پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
تشکل دانشجویی آرمان از دادستان کازرون خواستار شد:
تشکل آرمان دانشگاه شیراز در نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان کازرون خواستار ابطال مجوز معدن در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان شد

به گزارش کازرون نما، تشکل آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دادستان شهر کازرون ضمن اعلام شکایت از سازمان حفاظت از محیط زیست، خواستار برخورد قضایی با متولیان ارائه مجوز کارخانه استخراج از معدن گچ در منطقه ی حفاظت شده ارژن و پریشان شد.

متن نامه بدین شرح است:

احتراما به اطلاع می‌رساند منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان مشمول بند الف موافقت نامه سال ۵۴ بوده و فعالیت معدنی در آن منطقه ممنوع است. همچنین ماده ۲ ضوابط زیست محیطی فعالیت‌های معدنی، انجام فعالیت‌های معدنی در مناطق مشمول بند الف را کماکان ممنوع دانسته است. همچنین این منطقه در زیر مجموعه زیست کره کنوانسیون رامسر قرار دارد و تحت حمایت‌های مالی یونسکو است.

لزوم ابطال مجوز فعالیت معدن در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان

با این وجود تنها یکی از نمونه‌های نگران کننده از این قرار است که با وجود ابطال مجوز کارخانه استخراج از معدن گچ در این منطقه در سال ۱۳۹۳، متاسفانه در اسفند ۱۳۹۷ این مجوز برای همان بهره‌بردار و این بار در محلی با پوشش گیاهی متراکم تر مجددا صادر شده و متاسفانه فعالیت‌های مخرب و خسارات جدی و جبران ناپذیر به جنگل‌های بلوط این منطقه از سر گرفته شده است.

سوال و ابهام اینجاست که چنین مجوزهایی علی رغم ابطال در سال‌های گذشته چرا، چگونه و با چه توجیهی مجددا و در منطقه آسیب پذیرتر صادر شده است!؟ آیا صادر شدن چنین مجوزی آن هم از جانب سازمانی که وظیفه حفاظت از محیط زیست را دارد در تعارض و تقابل با فلسفه وجودی این سازمان نیست؟!

بدین ترتیب مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز ضمن شکایت از سازمان محیط زیست تقاضای جدی و فوری رسیدگی به این مهم و دستور قضایی جناب عالی جهت توقف فعالیت و ابطال مجوز معدن و همچنین مجازات خاطیان امر را از محضر محترمتان دارد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹