پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
40 هکتار جنگل دشت برم در آتش سوخت:
از بامداد جمعه، آتش 40 هكتار از مراتع و جنگل‌هاي واقع در اطراف كوه‌هاي "کلانی عبدویی" بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون را سوزاند

به گزارش کازرون نما، درحالی که روزهای پایانی هفته گذشته روستای آبمیک بخش جره و بالاده شهرستان کازرون شاهد آتش سوزی گسترده ای در مراتع و جنگل های این بخش بود که پهنه آن جنگلهای ارتفاعات کوهمره سرخی شیراز را نیز درنوردید و تا شنبه 12 مرداد ادامه داشت، این هفته اما نوبت به عرصه های جنگلی ارتفاعات مشرف به روستای کلانی بخش جره و بالاده واقع در دشت برم این شهرستان بود تا شاهد آتش سوزی گسترده باشد.

آخر هفته های آتشین جنگل های کازرون؛ هفته قبل جره و بالاده، این هفته دشت برم

با بر گزارش اهالی منطقه ی روستای کلانی دشت برم کازرون، جنگل دشت برم از ساعت 1:00 بامداد جمعه 18 مردادماه دچار حریق شد و در کوه های منطقه دهستان دشت برم شروع به پیشروی نمود.

بنا به این گزارش، آتش سوزی حوالی ساعت 17:00 بعداز ظهر با تلاش نفس گیر نیروهای امدادی و دهیاری ها و اداره منابع طبیعی و گروه های مردمی و محلی و... مهار شد ولی احتمال شعله ورشدن در صورت وزش باد وجود دارد.

آخر هفته های آتشین جنگل های کازرون؛ هفته قبل جره و بالاده، این هفته دشت برم

دهیار کلانی از سوختن حدود ۴۰ هکتار از جنگل های بلوط منطقه در این آتش سوزی خبر داده است.

گفتنی است: پس از بارش های زیاد اسفند و فروردین ماه، کارشناسان منابع طبیعی و کشاورزی و فعالان محیط زیست با توجه به پوشش گیاهی بسیار زیاد در عرصه های طبیعی، نسبت به خطر بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع پس از خشک شدن گیاهان و علوفه ها در فصول گرم هشدارهای جدی داده بودند که متاسفانه اقدام جدی و موثری از سوی دستگاه های مسئول در این خصوص صورت نگرفت و طی هفته های گذشته با توجه به اوجگیری شدت دمای هوا و بی توجهی و سهل انگاری انسان های بی مسئولیت، شاهد بروز آتش سوزی های گسترده و نابود شدن صدها هکتار از منابع ارزشمند طبیعی و ذخیره های زیست کره در آتش جهل و بی مبالاتی و بی مسئولیتی بودیم.

آخر هفته های آتشین جنگل های کازرون؛ هفته قبل جره و بالاده، این هفته دشت برم


نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴