پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا ا... علیه و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا

 رفراندومی که نتیجه‌اش آری به ولایت‌فقیه، جمهوری اسلامی، دفاع و حمایت ازجبهه‌ی مقاومت، حمایت بی‌دریغ از فلسطین تا آزادی قدس شریف و نه به ظلم و زور و استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا و اسرائیل و مذاکره‌ی ذلت‌بار و تسلیم در برابر آنان بود. و این رفراندوم همان حضور با شکوه و با عظمت و بی‌سابقه و حیرت‎‌انگیز میلیون‌ها انسان آزاده و داغدار و در عین حال مقاوم و نستوه از صغیر و کبیر، زن و مرد، شیعه و سنی، مذاهب و قبایل و عشیره‌های ایرانی، عراقی و ... در تشییع و بدرقه‌ی سردار سرافزار، اسطوره‌ی مقاومت و مردانگی و اسوه‌ی اخلاص و تقوی و اخلاق و مهربانی شهیدان والامقام، سرداران سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و یاران و همراهانشان بود، گزاف‌گویی نیست که بگوییم تاریخ بشریت اجتماع این همه جمعیت با این همه شور و شعور، این همه اظهار عشق و حمایت به انسان‌های پاکباخته و مخلص در راه آرمان‌هایی مقدس و نجات انسان‌ها و احقاق حقوق آن‌ها و اظهار تنفر و انزجار از جبهه‌ی استکبار زور و ظلم و تزویر، سابقه نداشته است.

آیا شعار این  مردم، گریه‌های این مردم، حمایت‌های این مردم از شهدا و آرمان آن‌ها و اظهار تنفر این مردم از آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها جز یک رفراندوم و همه‌پرسی بزرگ در منظر جهانیان بود؟ جز یک تو دهنی به کسانی که هر از گاهی برای فرافکنی و فرار از پاسخگویی نسبت به کم‌کاری‌ها، ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌ها و انحرافشان از آرمان‌های انقلاب و خواست مردم، بحث رفراندوم را پیش می‌کشند و به آن‌ها که شعار می‌دادند: نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران بود.

دوست و دشمن همه اعتراف کردند که  این جمعیت‌های میلیونی برای تشییع جنازه‌ی هیچ‌کس تابه حال دیده نشده است. گفتند: این رستاخیز بود، این حیرت‌انگیز بود، این شگفت‌آفرین بود، این همه را مات و مبهوت کرد و خیلی از صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی اعتراف کردند که این یک رفراندوم و همه‌پرسی بزرگ و خیره‌کننده بود. مثلاً رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی، در نطق پیش از دستورخود، چهارشنبه 18/ 10/ 98 به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع جنازه شهید سپهبد قاسم سلیمانی تأکید کرد و گفت: این یک رفراندوم  بزرگ برای تداوم مسیر مقاومت تلقی شد.

و یا به گزارش خبرگزاری ایسنا، علیرضا سلیمی عضو فراکسیون ولایی مجلس در سه‌شنبه 17 دی در تذکری شفاهی در جلسه‌ی علنی آن روز بیان کرد: حضور مردم در تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی یک رفراندوم بود و پاسخ مردم، مقابله با آمریکای سلطه‌گر و متجاوز بود. مردم به مقاومت و پایداری، آری گفتند و دست رد بر مذاکره زدند. و یا خبرگزاری ایرنا در 17 دی می‌نویسد که وزیر ورزش و جوانان (سلطانی‌فر)، گفت: حضور باشکوه، حماسی و کم‌نظیر مردم در شهرهای مختلف ایران و عراق در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، ارزشی و رفراندوم بزرگ در تأیید مجدد نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه‌ی مقاومت بود. و یا پایگاه خبری- تحلیلی عصر همدان در 18 دی نقل کرد که فرمانده‌ی عملیات سازمان بسیج مستضعفین، سردار سالار آبنوش در آیین یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع ملایر با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق اظهار کرد: مردم عراق در کاظمین، بغداد، کربلا و نجف و مردم ایران در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان و دیگر شهرهای ایران، یک رستاخیز بزرگ رقم زدند. وی افزود حضور گسترده‌ی مردم یک دستاورد بزرگ و یک رفراندوم واقعی در حمایت از جبهه‌ی مقاومت بود. و یا خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در 17 دی خبر داد که حجه‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده‌ی مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی علنی گفت: حضور مردم در تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی یک رفراندوم بود. وی گفت: مردم در این تشییع به مقاومت و پایداری آری گفتند و دست رد بر مذاکره زدند و نمونه‌ی این اظهار نظرها بسیار است که در این مجال نمی‌گنجد.    

نویسنده: علی اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
تاسف جناب اسد زاده
چشم ها را بسته اید و همچنان خواب آرمان ها را می بینید .
کاش می شد سایر مردم هم امیدی به فردا داشتند و این گونه خود را دل گرم می کردند
به اعماق دلتان رجوع کنید خودتان هم تکذیب خواهید کرد
تکریم و احترام شهید بزرگواری که عمرش را خالصانه به پای انقلاب و نظام گذاشت توسط خیل مردم ،رفراندوم نیست و چیزی از اشتباهات عمدتا عامدانه کم نمی کند بلکه مسئولیت ها را بیشتر می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲