پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۲۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۵
فرماندار کازرون در مصاحبه با مهر :
کسانی باید پاسخگوی مردم ایران باشند که به مردم روستاهای اطراف دریاچه قول ساخته شدن جاده ای برای سهولت در عبور و مرور آنها را داده بودند. همانهایی که از سختی راه عده ای از مردم روستانشین برای رفت و آمد سوء استفاده کرده و زیباترین تالاب آب شیرین ایران را می خواهند نابود کنند

ادامه واکنش ها به جاده سازی و تخریب محیط تالاب پریشان ، این بار فرماندار کازرون را وادار کرد تا از وعده برخی از مسئولان به مردم روستاهای اطراف برای ساختن جاده در دل دریاچه پریشان پرده بردارد، در حالی که همین مسئولان پیشتر گفته بودند: "جلوی جاده سازی در دریاچه پریشان باید گرفته شود."
 
در این باره صالحی پور فرماندار کازرون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: کسانی باید پاسخگوی مردم ایران باشند که به مردم روستاهای اطراف دریاچه قول ساخته شدن جاده ای برای سهولت در عبور و مرور آنها را داده بودند. همانهایی که از سختی راه عده ای از مردم روستانشین برای رفت و آمد سوء استفاده کرده و زیباترین تالاب آب شیرین ایران را می خواهند نابود کنند.

نمایی از دریاچه پریشان پیش از تخریب

به گفته فرماندار کازرون برخی از مسئولان که در تریبونهای عمومی از کلنگ زنی جاده در دریاچه پریشان سخن گفته بودند باید پاسخگوی وضع به وجود آمده باشند.

با این همه مرور وقایع رخ داده در جریان تخریب تالاب بین المللی پریشان که با واکنش سازمان محیط زیست و مسئولان دیگر شهر مواجه شده است نشان می دهد اقدام اداره راه شهرستان کازرون برای ساختن جاده و حضور ماشینهای راهسازی در دریاچه نیمه جان پریشان با نوعی سازمان یافتگی همراه بوده است.

همان نما از دریاچه پس از تخریب

گرچه فرماندارکازرون در این باره چنین اظهار نظر می کند که هیچ نشست و هماهنگی بین مسئولان برای اتخاذ چنین تصمیمی گرفته نشد و برخی از افراد مسئول به تنهایی این کار را انجام داده اند و تا این لحظه نیز هیچ برنامه و نشستی از سوی مسئولان شهرستان برای پیگیری این جاده سازی غیر قانونی که دریاچه پریشان را با خطر جدی مواجه کرده است تدارک دیده نشده است.

صالحی پور تاکید کرد: من به اداره راه تذکر دادم که این چه کاری است می کنید ولی ظاهراً نماینده این شهر بدون هماهنگی با هیچکس به تنهایی چنین تصمیمی گرفته و راهسازان نیز با او همراهی کرده اند. این در حالی است که ما گفتیم این جاده سازی را متوقف کنید تا کارشناسان و همین طور سازمان محیط زیست که قرار است بیایند و نظر بدهند کارشان را تمام کنند و مسئله را بررسی کنند.

دریاچه پریشان پیش از تخریب

این در حالی است که غلامرضا دهقان ناصرآبادی نماینده مردم کازرون پیشتر قول توقف کامل پروژه راهسازی در حاشیه دریاچه پریشان را در دیدارهای غیررسمی به فعالان زیست محیطی داده است. از سوی دیگر، فعالان محیط زیست در کازرون در نامه ای با اشاره به خطراتی که محیط زیست و میراث طبیعی و تاریخی کازرون را تهدید می کند پیشنهادات خود را پیرامون حفاظت از این منابع خدادادی با این نماینده در میان گذاشته اند. 

دریاچه پریشان پیش از تخریب محیطی

در این باره محسن عباسپور فعال محیط زیست و عضو انجمنهای غیر دولتی شهر کازرون از تلاش گروههای فعال برای نجات دریاچه پرشان خبر داد و به خبرنگار مهر گفت یکی از مقصران این اتفاقات مسئولان طرح تالابهای کشورهستند که نتوانسته توضیح دهند که خشک شدن دریاچه ها و تالابهایی مثل دریاچه پریشان نوعی اتفاق فصلی است و نباید حریم دریاچه با تهدید و هجوم عناصر غیر طبیعی مواجه شود و این می شود که مردم و مسوالان با خشک شدن قسمتی از دریاچه به سمت بهره برداری از زمینهای کنار تالاب هجوم می آورند و عده ای راه می سازند و عده ای هم آن را به زمینهای کشاورزی خود اضافه می کنند.

 



دریاچه پریشان پیش از تخریب

همچنین  "لسا پورک" مشاور تالاب پریشان در طرح ملی تالابهای کشور ضمن اشاره به اهمیت تنوع زیستی و ضرورت محافظت این مکان شناخته شده به خبرنگار مهر گفت: منطقه به خاطر این طرح جزو مناطق حساس شناخته شده است و این شناسایی البته به هیچ وجه مانع توسعه منطقه نمی شود و ما نظرمان این است که مسولان با هماهنگی تشکلهای غیر دولتی به یک وحدت برسند.

دریاچه پریشان در حین تخریب

وی با ابراز مخالفت خود با روشهای خطرناک و ضد محیط زیستی در چنین مناطق مهم و شناخته شده ای اضافه کرد: البته  محیط زیست در تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که نمی شود به هیچ چیزطبیعی دست نزد ولی باید ببینیم این مناطق حساس از چه اهمیت و ارزشی برخوردارند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
آقای صالحپور بد نیست به عنوان فرماندار که نماینده دولت هستید از مدیری که زیر نظر جنابعالی بوده(راه و ترابری) پاسخ بخوایید تورو خدا دست از تعارف بردارید و برخورد کنیید با مدیرانتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
سلام
"ظاهراً نماینده این شهر بدون هماهنگی با هیچکس به تنهایی چنین تصمیمی گرفته "
نظر شخصی بنده این است که با وجود مشکلات موجوداگر اینطور است که نماینده ای دریک شهر به تنهایی هم تصمیم میگیرد وهم عمل میکند صرفنظر ازنوع عمل که چه باشدانسان توانمندی است.
آخرچگونه ممکن است که نماینده سیاسی دولت در مبحث اجرا مانع این نتواند بشود که کاری که میشود بصلاح نیست
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
بنازم به حرفت صالح پور :چقدر در ایام انتخابات به این مردم وعده دادند هیچ عمل نشد که نشد .بله یک مورد آنهم تخریب ونابودی پریشان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
مهندس صالح پور سلام
جناب عالی تا الان چند بار به هلک و دهپا گه و دیگر روستا های عرب نشین امده اید و سختی راه و دست اندازهای مهرنجان و ابو علی و سیف اباد را دیده اید و اگر شما حامی محیط زیست هستید بنزینهای که مردم فامور روزانه مصرف می کنند تابه شهر برسند برای ما یحتاج خود ضرر بیشتری به محیط زیست می رساند و هوای شهر را بیشتر آلوده می کنند و اگر شما حامی محیط زیست می باشید جاده کو هستانی دوان که دل کوهها وزیست گاههای جانوری را خراب می کنند پیگیری نمایید و یا اتوبان نودان به قایمیه ویا تونل تنگ ترکان و یا ویلا سازی در دشت برم و غیره .....ایا شما تا به حال به فکر مشقت های مردم فامور افتاده اید ایا تابه حال به فکر پمپ بنزینی برای مردم فامور بوده اید که برای سوخت وسایل خود باید این همه راه را طی کنند ایا به فکر درمانگاهی در این منطقه فقیر نشین بوده اید که شاید نیمه شب کسی بیمار شد یا تصادفی صورت گرفت این هم مثل خواست چهل ساله مردم کازرون برای جاده شیراز کازرون که بعد از چهل سال صورت گرفت و به محیط زیست به قول شما اسیب کمی هم نرساند برای ما این خواسته اندک نباید صورت بگیرد و یا اینکه ما از عربهای مصر هستیم و از چشم مسلمانان افتاده ایم تو را به خدا و به این ماه مبارک قسمتان می دهم که که ما را یاری کنید و از زندگی سخت و طاقت فرسا ما را نجات بدهید که خداوند یار یاری دهندگان است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
کو گوش شنوا و کو چشم بینا کسی به فکر این مردم که از جنس این مردم باشه نه اشراف زادگان مسولین شهرستان باید از نطرات مردم عرب نشین هم اهمیت بدهند تا اینجای کار به ماهیها و قازها و اسبها بیشتر از اهالی فامور احترام گذا شته اند ولی هنوز مسابقه ادامه داره ناراحت نباشید فاموریها در تابستان اینده که دریاچه خشک شد و قورباغه ها و قاز اردک ماهیها و اسبها از بین رفتند بعد از انها مسولین به فکر شما میرسند ناراحت نباشید صبر را پیشه راه خود کنید نمی خواد قسم بدید کسی را چند تا تلمبه دیگه بزارید یا چند تا چاه غیر قانونی دیگه اب خشک بکنید هم جاده می اد و کف دریا را می کنیم فرودگاه فرودگاه پریشان و کوهها را سوراخ می کنیم برای لانه جت فانتوم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
در مورد کارخانه سیمان و محیط زیست هم جناب صالح پور تو ضیح بدهند و در مورد سهامداران ان مگر کار خانه سیمان به محیط زیست اسیب نمی رساند یا در این مورد حساب کتابی هست جناب فر ماندار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۸
0
0
با تاسف از چنين ناهماهنگي هايي بين مسولين، بايد اذعان نمود كه وقتي فرماندار شهرستان به عنوان نماينده بالاترين مقام اجرايي (رياست محترم جمهور) كشور را در جريان امري چنين خطير قرار نمي‌دهند، واي به حال شهر ما. حتما اگر فردا فرمانداري هماهنگ بر مسند نشيند بايد به نام توريسم با تخريب نقش هاي شاهپور، جاده تنگ چوگان به نودان هم جاده به بهانه جذب توريست‌هاي كوهستاني اتوبان شود. واويلا.
درود بر مهندس صالح پور
خدايا به تو پناه مي برم كه آتش عشق زادگاهم 24 ساعت بيشتر سكوتم را جايز ندانست
خدا براران كازرون نما را حفظ كند
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۰
0
0
ای وای از این همه سادگی مردم شهرستان کازرون
چگونه آقایان ضعف چند ساله خودرا با مطالب غیر واقعی بیان می نمایند؟
آقای صالحپور نماینده مقصر خشک شدن دریاچه و خشکسالی است چه کسی در توجیه غیر فنی بودن تونل بناف مقصر است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳