پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
کازرون نما بررسی می کند:
به گزارش کازرون نما، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کازرون هرچه به لحظات پایانی خود نزدیک می شود صحنه رقابت انتخاباتی پر شورتر و تردیدها کمتر خواهد شد. انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی اما، ویژگی های دیگری نیز با خود به همراه داشت که از جمله آنها انصراف کاندیداها به نفع چهره های شاخص در این رقابت انتخاباتی بود.

حکایت انصراف ها و حمایت ها + عکس و فیلم

به گزارش کازرون نما، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کازرون هرچه به لحظات پایانی خود نزدیک می شود صحنه رقابت انتخاباتی پر شورتر و تردیدها کمتر خواهد شد. انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی اما، ویژگی های دیگری نیز با خود به همراه داشت که از جمله آنها انصراف کاندیداها به نفع چهره های شاخص در این رقابت انتخاباتی بود. رقابتی که با ثبت نام بیش از 60 نفر آغاز گردید، با تایید صلاحیت 19 نفر ادامه یافت و هم اکنون و با انصراف 7 نفر در جریان است.

نخستین انصراف این دوره از رقابت های انتخاباتی حمیدرضا خداشناس بود. کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش – تعلیم و تربیت اسلامی و فرهنگی بازنشسته که از جمله فعالان فرهنگی مساجد شهر کازرون نیز بود پس از تایید صلاحیت و برگزاری جلسات مختلف با اقشار مردم و حضور در جمع های مختلف، طی بیانیه ای رسمی و با انگیزه جلوگیری از پخش شدن آراء و به نفع مردم از ادامه رقابت ها انصراف داد.

پخش شدن آراء اما، دغدغه ای جدی برای فعالان انتخاباتی بود؛ تعدد کاندیداها و تعلق هر کدام از آنها به یکی از مناطق کازرون عزیز در کنار دو حوزه ای شدن انتخابات این دوره پس از تاسیس شهرستان جدید کوهچنار بیش از همه ساکنین بخش نرکزی کازرون را آسیب می داد.  بر اساس اطلاعات موثق دریافتی کازرون نما، این مهم باعث شده بود تا از روزها پیش از آغاز فرصت تبلیغاتی انتخابات، کاندیداها جلسات متعددی را با محوریت وحدت و کم شدن تعدد کاندیداها و جلوگیری از پخش شدن آراء برگزار کنند که ماحصل این جلسات، انصراف های روزهای بعد بود.

بر همین اساس آقایان مهندس یعقوب شفیعی و سرکار خانم صغری خوشنام پور با حضور در ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری ویژه شهرستان کازرون ضمن انصراف رسمی از کاندیداتوری در انتخابات، طی پیامی تصویری حمایت خود را از دکتر فریدون عباسی اعلام کردند.


انصراف مهندس یعقوب شفیعی


انصراف خانم خوشکام

دیگر کاندیدای متولد بخش مرکزی شهرستان، تلاشی دو مرحله ای برای دست یابی به هدف های پیش گفته داشت. محید شیخیان ابتدا در روزهای تبلیغات انتخاباتی با برگزاری جلسه ای و دعوت از کاندیداهای شاخص جریان اصولگرایی، در پی دست یابی به وحدت حداکثری بود. تلاشی که ماحصل آن بیانیه ای به امضای خودش بود که در آن مردم را دعوت کرده بود به ترتیب اولویت به آقایان دکتر فریدون عباسی دوانی و دکتر شاهین محمد صادقی رای بدهند و در پایان اگر به دنبال کاندیدایی متولد شهر کازرون هستند به او رای دهند. ساعات پایانی تبلیغات میدانی انتخابات در کازرون اما، شاهد حضور و سخنرانی وی در ستاد انتخاباتی دکتر فریدون عباسی دوانی بود که طی آن با لغو بیانیه پیشین از انصراف خود در انتخابات به نفع دکتر عباسی خبر داد.


انصراف آقای شیخیان

در سمت دیگر این رقابت ها اما، آقای نادر پیرزاده دیگر نامزدی بود که پس از برگزاری جلسه ای با دکتر شاهین محمد صادقی از رقابت های انتخاباتی کناره گرفت و در حمایت از دکتر محمدصادقی بیانیه ای صادر نمود.  

حکایت انصراف ها و حمایت ها + عکس و فیلم

در ادامه نیز مهندس علی دهداری که جوانترین نامزد انتخاباتی این دوره بود نیز طی بیانیه ای رسمی با هدف جلوگیری از تکثر آرای نامزدهای جبهه انقلاب و انسجام بیش از پیش در میان هواداران این جبهه، از رقابت انتخاباتی پیش رو انصراف داد.

این همه اما در کنار انصراف آقای فرهمند آقایی تعداد انصرافی ها را 7 نفر رسانده و شور انتخاباتی را به اوج خود رساند. اتفاقی که برخی شنیده ها از این خبر می دهد که ممکن است در ساعات پایانی باز هم صورت پذیرد و تعداد انصراف دهندگان را افزایش دهد.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹