پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۲
خبرگزاری مهر :
به گزارش خبرنگار مهر، تلاش برخی از مسئولان شهرستان کازرون برای جلب رضایت سازمان محیط زیست و حضور بی تحرک ماشینهای راهسازی در حاشیه دریاچه پریشان و تعطیل نشدن کارگاه تا عصر دیروز این احتمال که به زودی چرخ ماشینهای سنگین و تیغ بیلهای راهسازی خواب دریاچه پریشان را پریشان تر می کند تقویت می کند.

شنیده ها از تلاش برخی مسئولان برای جلب رضایت سازمان محیط زیست و دادستانی شهر کازرون به منظور لغو دستور توقف جاده سازی در دریاچه پریشان، تنها دریاچه آب شیرین ایران حکایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تلاش برخی از مسئولان شهرستان کازرون برای جلب رضایت سازمان محیط زیست و حضور بی تحرک ماشینهای راهسازی در حاشیه دریاچه پریشان و تعطیل نشدن کارگاه تا عصر دیروز این احتمال که به زودی چرخ ماشینهای سنگین و تیغ بیلهای راهسازی خواب دریاچه پریشان را پریشان تر می کند تقویت می کند.

در همین خصوص نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر تخریب دریاچه پریشان جهت ساختن جاده برای روستاییان حاشیه دریاچه را بهسازی جاده قدیمی بین مزارع توصیف کرد که از قدیم راه ارتباطی بوده و مردم روستاهای اطراف دریاچه و گردشگران را برای آمد و شد به مناطق اطراف یاری می داده است.

غلامرضا دهقان ناصرآبادی در حالی از هماهنگی مسئولان ذی ربط برای صدور فرمان جاده سازی در دریاچه پریشان با وضعیت زیست محیطی خاص خبر می داد که سازمان محیط زیست این اقدام اداره راه و ترابری شهرستان را غیر قانونی و بر خلاف برنامه های حفاظتی آن سازمان ارزیابی کرده است.

با توجه به اینکه دریاچه پریشان به عنوان منطقه ویژه توریسستی شناخته شده و از طرف هیئت دولت بودجه ای جهت جذب توریسم و جهانگرد برای آن در نظر گرفته شده به نظر می رسید باید از ساختار سازمان یافته تری برخوردار باشد، با این حال سازمان میراث فرهنگی نیز با ساخت جاده در کنار دریاچه پریشان تلاش می کند به ابعاد اقتصادی توریسم در منطقه کازرون بپردازد اما سازمانهای غیر دولتی حامی محیط زیست و سازمان محیط زیست استان جاده سازی در دریاچه پریشان را غیر طبیعی و مخرب دانسته اند و می گویند که این جاده که بعد از خشکسالی امسال در بستر و حریم دریاچه در حال ساخت است نمی تواند کمکی به وضعیت توریسم در این منطقه بکند. آنها معتقدند این جاده اصلاً محل عبور و مرور وسایل نقلیه نبوده و تنها راه قدیمی مال رو و باریکی بوده که تنها یک موتور می توانسته از ان عبور کند. ضمن اینکه جاده ای در سمت دیگر دریاچه وجود دارد که حتی بخشی از ان آسفالت و نیمه کاره رها شده است.

با این همه نماینده مردم کازرون در مجلس حرکت راهسازان را برنامه ای برای بهسازی راه سابق بین مزارع و در حاشیه دریاچه دانست و اضافه کرد: این راه می تواند هم به رفت و آمد آسان گردشگران کمک کند و هم مشکل روستاییان و کشاورزان منطقه را حل کند. در ضمن اگر این سئوال را از سازمان میراث فرهنگی بپرسید به شما خواهد گفت که این جاده لازمه کارشان برای توسعه گردشگری است.
غلامرضا دهقان آبادی خطاب به سازمان محیط زیست گفت: اگر این سازمان برنامه ای برای تالاب پریشان داشته تا الان برای این تالاب چه کارهای کرده است و چه تدبیری اندیشیده تا از نابودی ماهیان و پرندگان و جانوران و حیات زنده این تالاب جلوگیری کند؟ اینها تنها شعار است و در ضمن نباید این مسئله جنبه سیاسی پیدا کند چرا که این مسئله بیشتر جنبه منطقه ای دارد و با هماهنگی مسئولان حل خواهد شد.

به نظر می رسد هماهنگی مسئولان در خصوص جاده سازی در تالاب پریشان بیش از آن چیزی که به این تالاب کمک کند توانسته به بدنه این تالاب بین المللی در آستانه روز جهانی تالابها آسیب جدی وارد کند. پیشتر سازمان محیط زیست به دستور دادستان کازرون و با حضور نیروی انتظامی فعالیت جاده سازی در دریاچه پریشان را متوقف کرده بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۹
0
0
باید هرچه سریعتر نسبت به توقف اقدام شود.در ضمن نباید بر علیه افرادی جوسازی شود وبا آبروی کسی خدای نکرده بازی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۹
0
0
قانون گذار بايد حامي قانون باشد نه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۹
0
0
دهقان قانونگذار است و کاری به اجرا ندارد فقط نظر ایشان این طور بوده است که جاده بین مزارع میباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۹
0
0
این طور به نظر می رسه که اقایان اسب الغ و کبک بیشتر دوست دارن تا عرب فامور
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۰
0
0
سلام به همه
ومکروومکرالله والله خیرالماکرین
باید بگویم برای مردم خوب کازرون متاسفم . چرا از احساسات پاک این مردم اینگونه سوءاستفاده می شود.از آقای فرماندار می پرسم:
1- آنزمان که تلمبه ها بر روی سرچشمه های دریاچه شبانروز کار می کرد و شما کجا بودید؟
2- بارها از سوی مسئولین محیط زیست شنیدیم که از بین رفتن دریاچه اثرات زیست محیطی مخربی دارد شما چه چاره ای اندیشید ؟
3- وقتیکه روزانه شاهد آتش زدن نیزارهای دریاچه پریشان بودیم آقای فرماندار شما چه کردید؟
4- شما جهت جلوگیری از صید غیر قانونی آبزیان دریاچه پریشان وشکار غیر قانونی پرندگان وتخریب لانه های آنها چه اقدامی انجام دادید؟
حداقل مردم فهیم کازرون می دانند که همه اینها قبل از نمایندگی آقای دهقان بوده است. حال چه شده که یکباره عریض کردن یک جاده مالرو که از قبل وجود داشته وکار کردن بیل بر روی کوه اینهمه مهم شده است؟
5- شما به عنوان یک فرماندار جهت بستر سازی ورود توریست ویا استفاده مردم از این طبیعت در حال نابودی چه کار یانجام داده اید؟
6- مدتهاست بستر خشک شده دریاچه محل عبور ومرور ماشینهای روستائیان اطراف دریاچه شده است برای جلوگیری از تخریب مواد معدنی بستر دریاچه و ورود آلاینده ها چه فکری کرده اید؟
7- در صحبتها گفته بودید نماینده کازرون هر کاری دلش بخواهد می کند و با کسی هماهنگی نمی کند به ما بگوئید نماینده با فرماندار هماهنگ است یا فرماندار با نماینده ؟ تا کنون چند بار در مورد کارهائی که در شهرستان رخ داده است با نماینده هماهنگ کرده اید؟
8- حال نماینده باعث بی بارانی وقحطی شده است و همه اینهائی که قبل از زمان ایشان اتفاق افتاده است مسئول عدم توجیه فنی تونل بناف وسنگ اندازیها در آزادراه وراه آهن کازرون وبیمارستان وهزار طرح دیگر کیست؟
9- مردم روستاه های آنطرف دریاچه به خاطر یک عقرب گزیدگی و فاصله از بیمارستان شهر می میرند ، شبکه بهداشت شما که با زور پارتی در استان اول شده برای آنها چه کرده است؟
10 - در اظهار نظر شما آمده بود نماینده کازرون به خاطر وعده ها اینکار را کرده است خدا وکیلی کدام بهتر است آنکه به قولی که داده عمل می کند یا آنکه عوام فریبی می کند؟
11- چرا جریان را ایتقدر وارونه جلوه دادید فکر می کنید مردم فهیم شهرستان کازرون نمی دانند آب به آسیاب چه کسانی می ریزید؟
واز مردم فهیم ومحترم شهرستان کازرون می پرسم :
1- مسئول خرابی این شهرستان کیست؟
2- خدا وکیلی چند نفر از شما از اصل موضوع با اطلاعید و چند نفر این جاده را از نزدیک دیده اید؟
3- به نظر شما در یاچه پریشان با جاده کناری آن محو ونابود می شود؟

4- کدام طرح در کنار منابع زیست محیطی بدون مجوز سازمان محیط زیست اجرا می شود؟

4-چگونه در کشورهای اروپائی در کنار دریاچه ها هتل، بزرگراه وتفریگاه می سازند و هیچ اتفاقی نمی افتد اما در کازرون تعریض یک جاده باعث از بین رفتن در یاچه می شود؟

وای به حال مردم کازرون
آقای دهقان یک شعار انتخاباتی داشت و آنهم این بود : اصالت ونجابت مردم را به بازی نگیریم. حتما به خاطر دارید پس چرا فریب کسانی را می خورید که مسئولیت عقب افتادگی این شهرستان را به دوش می کشند؟
اگر روزی بگویند تونل بناف باعث از بین رفتن برخی منابع طبیعی شهرستان می شود چه می کنید ؟
بهتر بیندیشیم
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۵
0
0
با تشکر از دوست عزیزمان که با حوصله مسائل را توضیح داده اند ان شائ ا...که حق به حق دار می رسد یا حق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳