پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۷۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
حکم قصاص نفس حمید رضا درخشنده که در شب بیست و سوم ماه رمضان اقدام به شهادت امام جمعه کازرون در حین بازگشت از مراسم احیاء شب قدر کرده بود پس از طی کلیه مراحل قانونی در محل وقوع جرم به اجرا درآمد.
حکم قصاص قاتل امام جمعه شهرستان کازرون طبق رأی صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صبح امروز در شهرستان کازرون و در ملاءعام اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأیید اجرای حکم قصاص عامل شهادت شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید شهرستان کازرون گفت: حکم قصاص نفس حمید رضا درخشنده که در شب بیست و سوم ماه رمضان اقدام به شهادت امام جمعه کازرون در حین بازگشت از مراسم احیاء شب قدر کرده بود پس از طی کلیه مراحل قانونی در محل وقوع جرم به اجرا درآمد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری در چندین مرحله و در حضور مقام قضایی به جرم ارتکابی با طراحی قبلی اعتراف کرده بود، گفت: تلاش گردید با توجه به حساسیت موضوع و جریحه دار شدن احساسات عمومی رسیدگی به این پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان فارس با رسیدگی سریع به این پرونده ثابت کرد عزم و اراده جدی در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی بر اساس قانون و رسیدگی به پرونده‌های مهم در اسرع وقت و اجرای دقیق قانون در خصوص مرتکبان جرائم مهم در کوتاه‌ترین زمان دارد.

گفتنی است پس از اجرای این حکم عموم مردم حاضر در صحنه از قاطعیت و سرعت عمل دستگاه قضایی در مجازات این قاتل با سر دادن شعار تشکر کردند.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
قاتلی که تا لحظه آخر توهم نماینده امام زمان را دارد یعنی یک روانی است و تصمیم به قتل توسط یه فرد روانی میتواند متصور باشد ولی تصمیم به اعدام توسط خانواده ای که در سلامت کامل عقل هستند و مدعی لذت عفو و مزمت انتقام، منطقی به نظر نمی آید. به هر روی، هم برای درخشنده و هم برای خرسند، طلب رحمت و آمرزش از درگاه ایزد منان دارم.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
اگر بخشیده می شد، دیگه قبح این قبیل کارها از بین میرفت و هر کسی به خود اجازه میداد که از این غلط ها بکنه. همون بهتر که اعدام شد.
اینهایی که دم از عفو و بخشش میزنن، اگه به فرض، مقتول یک روحانی نبود باز هم حرف از بخشش میزدن؟؟ مشکل اینه که بعضی ها دشمن روحانیت هستن و از روحانی جماعت کینه دارن.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
لعنت خدا بر این قاتل کثیف که امام جمعه مظلوم کازرون را که مدافع و یاورحقیقی مظلومان و مستضعفان بود را به شهادت ر ساند . انشااله که در آن دنیا هم روز به روز بر عذاب این قاتل کثیف افزوده شود . هم چنین روح پاک امام جمعه شهیدمان با شهدای دشت کربلا محشور باد
محمد کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
قوه محترم قضائیه به امثال این قاتل که عقاید باطل و خرافه دارند را باید شناسایی و نابود کند . زنده بودن این افراد مشرک و کافر باعث ظلم و ضرر و زیان به مردم خواهد بود .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
اعدام این قاتل نابکار و منحرف خواسته به حق مردم شهرستان کازرون بوده و حتی این قاتل پلید زودتر از اینها بایستی اعدام میشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
قاتل در جلسه دادگاه نه تنها اظهار پشیمانی کرد بلکه با گریه خواستار بخشش شد. البته نبخشیدن قاتل جزو حقوق اولیای دم است اما اینکه اعلام شود قاتل اظهار پشیمانی یا طلب بخشش نکرده یک دروغ بزرگ است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
اعدام این فرد، کمترین عقوبت برای وقوع چنین جرمیه. ده تا مثل این قاتل رو اعدام کنن، یک تار موی شهید خرسند هم نمیشه.
شهید خرسند، پدر معنوی این شهر بود و واقعا دلسوز و مردمی و متواضع بود. خداوند روح این شهید بزرگوار رو با امام شهیدان محشور فرماید و بر درجات معنوی ایشان بیفزاید انشاالله.
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
یک خانواده رو داغدار کردی، یک شهر رو عزادار کردی و نعمت یک روحانی باصفا و با محبت رو از ما گرفتی.
خودت هم که خوار دنیا و آخرت شدی. حالا واقعا ارزش داشت؟؟؟ شب بیست و سوم ماه رمضان که بهترین فرصت استغفار و استجابت دعاست، چنین جنایت بزرگی انجام دادی ....
خداوندا، ما رو عاقبت بخیر بفرما.....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
0
اگر اهل عدالت باشید که نیستید چرا تیکهای مثبت و منفی رو غیرفعال کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه
با سلام
غیرفعال شدن تیکها یک اشکال فنی است که شرکت پشتیبان باید آن را برطرف کند. اساسا ما امکان غیرفعال کردن آن را نداریم.
پی گیر رفع این اشکال خواهیم بود.
با تشکر کازرون نما
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
در پاسخ نظر اول پیام خانواده را اینجا آورده ام.
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع امت قهرمان و شهید پرور شهرستان کازرون می رساند اینجانب طی دو ماه گذشته از طریق یکی از دوستان با خانواده آقای درخشنده در ارتباط بودم و از آنها خواسته شد که در ملاقات با وی متقاعدش سازند تا با مشخص کردن عوامل پشت پرده جنایت شهادت امام جمعه مظلوم کازرون شهید حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد خرسند رضوان الله تعالی علیه. زمینه تخفیف در مجازات خود را فراهم کند اما متاسفانه آقای حمید درخشنده هیچ همکاری در این زمینه نکرد.در مدت زمان ۴۸ ساعت گذشته از کانالهای مختلف با خانواده ما تماس گرفتند و خواستار بخشش نامبرده شدند.تمام شب گذشته با فرزند ارشد شهید خرسند، برادرم حاج منصور و خواهرم در تماس بودم و خواستار این شدم که اگر اظهار ندامت کرد مراسم اعدام را به تعویق بیندازیم.اما متاسفانه امروز صبح چهارشنبه ششم شهریور ۱۳۹۸ وی در مقابل خانواده اش .ماموران پلیس و برخی مسئولین علنا خود را نماینده امام زمان نامید و ذره ای از عملکرد خود اظهار ندامت نکرد.به هر حال عده ای دائما نوشتند که در عفو لذتی است که در انتقام نیست.اما اگر کسی خود دوست ندارد که بخشش شامل حالش شود نمی توان وی را بخشید و متاسفانه ایشان تا آخرین لحظات به عقاید نادرست خود پایبند بود. در پایان از همه مردم شریف شهرستان و سایر هموطنان عزیز که در مراسم تشییع جنازه و سایر مراسم های عزیز از دست رفته مان ما را مورد تفقد قرار دادند صمیمانه تشکر و سپاسگزاریم.
حسین خرسند
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
دوست عزیز کسی نگفت قاتل در دا گاه تقاضای عفو نکرد.قاتل در پای چوبه دار با حالتی رذیلانه از ارتکاب جنایتی اظهار رضایت کرد.چنین شخصی لیاقت بخشش نداشت.کسیکه جنایت کند و به آن افتخار کند را شما می بخشید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
به نظر شما اینکه یک شخصی امروز جنایتی مرتکب شود و در روز دستگیری اقدام خود را به عنوان عدالت خواهی معرفی کند بعد در دادگاه بگوید در حوادث اردیبهشت 97 کتک خوردم و به جبران آن این کار را انجام دادم بعد هم اظهار پشیمانی کند و گریه و التماس کند که مرا ببخشید بعد دوباره در روز اعدام اعلام کند که من نائب امام زمانم! به نظر شما این نشانه سلامت اوست؟!
کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
واقعا جای تعجبه که چرا بعضی وقتها یک مسئله ساده میشه محل مناقشه؟؟؟!!!!!
طرف تو شب قدر رفته امام جمعه یک شهر رو با ضربات چاقو کشته، در حالی که هیچ دعوا یا منازعه و کدورتی هم بینشون نبوده، اونوقت همانطور که انتظار میرفت، قاضی حکم به قصاص داده، اعدامش کردن. حالا این دیگه جای سوال و اما و اگر داره؟؟!!! کاملا طبیعی هست دیگه. بعضی ها جوری صحبت میکنن که انگار بخشش یک قاتل رو وظیفه خانواده مقتول میدونن!!!! عجب!!!
بخشش کردن یک لطف هست نه یک وظیفه،
البته اون قاتل هم باید ظرفیت بخشش رو داشته باشه و شرایط جامعه هم باید سنجیده بشه که یه وقت این قبیل جنایتهایی باب نشه.
به نظر من بخشش این قاتل، به صلاح شهرمون اصلا نبود. این اعدام درس عبرتی هست برای تمام منحرفین و فرقه های ضاله و ساختگی و بی هویت. والسلام.
شجاعی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
یه عده هستن تو کشور ما که به خون آخوند جماعت تشنه هستن و کلا با دین و مذهب و حوزه علمیه و روحانی و هر چیزی که رنگ و بویی از دین داشته باشه، خصومت دارن.
وقتی این فاجعه تلخ رخ داد، همین افراد، قند تو دلشون آب شد که یک روحانی کشته شد، حالا همون افراد با تمام قدرت دارن خانواده شهید خرسند رو میکوبن که چرا نبخشیدن. اصلا دلشون نخواسته ببخشن، به شما چه ربطی داره. نخواستن از حقشون بگذرن، مشکلی داره؟
واقعا احسنت به خانواده شهید خرسند که نبخشیدن، دمشون گرم. اگه به این جنایتکاران میدون داده بشه، از داعش به مراتب بدتر میشن و به جون مردم هم میوفتن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
اینکه چرا یک مساله ساده تبدیل به مناقشه میشه بخاطر اینه که کسی کارشو درست انجام نمی ده.
بیایید یک بار با هم مساله را مرور کنیم:
1. یک نفر با یک شکل و شمایل عجیب و غریب امام جمعه کازرون را با ناجوانمردی می کشد. او سوابق اعتیاد هم داشته است.
2. آقای صحرایی (مدیر حوزه علمیه کازرون) و آقای سهراب پور (استاد حوزه کازرون) ادعا می کنند که قاتل با گروه های انحرافی ارتباط داشته
3. قاتل دستگیر می شه و همان روز ادعا می کنه که برای اجرای عدالت امام جمعه کازرون را کشته
4. تحقیقات درباره قاتل و انگیزه هاش شروع می شه.
5. قاتل در دادگاه اعلام می کنه بخاطر اینکه در اردیبهشت 97 کتک زیادی خورده و اینو از چشم امام جمعه کازرون دیده مرتکب قتلش شده و همونجا اعلام می کنه که از کارش پشیمانه و با گریه و التماس از اولیای دم می خواد که ببخشندش. اولیای دم هم به افراد مختلفی موضوع درخواست قاتل برای بخشش را بیان می کنند.
6. حکم قصاص قاتل صادر می شه
7. رییس کل دادگستری استان رسما اعلام می کنه در هیچ مرحله ای از تحقیقات ارتباط قاتل با هیچ شخص و گروهی محرز نشد.
8. خانواده قاتل همچنان به دنبال سرنخ ارتباط قاتل با شخص یا گروهی خاص هستند. آنها نمی توانند بپذیرند که قاتل شخصا مرتکب قتل شده باشد.
9. قاتل در ملا عام قصاص می شود.
10. برادر امام جمعه کازرون بعد از اعدام اعلامیه می دهد که قاتل هیچ گونه اظهار پشیمانی نداشته و معتقد است که به عنوان نائب امام زمان مرتکب قتل شده است! او می نویسد که اگر قاتل اظهار پشیمانی می کرد او را می بخشیدیم!
11. خبر 20:30 سخنان وکیل اولیای دم را پخش می کند که مدعی است قاتل با گروه های منحرف مرتبط بوده است!
12. مسئولان امر هیچ گونه توضیحی درباره انگیزه های قاتل به مردم نمی دهند.
13. واقعا چه شد که حمید درخشنده امام جمعه کازرون را کشت؟ چه کسی به این پرسش پاسخ خواهد داد؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
آقای ناشناس اگر این قاتل ملعون پدر تو را به همین سبک کشته بود باز هم اینقدر طرفداری از این قاتل نابکار میکردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟حمید درخشنده به عنوان یک قاتل ومنحرف و اینکه امام جمعه مظلوم و بی دفاع را به طور ناجوانمردانه با ضربات چاقو به شهادت رساند کمترین حق او اعدام بوده است . این ملعون بایستی زودتر از اینها به درک واصل میشد و مردم کازرون از قوه قضایه بابت پیگیری و جدیت دز صدور حکم سپاسگذارند
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
امام جمعه شهرمون رو از دست دادیم و قاتلش هم الحمدلله اعدام شد. این پرونده بسته شده و دیگه چونه زدن نداره.
بهتره به جای فکر کردن به یک پرونده بسته شده، کمی به مصیبتهایی که دولت تدبیر و امید به این کشور تحمیل کردن فکر کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
مصیبت را آنهایی به مردم تحمیل کردند که افراد صالح را در انتخابات ها چه در کازرون و چه در شهرهای دیگر کشور رد صلاحیت کردند.
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
اعدام قاتل کار شایسته ای بود. باید قاطعانه برخورد بشه.
تو این کشور، هر دولتی بیشتر شعار داده، بدتر عمل کرده. وقتی میگی دولت تدبیر و امید، تو ذهنت بگو اوج بی تدبیری و ناامیدی. در هیچ دوره ای از تاریخ ۴۰ ساله انقلاب، اینقدر کشور نابسامان و هر کی به هر کی نبوده. ضعف مدیریت و سردرگمی تو این دولت موج میزنه. قدرت خرید یک سوم شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
امثال شماها هم فقط دنبال این هستند که کاری رو که قاتل به تنهایی انجام داده رو به شخص پشت پرده دیگری یکی مثل ... نسبت بدین
واقعا یعنی چی که میگید اگه اعتراف کنه پشت پرده کی بوده حکم قصاص رو عقب میندازید مگه خودش تنهایی نمیتونسته این کار رو بکنه و حتما ... باید پشت قضییه بوده باشه بهتره که کینه های شخصی خودتون رو نسبت به دیگران وارد چنین قضایایی نکنید و دنبال شر نگردید
گیرم که حکم قصاص رو عقب انداختید قاتل هم اظهار پشیمانی کرد به دروغ هم اعلام کرد آقای ... پشت قضییه بوده ( که باز با کینه ای هم که در شهر کازرون نسبت به ... وجود داره قاتل چنین اظهاری واهی با اینکه میتوانستند ننمودند ) آیا واقعا وعده دروغین عقب انداختن حکم قصاص(نه بخشش)مانع از اعدام شدن قاتل و بخشش او میشد؟! یا همان روز و بعد از اظهار پشیمانی بجای نائب امام زمان خواندن خود در انظار مردم آیا باز هم سریعا اعدام نمیشد؟!
حسین خرسند
|
Germany
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
آقای ناشناس از نوع نوشتارت معلوم است بیمار دلی.کسی شخص خاصی را متهم نکرده که تو خواسته باشی از وی دفاع کنی.قاتلی که تا به حال دست به چاقو نبرده چرا چنین حرفه ای ضربه زده.؟چرا چنین برنامه ریزی دقیق داشت،قطعا آموزش دیده و با برنامه بوده است.راستی دوستان اسب سوارش که بودتد؟در این که وی دچار تفکرات انحرافی بوده که هیچ کس شکی ندارد.قصاص حق خانواده ما بوده و برای آن نیاز به اجازه از تو نداشته و نداشته ایم.اما اگر به خانواده درخشنده مراجعه کنی حد اقل به تو خواهند گفت که شخص بنده دو ماه با آنها در تماس بودم تا وی را متقاعد به حرف زدن کنند که به هر دلیلی حرف نزد.آدمی که قلبش سیاه است حرف راست دیگران را باور نمی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹