پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
امام جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه:
حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: در روز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) و اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در کازرون، شور و حضور مردم وعده حضور پرشور آنان در سال‌های آتی و زبانزد شدن کازرون در برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در سطح کشور را می‌دهد.


به گزارش دریافتی کازرون نما، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه این شهر در خطبه های نماز جمعه (۱۱ بهمن ۹۸) ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت فداکاری و یاد فجرآفرینان بیان داشت: امام راحل (ره) می‌فرمودند که من آماده ام تا پیوند خدمتگزاری خود را به شما عرضه کنم که تا حیات دارم خدمتگزار مردم عزیز ایران خواهم بود. ایشان با توکل بر خدا در مقابل سختی ها مقتدرانه ایستادند که امیدواریم ما نیز با تحمل مشکلات و ایستادگی در برابر دشمنان، راه امام عزیزمان را ادامه دهیم.

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که برگزاری دهه فجر باید مثل جشن های نیمه شعبان باشد چرا که دهه فجر ولادت امامت در این کشور است. خاطره امام بیش از همیشه حتی ایام رحلت ایشان، باید در دهه فجر زنده نگه داشته شود.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به اینکه در صدر اسلام دشمنان برچسب های بدی را به پیامبر مهربانی‌ها می‌زدند و ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، اما خداوند دو بشارت به ایشان داد که موجب خوشحالی‌شان شد. یکی مقام شفاعت امت و دیگری دادن کوثر به پیامبر بود.

وی ادامه داد: قرار بود کوثر دل پیامبر را خوشحال کند اما ببینید کجا دل پیامبر خوشحال شد. آیا در قضیه شهادت حضرت زهرا (س) یا مظلومیت اهل بیت و ائمه معصومین؟ در حالی که همه این حق های گرفته شده از اولیاء خدا جمع شد و از نسل کوثر فرزندی بپا خاست و این انقلاب را رقم زد.

امام جمعه کازرون اذعان داشت: همه این حق‌ها خورده شده در انقلاب اسلامی جمع و قدرت واحد شد. اگر قرار بود کوثر دل پیامبر را خوشحال کند، امروز فرزندی از نسل کوثر انقلابی رقم خورده که دل پیامبر (ص) را خوشحال می کند و ما نیز باید قدردان امامین انقلاب باشیم.

حجت الاسلام صباحی با ابراز تشکر به علت برگزاری مراسمات پرشور عزاداری دهه فاطمیه در کازرون گفت: مردم در برگزاری عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) سنگ تمام گذاشتند.

وی اضافه کرد: در روز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) و اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در کازرون، شور و حضور مردم وعده حضور پرشور آنان در سال‌های آتی و زبانزد شدن کازرون در برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در سطح کشور را می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید نام و یاد شهدا زنده نگه داشته شود گفت: از برگزار کنندگان یادواره گردان حضرت زینب (س) نیز تشکر می کنم که این مراسم را به خوبی اجرا کردند که همواره باید در زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج راه و منش آنان تلاش کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳