پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۳:۵۰
از سوی رییس دادگاه انقلاب شیراز اعلام شد:
نامبرده به پنج سال حبس تعلیقی، پرداخت مبلغ ۳۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲ ریال معادل دو برابر مبلغ مورد اختلاس در حق دولت، انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت خسارات وارده به بانک به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۲ ریال به بانک صادرات محکوم شده ضمن اینکه وجوه مورد اختلاس قبل از صدور کیفر خواست به بانک مسترد شده است

رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شیراز ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی احکام مربوط به تخلفات مدیر سابق روزنامه جام جم در شیراز و اختلاس در بانک صادرات شعبه کازرون را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین «محمد علی فاضل » رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز در خصوص احکام مربوط به پرونده اختلاس در بانک صادرات کازرون گفت: پرونده مربوط به اختلاس « علی پناه ش س » کارمند بانک صادرات شعبه ۵۲۳ کازرون در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی جزائی شیراز به اتهام اختلاس ۱۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۷۸۱ ریال مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از تأیید دادگاه تجدید نظر، نامبرده به پنج سال حبس تعلیقی، پرداخت مبلغ ۳۴ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲ ریال معادل دو برابر مبلغ مورد اختلاس در حق دولت، انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت خسارات وارده به بانک به مبلغ ۸ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۲ ریال به بانک صادرات محکوم شده ضمن اینکه وجوه مورد اختلاس قبل از صدور کیفر خواست به بانک مسترد شده است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز ا تشریح پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم در شیراز گفت: پرونده « علیرضا خ » به جرم جعل و استفاده از سند مجعول و کلاهبرداری شامل شکایت شرکت تعاونی تولیدی توزیعی کارکنان دانشگاه شیراز و نیز جعل مهر سازمان صدا و سیما و روزنامه جام جم و نیز جعل امضاء قائم مقام سازمان صدا و سیما، جعل امضاء معاون اداری و مالی روزنامه جام جم و جعل مهر شرکت سیمان داراب و استفاده از اسناد و مهرهای مجعول پس از رسیدگی در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی و جزائی شیراز به تأیید دادگاه تجدید نظر رسیده و قطعیت یافته است.
به گفته حجت الاسلام فاضل، دو سال حبس جهت جعل اسناد و امضاء مهر، یک سال حبس جهت استفاده از سند مجعول و پنج سال حبس از حیث کلاهبرداری و در مجموع ۸ سال زندان به همراه پرداخت بیش از ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزائی نقدی و ابطال کلیه اسناد و مهرهای مجعول مجازات مدیر سابق روزنامه جام جم در شیراز را تشکیل می دهند.
وی افزود: مجازات مالی وی شامل پرداخت ۱۴ میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲۰ ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت، استرداد مبلغ ۹ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۴۲۰ ریال در حق شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی دانشگاه شیراز و استرداد مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حق شاکی خصوصی می شود.

حجت الاسلام فاضل در خصوص پرونده دیگری گفت: شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی، جزائی شیراز پس از بررسی پرونده « محمد علی ب » به اتهام سرقت ۱۹ دستگاه موتورسیکلت، وی را به استرداد موتورسیکلت های مسروقه یا مثل یا قیمت آنها به مالباختگان و تحمل ۵/۱ سال حبس محکوم کرد.
این مقام قضایی ادامه داد: شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی و جزائی شیراز آقایان « حسین ق » ، « سید روح الله ح » ، « نور محمد ج » و « علیرضا ح » را به ترتیب به اتهام جعل نامه منتسب به دادگستری سپیدان و جعل مهر و امضا رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی جزائی سپیدان، استفاده از سند مجعول و ارائه به شرکت بیمه ایران و اخذ چک سهم الدیه صغار و معاونت در جعل سند موصوف، نفر اول را به دو سال حبس، نفر دوم را با رعایت تخفیف به ۶ ماه حبس و نفرهای سوم و چهارم را هر کدام به یک سال حبس محکوم کرده است.
ضمن آنکه اصل سند مجعول معدوم و اصل چک در وجه سرپرستی دادگستری تحویل دادستان سپیدان شده تا با هماهنگی شرکت بیمه ایران در مورد سهم الدیه صغار اقدام شود.
به گفته رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز، همه این پرونده ها مربوط به سال ۸۷ بوده که در کمال دقت و در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گرفته و در دادگاه تجدیدنظر قطعیت یافته است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۰
0
0
اگر اجرا شود
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۱
0
1
سلام به همه
امیدواریم دیگر تکرار نشود.گرچه بدلیل حمایت برخی از این جریان تکرار آن بعید نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۱
0
1
به امید روسیاهی همه غارتگران بیت المال.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳