزارت رسیدن دو کازرونی در «دولت احمدی نژاد» شامل «غلامحسین نوذری» وزیر نفت و «محمد سلیمانی» به عنوان وزیر مخابرات داشت و حال «مجتبی رضاخواه» نیز فرزند او از حوزه انتخابیه تهران و شمیرانات وارد مجلس شده است.

مجتبی رضاخواه، متولد سال ۱۳۶۰، فارغ التحصیل رشته اقتصاد انرژی از دانشگاه مایز کلورادو، دارای فوق دکتری مدیریت بهینه سازی (OR) از دانشگاه ماینز کلورادو آمریکا و معاون پژوهشی کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس است. وی همچنین مدیر عامل یک شرکت استارت آپی نیز به شمار می‌رود.

نماینده کازرونی تهران؛ هچنین داماد «مهندس حبیب‌الله بوربور»، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور است. لازم به ذکر است که مهندس بوربور از اعضای اصلی کمیته استقبال از امام خمینی در بهمن ۱۳۵۷ به شمار می‌رفت که بعدها مناصب دیگری از جمله سرپرستی اموال دادسرای انقلاب اسلامی، مدیرعاملی سازمان اتکا، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مدیرعامل بنیاد علوی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد.

آن چه درباره نماینده کازرونی تهران باید بدانیم، این نکته است که او در لیست وحدت اصولگرایان به سردستگی «محمدباقر قالیباف» منتخب مردم تهران شده است، اما از سوی دیگر از نظر گرایشات فکری و سیاسی، نزدیکی قابل توجهی به نماینده منتخب کازرون، «دکتر فریدون عباسی» دارد.

در این شرایط باید امیدوار بود و دید در حالی که مهندس فریدون عباسی به عنوان رئیس سابق سازمان انرژی اتمی حال در قامت نماینده کازرون به مجلس شورای اسلامی راه یافته است، چگونه در همکاری با دیگر نماینده کازرونی مجلس، یعنی دکتر رضاه خواه خواهند توانست که موتور از حرکت بازمانده توسعه کازرون را به حرکت وادارند. توسعه‌ای که متاسفانه در سال‌های گذشته در نتیجه برخی رفتارهای قومیتی و سیاست‌های فرقه گرایانه علیه مردم کازرون و حومه از حرکت بازماند و به طور کامل متوقف شد.

آن چه روزنه امید بیشتری را برای منطقه محروم کازرون باعث می‌شود، احتمال ریاست دکتر «فریدون عباسی» نماینده کازرون به عنوان رئیس آتی مجلس شورای اسلامی ایران است که این مهم نیازمند حمایت نمایندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی، از جمله «مجتبی رضاخواه»، نماینده کازرونی تهران از ریاست «فریدون عباسی» بر مجلس شورای اسلامی است.

شائبه تابعیت آمریکایی «مجتبی رضاخواه»

مجتبی رضاخواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به شایعه دوتابعیتی بودن خود که طی روزهای اخیر در فضای مجازی مطرح شده، گفت: من نمی‌دانم منشاء این دروغ کجاست و قویاً آن را تکذیب می‌کنم.

رضاخواه با بیان اینکه برای تحصیل به آمریکا، سه بار ویزای این کشور را گرفته‌ام، تصریح کرد: اخذ ویزا، نشان‌دهنده این است که تابعیت مضاعفی در کار نیست، چرا که اگر کسی تابعیت مضاعف داشته باشد، از سوی آن کشور ویزا برایش صادر نمی‌شود.

وی افزود: سفرهای خارجی دیگری هم که انجام داده‌ام، همگی با ویزا انجام شده است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اخیراً برخی مطرح کرده‌اند که شورای نگهبان، بررسی مجدد پرونده وی را در دستور قرار داده، گفت: چند ماه پیش وقتی شورای نگهبان، صلاحیت‌ کاندیداها را بررسی می‌کرد، همه مدارک مربوط به سفرهای خارجی خود و ویزاهای اخذشده را ارائه کرده ام و اخیراً هم هیچ تماسی از سوی این شورا با من گرفته نشده است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
دلتون خوشه هااااا، که فکر می کنین دکتر عباسی دوانی با ۲۷۰۰۰ رای میشه رئیس مجلس!!! دکتر عباسی با این تعداد کم آراءش برای عضویت در هیئت رئیسه هر چند به عنوان منشی دوم خیلی تلاش بکنه. ۲۷۰۰۰ رای برای یک رئیس مجلس بهونه بزرگی هست برای رسانه های معاند که هی اراجیف ببافن و موقعیت مجلس رو تضعیف کنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
همونطور که پس از سالها بالاخره نماینده منتخب واقعی مردم شریف کازرون تونست به مجلس راه پیدا کنه، امیدواریم که در سمت ریاست مجلس هم حق به حقدار برسه.
هرچند که اگر این اتفاق خوشایند هم نیفته باز مردم کازرون به آن‌چه میخواستند رسیدند
آقای دکتر عباسی نه تنها باعث افتخار کازرونی‌های عزیز بلکه باعث افتخار و سربلندی کل مردم شریف ایران هستند
کازرونی مقیم تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
0
نه. مثلا اون حاج حسین رضا زاده خوبه؟
دو بار تو مجلس عدسه هم نکرد.
عزیزای من مجلس جای آدمای پرنفوذ هستش. کسی که بتونه حرف بزنه حتی اگر کازرونی نباشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
این سایت یک عیبی دارد وإن ،نداشتن نیمه شب شرعی است که آدم نمی داند نماز عشایش قضا شده یانه.امیدواریم مدیریت محترم کازرون نما ،هرچه زود تر ،مثل سایت های دیگر نیمه شب شرعی راهم در سایت قرار دهد.باتشکر.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
تشبث به آدمی مثل قالیباف تکلیف را روشن کرده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳