پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
سردار حاج نبی رودکی در یادواره شهدای گردان حضرت زینب (س):
به گزارش کازرون نما، چهارشنبه ۹۸/۱۱/۹ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت ۹ صبح در مصلای نماز جمعه کازرون، اولین یادواره سرداران و شهدای گردان حضرت زینب(س) با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولین کشوری و لشکری و حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.
به گزارش کازرون نما، چهارشنبه ۹۸/۱۱/۹ همزمان با سالروز شهادت  حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت ۹ صبح در مصلای نماز جمعه کازرون، اولین یادواره سرداران و شهدای گردان حضرت زینب(س) با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولین کشوری و لشکری و حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

امام جمعه کازرون در ابتدای یادواره طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س) و خیر  مقدم حضور خانواده های معظم شهدا و مهمانان برنامه گفت: امروز در واقع ما در این مجلس مهمان شهدای گردان هستیم و سردار شهید باقر سلیمانی در روزگار دفاع مقدس در جایگاه فرمانده گردان و امروز در جایگاه عند ربهم یزرقون به ما کمک می کند. قطعا امروز روح شهدایی مثل شهید خرسند و شهید باقر سلیمانی در کنار ما و همرزمانشان هستند.

همین حضور شهداست که باعث شده ما راه را گم نکنیم و زیر سایه ولایت امام خامنه ای( مد ظله العالی ) به جایی برسیم که دشمنانی که یک روز از هلال شیعی در منطقه می ترسیدند امروز اعتراف می کنند که ماه شیعی کامل شده است. وظیفه ماست که راه شهدا را ادامه دهیم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

امیدواریم حال که مهمان شهدا هستیم از سفره رزق الهی شان نصیب ما نیز بگردانند.

مهمان ویژه این یادواره سردار محمد نبی رودکی، فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس بود. ایشان طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شهید پرور و خانواده های معظم شهدای کازرون و قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره گفت: «کازرون شهریست که با تقدیم ۱۳۰۰ شهید دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده است و مقایسه تعداد شهدای کازرون با کل شهدای استان نشانگر این است که این شهر سهم بسزایی در دوران دفاع مقدس و حتی پس از جنگ در دفاع از حرم داشته است. سردار رودکی خطاب به خانواده های شهدا گفت: شما با خدای بزرگ معامله کرده اید و معامله با خدا خیر و منفعت برای شما دارد چرا که شهدا عند ربهم یرزقونند و همچنین به مقام شفاعت رسیده اند. شهدا چراغ راه ما هستند در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و امیدواریم  بتوانیم راه شهدا که راه خدمت به مردم، راه ایثار و از خود گذشتگی بود را ادامه دهیم.

 ایشان با اشاره به رشادت های رزمندگان و شهدای کازرون در دوران دفاع مقدس و گردان حضرت زینب (س) به ذکر خاطراتی از سردار شهید باقر سلیمانی، فرمانده گردان حضرت زینب (س) پرداخت و ضمن مقایسه شهادت ایشان با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: هر دوی این عزیزان لحظه شهادت خود را پیش بینی کرده و خود به پیشواز شهادت رفتند که این دلیل اخلاص آنان بود. در مقابل این عزیزان دشمنی بود که دائم علیه ملت ما توطئه کرده و می کند. هشت سال با تمام قوا سعی کردند انقلاب ما را از پای در آورند و تمام ابرقدرت های دنیا صدام را حمایت کردند تا شاید ریشه اسلام ناب محمدی را بخشکانند اما آن روز این شدای عزیز با نثار جان خود جلو دشمن ایستادند. امروز هم دشمن همچنان تلاش می کند به همان نیت شوم برسد اما به برکت خون شهدا ما امروز قدرتمند تر از دیروز در مقابل آن ها ایستاده ایم تا جایی که جرات رویارویی نظامی با ما را ندارند و آن گونه بزدلانه و دزدکی حاج قاسم را به شهادت می رسانند. وقتی ترامپ علنا اعلام می دارد که به دستور او این ترور انجام شده و اعتراف می کند قاتل است دیگر جایی برای مذاکره نیست و همان گونه که امام حسین(ع) با یزید بیعت نکرد ما پیروان امام حسین (ع) نیز با دشمنان خود مذاکره و مصالحه نخواهیم کرد و این خط مشی شهدا امروز در منطقه رهروان زیادی دارد و جبهه مقاومت پیروز نهایی این میدان خواهد بود.»

در ادامه مراسم از کتاب « گردان حضرت زینب(س)» که محتوی تاریخچه گردان و معرفی شهدای والا مقام گردان است رونمایی شد. 

احمد رضا زاده، رئیس بنیاد کازرون نیز طی مصاحبه ای درباره روند انجام یادواره گفت: طی یک سال گذشته جلسات و سفرهای بسیاری با رزمندگان و فرماندهان گردان صورت گرفت تا شهدای گردان شناسایی شوند و هماهنگی های بسیاری با نهادهای مختلف انجام شد تا یادواره به نحو احسن اجرا شود. خوشبختانه این کار با مساعدت نهادهای مختلف به خوبی انجام شد که امیدواریم که رضایت خانواده های معزز شهدا را در پی داشته باشد. محصول فرهنگی این یادواره هم کتاب «گردان حضرت زینب(س)» بود که در این مراسم رونمایی شد.

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴