پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۰۹۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
اینكه شهید خرسند به فوز عظیمی رسید تردیدی نیست. اما باید دید قاتل بدعاقبت او در چه مكتبی تربیت شده بود كه در شب قدر دست به این جنایت هولناك زد. این حادثه نشان داد جایی در كشور وجود دارد كه كرسی خوارج‌پروری برپا كرده است و جماعتی آن را نمایندگی می‌كنند.

در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است             خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

حجت‌الاسلام والمسلمین شهید محمد خرسند زی‌طلبگی داشت و به زهد و آیین درویشی و دوری از دنیا پایبند بود. او مسیر پاکدستی و پاکدامنی را از روی صدق و صفا طی می‌کرد به جاه و مقام وابسته نبود و از این رویکرد نیز بسی خرسند بود. او به قول حافظ به نعمت درویشی و خرسندی رسیده بود. از نوجوانی آرزوی شهادت داشت و دار خود را به‌دوش می‌کشید. چهل روز پیش نامردی از تبار ابن‌ملجم‌های تاریخ و از قبیله خوارج، سینه مردی را با دشنه شکافت که قلبش مالامال از عشق به اسلام، انقلاب و مردم بود.

40 روز پیش در شب قدر، جنایتی به وقوع پیوست که در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بود. هیچ شرور، هیچ کافر و منافق و مشرکی تن به این فضاحت نمی‌دهد که شب قدر دستش را به خون انسانی آغشته  کند، اما او کرد!

روح بلند شهید محمد خرسند مسرور از این عاقبت‌به‌خیری به ملکوت اعلی پیوست. او چون شهید مظلوم شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان اسلام بود. شهید خرسند را با قساوت و بی‌رحمی پیش چشم همسر صبور و فرزند خردسالش سلاخی کردند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین شهید محمد خرسند با شهادت مأنوس بود. او در نوجوانی عضو حزب جمهوری اسلامی بود و در آن زمان طعم تلخ شهادت شهید مظلوم بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) را در ذائقه فکری خود داشت. او همیشه آرزوی عاقبت‌به‌خیری و مرگ توأم با شهادت داشت. فقط خدا می‌داند که در سه  شب قدر و لیالی نورانی ماه مبارک رمضان امسال با چه لحنی آرزوی شهادت کرده بود که قبل از اعزام به سوریه به خواسته خود رسید و تا اعلی علّیین پر کشید.

مقام معظم رهبری در اطلاعیه تسلیت به خانواده‌اش شهادت او را «مظلومانه» توصیف فرمودند. متاسفانه برخی از روی آگاهی یا ناآگاهی در این مظلومیت دخیل بودند و بابی‌مهری تیغ دروغ تهمت و توهین و تشویش اذهان عمومی بر او کشیدند و حتی بعد از شهادت وی هم دست‌بردار نبودند و می‌خواستند همین کژراهه را ادامه دهند.

شهید خرسند را به دلیل عضویت در حزب موتلفه اسلامی شماتت می‌کردند و ابایی بر این مخالف‌خوانی بی‌‌دلیل نداشتند. شهید مظلوم محمد خرسند در ناآرامی‌های سال گذشته از جان مایه گذاشت و اگر فداکاری او نبود تلفات و خسارات این رویداد تلخ بیش از آن بود که اعلام شد. او در کنار مردم قرار گرفت و به شهادت آگاهان اگر نبود این هوشمندی، فجایع زیادی در این شهر به وقوع می‌پیوست. مقام معظم رهبری در پیام تسلیت به خانواده شهید خرسند از وی به چهار صفت یاد کرده‌اند. «مظلوم»، «امام جمعه فعال و موفق»، «با اخلاص» و «پرتلاش»! حقیر بیش از دو دهه با شهید خرسند محشور و مأنوس بودم واقعاً این صفات را در او دیدم و گویی مقام معظم رهبری عمری با او زندگی کرده که این صفات را در او دیده و شناسایی کرده است.

او از 16سالگی با حضور دلیرانه در جبهه‌های جنگ، آزمون موفق دلیری و شجاعت خود را با چند بار مجروح شدن نشان داده بود. وی از آن جمله روحانیونی نبود که در گوشه‌ای بنشیند و دستی در ماجرای انقلاب داشته باشد. او یک سیاستمدار پخته بود و اطلاعات به‌روزی داشت. با آنکه در کازرون بود تحلیل و اطلاعات سیاسی او به گونه‌ای بود که در تهران رویدادهای سیاسی را از نزدیک رصد می‌‌کند. هر هفته یک تا دو بار با هم تماس داشتیم و او در جریان آخرین تحولات سیاسی قرار می‌گرفت. اوضاع  سیاسی کشور، منطقه و جهان را پیگیری می‌کرد. در فتنه 88 و 78 در صف مقدم روشنگری قرار داشت و افسوس می‌خورد چرا برخی ابتدایی‌ترین مسائل را نمی‌دانند و اسیر وسوسه‌های دشمن هستند. با آنکه برای او سخت بود شرکت در جلسات شورای مرکزی اما هر طور بود خود را به نشست‌های شورا می‌رساند و اگر گاهی توفیق آنرا پیدا نمی‌کرد با تماس‌‌های متعدد در جریان اوضاع قرار می‌گرفت. ارتباط وثیقی با مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ در تهران و مراکز استان‌ها داشت.

اطلاعیه‌های مراجع عظام تقلید به مناسبت شهادت وی حکایت از این ارتباط مدام داشت. او معتقد بود مردم‌سالاری دینی بدون شکل‌گیری یک نظم و نسق حزبی و با انضباطی که شهید بهشتی در متشکل کردن نیروهای اسلامی و مردمی و انقلابی به آن توصیه می‌کرد، امکان‌پذیر نیست. لذا پیوستن به حزب جمهوری اسلامی را در نوجوانی و سپس پیوستن به حزب موتلفه اسلامی را ضروری و معقول می‌دانست.

قلب نازنین او به عشق اسلام، انقلاب و مردم می‌تپید و عمرپربار و پرتلاش خود را وقف هدایت مردم و روشنگری علیه فتنه‌ها کرد.

شهید خرسند شهید شب قدر است. هیچ شهیدی از شهدای روحانیت و دیگر شهدای انقلاب را سراغ نداریم در شب قدر به لقاءالله پیوسته باشد. همانطور که مقام معظم رهبری در پیام خود آورده بودند؛ «ایشان در شب قدر پس از ساعاتی توسل و تضرع به لقاء‌الله پیوست و این نشانه پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پرتلاش است». اینکه  شهید خرسند به فوز عظیمی رسید تردیدی نیست. اما باید دید قاتل بدعاقبت او در چه مکتبی تربیت شده بود که در شب قدر دست به این جنایت هولناک زد. این حادثه نشان داد جایی در کشور وجود دارد که کرسی خوارج‌پروری برپا کرده است  و جماعتی آن را نمایندگی می‌کنند. جریان منحط ضدروحانیت و ضدانقلاب امروز بساط خود را در فضای مجازی پهن کرده‌اند و نفرت و کینه از انقلابیون و روحانیت را در جامعه پمپاژ می‌کنند. متاسفانه برخی که باید این بساط را جمع کنند یا از روی غفلت یا از روی جهل و یا خدای ناکرده از روی  همگرایی با دشمن به تبلیغ و ترویج این جریان می‌پردازند و با آنها از طریق ایجاد تسهیلات همگرایی می‌کنند. از شهید مظلوم محمد خرسند 3 یادگار به جا مانده است که بدون تردید راه او را ادامه می‌دهند. از این سه یادگار بزرگ محمدحسین او که طلبه جوانی است قطعا پا در راهی خواهد گذاشت که شهید مظلوم محمد خرسند گذاشت.

خدایش بیامرزد و او را با اولیای خود محشور بگرداند و توفیق ادامه راه او را به حقیر و دیگر اعضای حزب موتلفه اسلامی عنایت فرماید.


نویسنده: محمدکاظم انبارلویی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
آقای انبارلویی اگر شما اطلاعات موثقی از گروه و جریانی دارید که آقای خرسند را به قتل رسانده لطفا با دلیل و مدرک اعلام کنید و الا صرف احتمالی که نهادهای قضایی و امنیتی دلیلی بر اثباتش نیافته اند را نباید در مقاله ای عمومی منتشر کرد.
حسین خرسند
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
سلام
گویا برخی نمی خواهند بپذیرند که حوادث اخیر خود بهترین مدرک است.شخصی به نام حمید درخشنده خود را به دفتر امام جمعه نزدیک می کند و با کارهایی نمادین همچون کمک به فقرا ،افطاری و...سعی در نشان دادن خود به جامعه به عنوان شخصی موجه دارد.سپس با شمایل و وضعیتی عجیب سوار بر اسب و به همراه دو نفر ذیگر در شهر می چرخند و کسی هم مانعشان نمی شود.سپس در شب قدر و در تاریکی مطلق با سه ضربه حرفه ای و رذیلانه امام جمعه مظلوم و بی محافظ کازرون را به شهادت می رساند.ادعا هم می کند بار اول است چاقو به دست شده .مگر می شود بدون آموزشهای لازم یک شخص غیر حرفه ای یک روحانی را با آن لباسهای خاص روحانی که متعدد می باشد چنان دقیق مورد حمله با دشنه قرار داد؟جز این است که ماهها آموزش دیده؟
راستی آن دو نفر دیگر که بودند که سوار بر اسب قاتل را همراهی کردند؟از کجا اسب تهیه کردند؟
آیا اینها دلیلی بر یک کار گروهی و از پیش برنامه ریزی شده نیست؟
اگر منظورتان از مدرک ،نامه کتبی تشکیلات مافوق حمید درخشنده به وی و نص دستور قتل است باید گفت که آمرین به قتل فراموش کرده بودند آن نامه را برای آقای انبارلویی و ما خانواده شهید فاکس کنند و از این جهت ما مدرکی نداریم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
جناب خرسند عزیز
مسایل اینچنینی رمان و داستان نیست که شما با چند شاهد ساده ادعای بزرگی چون تشکیلاتی و سازمانده شده بودن قتل آقای خرسند را با آن اثبات کنید. از زمان قتل تا زمان برگزاری دادگاه و از آن زمان تاکنون نهادهای امنیتی تمام تلاششان را برای اثبات ادعای شما به کار برده اند اما هیچ گونه موفقیتی در این راستا نداشته اند.
اینکه ضربه های چاقو کاری بوده می توانسته اتفاقی باشد یا با تحقیق شخصی قاتل درباره روش های ضربه زدن کاری. و اینکه قاتل فلان شکل و شمایل داشته اتفاقا دلیل بر غیرعادی بودن رفتار قاتل است خصوثصا اینکه افراد متعددی ادعا کرده اند که قاتل معتاد به شیشه بوده است.
آن دو نفر دیگر هم که سوار بر اسب بوده اند ماهیتشان برای نیروهای امنیتی و قضایی مشخص شده و دستگیر هم شده اند اما باز هم چیزی مبنی بر سازماندهی شدن قتل توسط گروهی خاصی اثبات نشده است.
لطفا فرضیات خود را فقط در حد یک فرض برای خود نگه دارید.
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
سلام
ما فرضیات خودمان را در حد فرض نگه نمی داریم واگر در استان جوابی ندادند در تهران دنبال می کنیم کماکان که برخی دوستان پیگیر هستند. دستگاههای مسئول نیز باید پاسخگو باشند و نتیجه تحقیقاتشان را به مردم علنی اعلام کنند. در ضمن کوتاهی نهادهای مسئول نیز باید رسما اعلام شود که چرا چند اسب سوار بدون هیچ ممانعتی مرکز شهر را میدان اسب سواری کرده بودند؟بالاخره یک روز نهادهای مسئول باید یک جا بپذیرند که کوتاهی داشته اند.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
اگه خبرداشته باشیدقاتل ازمدتهاقبل این فکرپلیددرسرداشته که موفق به انجامش نشده واگرمعتادبه شیشه بوده میبایست این فکرآنی باشدنه اینکه برنامه ریزی میکرده درچندنوبت این کارراانجام دهدواین شکل وشمایل هم شایدبرای گمراه کردن وخودرامجنون نشان دادن بوده که مردم باورکنندکه دیوانست همانطورکه شماباورکردیدچه طورمیشودچندنفرباهم چنین فکرپلیدی درسربپرورانندوبااین شکل وشمایل بااسب وشمشیردرشهرگشت بزنندوهیچ کس جلواین کاررانگیردبرعکس نظرشما خیلی هم حالش خوب بوده وهیچ مشکل عقلی نداشته وحتما کسان دیگری دراین جنایت ناجوانمردانه دست دارندکه بایدمعلوم شودچون امام جمعه شهرعلاوه برمردم داربودن شخصی بوده که همیشه دستگیرویاورفقراومستمندان بودبرخلاف ادعای قاتل واین نمتواندفرضیه ازطرف فقط یه نفرباشدکه بخواهدمسکوت بماندوگفته نشودپس خواهشا ازهمه جوانب به قضیه نگاه کنیدازکجامیدانیدکه هنوزقاتل حرفی نزده وفقطیک ادعاازطرف خانواده محترم خرسنداست به امیدخداکه اگرکسی یاکسانی دراین جنایت دست داشته باشندرسواودستگیرشوندوبازهم تسلیت به خانواده محترم وگرامی خرسندومردم فهیم کازرون وشادی روح حاج آقاخرسندکه مظلومانه شهیدشدویک حامی وتکیه گاه بزرگ ازشهرگرفتند
خانم یکتا زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
باسلام...شمایی که میگین درخشنده شیشه مصرف میکرده ودیوونه تلقی میدین این چه حسابیه..چرا وقتی توی عروسی ها و عکاسیش کار میکرد معتاد به شیشه نبود و دیوونه نبود..اگر شما بخووواهید بگین دیوونه بوده هم به شهید و هم به ما مردم توهین میکنید..اون مسئولایی که شما دارین میگین پیگیر هستن چرا موقع جولان دادن این ملعون و دونفرهمراهش پیگیر نشدین..مگه امنیت شهر وظیفه شماها نیست پس چرا ما هیچ امنیتی نمیبینیم وقتی ی نفر اینطور به خودش جرات داده که به امام جمعه ما حمله ور بشه ما دخترها چطور جرات کنیم تنهایی بیرون بریم وقتی امنیتی وجود نداره..اینکه شما دارین میگید ضربه هاش اتفاقی به جاهای حساس خورده ۱ ضربه اتفاقی باشه نه ۴تا ضربه رو بخواد اتفاقی به جاهای حساس بزنه..این ملعون که روز اول مییگفت من چندروز توی کرج دوره چاقو زنی یاد میگرفتم پس چرا شماها دارین همه چیز رو سرسری میگیرین..من و همه مردم کازرون حتم داریم درخشنده فقط ی پادو بوده و هست..
خانم یکتا زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
شهیدشدن جناب خرسند نه داستان و نه رمان هست مصیبتی هست که همه ما رو عزادار کرده...چرا شما میگین داستان و رمان؟بله همه هم میدونین که ددرخشنده به تنهایی عددی نبود که بخواد همچین تصمیمی رو بگیره..لااقل به حرمت اون قطره های خونی که حجت الاسلام جناب خرسند توی جبهه ریختن از خواب غفلت بیدار بشید..بله من مطمعنم مسئولای عزیز خیلی این مدت برای پرونده زحمت کشیدن ولی برای همه مسئولان هم ثابت شده که تنها نبوده اما چرا نمیگین..میگن کسی که خوابه اگر صداش بزنی بیدارمیشه ولی کسی که خودشو به خواب بزنه هرچه هم صداش بزنی بیدار نمیشه..و حال الان خیلی از دوستان اونیه که خودشو به خواب زده..شهیدما فقط امام جمعه شهرما نبوده جانباز جبهه جنگ بوده پدر ما بوده وکسی پیشش ناامید برنمیگشت..اعدام شدن این ملعون هیچ دردی رو دوا نمیکنه ما میخوایم مهره اصلی و قاتلین پنهان مشخص بشن و همه میدونین که همچین چیزی هست..امیدوارم وجدان همه مسئولان عزیز بیدار بشه و با ما همصدا بشن برای یافتن قاتلین امام جمعه شهید ما...
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
با سلام
محاکمه عاملین پشت پرده هم خواسته خانواده خرسند و هم خواسته مردم کازرون هست.
این حقیقت با درایت مسئولین و مقامات قضایی قابل شناسایی و اعلام هست.
خواهشمندیم مسئولین با توجه به تقاضای مردمی این موضوع را راجع به پرونده امام جمعه مردمی کازرون مدنظر قرار بدهند.
زهرا خرسند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
چطور به همین سادگی میپذیرید که فردی هیچ مشکل شخصی با فرد تراز اول شهرش نداشته باشد و تا به حال چاقو به دست نگرفته اقدام به قتل وی نماید، در اتفاقات خیلی خیلی ساده سریع ارگانهای مختلف دخیل میشوند چه رسد به این درد عظیم ، اینجاست که با بی جواب ماندن خیلی از سوالات میتوان به یک نتیجه رسید،که قطع و یقین باید دست کسانی در کار باشد که شهید خرسند برایشان خطرناک بود، در ضمن خیلی خیلی مسخره است که دنبال شواد و دلایل واضح میگردید واقعا خودتان خنده تان نمیگیرد؟!!!!!
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
ما هیچ شکی به اینکه دستگاههای امنیتی و دیگر مسولین تمام تلاش خود را جهت بررسی و بازجویی از قاتل و عوامل آن انجام داده اند نداریم.
اما موضوع این است که آن دوستی که میفرمایند فرضیه خود را در حد فرض نگه دارید!!!!!،بهتر بود که حداقل به حرمت خانواده محترم خرسند وخون پاک آن شهید مظلوم و والا مقام این گونه به برادر شهید پاسخ داده نمیشد.بنده از نزدیک شاهده مصیبتی که به این خانواده محترم وارد شده و تبعات آن هستم.که چگونه این عزیزان مانند شمع میسوزند و این داغ تا سالها بر دلشان میماند.
آقای حسین خرسند اشک پدری را که برای فرزند شهیدش میریزد و با افتخار میگوید فرزندم در راه اسلام و نظام شهید شد . ویا اشک فرزند خردسالی که هنوز بعداز تقریبا دوماه منتظره برگشت پدرش به خانه است را میبیند
پس بهتر بود به جای پاشیدن نمک به زخم برادر شهید کمی با حوصله وصبر بیشتر برخورد میشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
درباره اینکه بی لیاقتی و بی کفایتی دستگاه های ... و ... شهرستان در این مساله آشکار است حرفی نیست. چرا که چرخیدن با آن شکل و شمایل در سطح شهر مساله ساده ای نبوده که از کنارش به راحتی بگذرند. اما ادعای ارتباط تشکیلاتی قاتل با گروهی خاص مساله پیچیده ای نیست که نشود آن را اثبات کرد. در روزهای اول پس از قتل برخی از روحانیون کازرون گفتند او با گروهی در یکی از روستاهای طالقان مرتبط بوده است. خب الان مسئولان امنیتی و قضایی برایمان توضیح بدهند که ماجرای آن گروه در آن روستا چه بود و آیا در عقاید آنها قتل روحانیون وجود دارد؟! چند روز بعد هم رییس سازمان تبلیغات کازرون ادعا کرد که قاتل با انجمن حجتیه ارتباط داشته است! آخر کدام عاقلی تا کنون انجمن حجتیه را یک گروه تروریستی می دانسته است؟! همسر شهید نیز در مصاحبه با تلویزیون قاتل را به ارتباط با امریکا و اسراییل و داعش و... متهم کرد. واقعا این چه سبک حرف زدن است؟ هر انسانی درک می کند که خانواده آقای خرسند الان داغدارند و تحت تاثیر مصیبت بزرگی که نه تنها به آنها بلکه به مردم این شهر وارد آمده قرار دارند اما این دلیل نمی شود که بی مهابا این و آن را بدون دلیل و شاهد قوی متهم کنیم. بله اینکه خانواده شهید از مسئولان بخواهند که در مجازات قاتل تعجیل نکنند اقدام ارزشمندی است. اینکه بخواهند تحقیقات بیشتری انجام شود بسیار شایسته است اما اینکه فرضیات خود را به عنوان یک اصل مسلم و قطعی مطرح کنند شایسته نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳