پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

وحدتِ علما، انسجامِ توده ها و هم گراییِ نخبه ها، ثَمَره ی ریزِشِ خونْ و مظلومیتِ شهیدِ جمعه ی کازرونی ها

 

علی رغمِ هدف گزاریِ منافقانه ی دشمن برای حذف چهره های محبوب، تلاش گر و مورد علاقه ی مردم از بدنه ی اجتماع و تلاشِ عواملِ ترور، تحجر و تکفیر در وارد کردنِ ضرر و‌ ضربه به پیکره ی نیروهای ارزشی و تفرقه بین آن ها اما، تجربه ی ۱۴۰۰ ساله ی ما نشان می دهد نه تنها آن اهداف، با این اقدامات، محقق نگردیده بلکه در همیشه ی ایام، ریزشِ خون ها موجبِ رویشِ جوانه ها، حذفِ ناجوان مردانه ی‌ چهره ها، عاملِ تبدیل آن ها به اسطوره ها و باز ایستاییِ تپش قلبِ مردانِ عرصه ی سختی ها، باعثِ باز حرکتِ چرخه ی انقلابی ها گردیده است. بر همین اساس است که معتقدیم زمان، مکان، شیوه و شکلِ شهادت خطیب جمعه های کازرون، علاوه بر پالایشِ ناخالصی ها، همچنین خونِ جدیدی را در پیکره ی جامعه تزریق نموده که ذیلا بخشی از ثمراتِ آن مورد اشاره قرار می گیرند.

 

الف)- بررسیِ سوابق گذشته در طول ۴۰ ساله ی نظام اسلامی نشان می دهد که معمولا، ترورِ فیزیکیِ شخصیت ها، و حتی مردم عادیِ جامعه، ابتدا با ترورِ شخصیتیِ آنان توسط عواملِ معاندین، مخالفین و محاربین آغاز گردیده و سپس به حذف شخصیت و جسم این افراد ختم می گردد. امری که با کمال تاسف در دِرازایِ عمرِ کاریِ اکثریتِ خدمت گزارانِ شهید، از جمله خطیب جمعه ی کازرون، نیز وجود داشته و نه تنها نیازمند بررسی های پیچیده ی اطلاعاتی نیست بلکه به وضوح ردِّ اشخاص، افراد و مجموعه های این چنینی در اظهار نظرها، فعالیت ها، شب نامه ها و فضاهای مجازی و‌ کفِ جامعه هم قابلِ مشاهده، مطالعه و  پی گیری خواهد بود.

ب)- پراکُنِشِ مطالبِ تنفرزا، انتشارِ موارد تنش زا، ارایه ی تحلیل های بی محتوا، استفاده از مباحثِ توهم زا، برخورداری از شخصیتِ خویش سِتا، ایجاد و توسعه ی اختلافات بی مبنا، زیر سئوال بردنِ همه ی دیدگاه ها و جناح ها، نشنیدنِ سخنانِ حکمت زا، استفاده از پوشش های فریب زا و بستنِ چشم ها و گوش ها بر واقعیت های اجتماع و...، تنها بخشی از شیوه، ترفند و نشانه ی مجموعه های انحراف و تکفیر، در کشور بوده که بیش تر به صورت آگاهانه و عامدانه و‌ بعضا نیز صرفا از روی جهالت، بی بصیرتی و غافلانه، انجام گرفته است.

ج)- پهنه ی تمدنی کازرون قرن هاست که در گذرگاهِ خط جهاد و مقاومت، انسان های بزرگی را پرورش و تقدیم نموده که هر یک از این شهدا، در روزگارِ خود، منشأ برکات، خیرات و نعماتِ فراوانی بوده اند. در عین حال، شهادت شهید محراب شیخ محمد خرسند(ره) نه تنها موجبِ ارتقاء جایگاه شهرستان، در کشور و استان شده، بلکه أُفتِ اختلاف ها، دفعِ کدورت ها و انسجامِ نخبه ها و توده ها را هم در پی داشته و پیش بینی می شود، در آینده نیز تقویتِ بُنیان های مردمی و جایگاه های سیاسی و فرهنگی را موجب خواهد شد.

د)- واقعیت آن‌ است که روحانیتِ اصیل، قرن های متمادی، به عنوان تکیه گاهِ محرومان و مستضعفان موردِ اهتمامِ عموم مردم‌ ایران قرار داشته و آینده نیز قطعا این نقش و‌ جایگاه همچنان استمرار خواهد یافت و بر همین اساس است که علی رغم تمامِ اقدامات و فعالیت های دشمنانه برای پراکنده نمودنِ مردم از گِرداگِردِ عالِمانِ مردم مداری مانندِ شهید خرسند، اما دلبستگیِ طیف های مختلفِ جامعه به ایشان در طولِ حیات و در بَعدِ ممات[شهادت]، روز به روز افزون تر و پُر فروغ تر گردیده است .

ه)- شهیدِ شبِ قدرِ کازرون، طی سال های گذشته، همواره حامیِ وحدت، مُنادیِ اتحاد و یکپارچگیِ شهرستان و کانونِ مراجعات و عرضِ حالِ مردمِ رانده شده‌ از ادارات و ناامید از مسئولین و مدیرانِ دولتی و نَهادی بود و البته در همین مسیر بعضا هم، هدفِ تیرِ بدخواهان و جاهلان قومی و منطقه ای، ناآگاهانِ اعتقادی و سیاسی و انگشتْ شُمارِگانی علیل فکر، مریض دِل و قلیل مایه نیز قرار داشت، در عین حال، علی رغمِ اظهاراتِ منافقانه ی قاتلِ کینه توز و تکفیری، اما ایشان ملجأ بی پناهان، حلاّٰلِ مشکلاتِ درماندِگان و بر طرف کننده ی معضلاتِ مردمانِ شهرستان و کازرونیان بوده است.

و)- دفترِ امامتِ جمعه ی کازرون طی چهل سالِ گذشته یکی از پُر مراجعه ترین محلِ موجود در شهرستان واقع شده و علی رغم نداشتنِ مسئولیت و جایگاهِ رسمیِ دولتی، اما بیش ترین امیدِ مردم برای حلِ مشکلاتشان به همین مرکزِ متصل به ولایت و امامتِ جامعه ی اسلامی بوده است و به همین دلیل، انتظار است امامِ جمعه ی مُنتخَبِ آینده نیز همین رویه را در برخورد با مردم پیشه نموده و توجه داشته باشند که مردم مداری، تنها افتخاری است که نصیب ایشان و مجموعه ی زیر مدیریتشان خواهد گردید.

 در پایان یادآور می شود همان گونه که انتظار می رفت، علما، اساتيد، روحانیان و آقایانی که در مَعرضِ مسئولیتِ امامتِ جمعه کازرون هستند، علي رغم دوريِ خاضعانه از قبولِ اين منصبِ وِلايي اما، طی روزهای گذشته ضمن تشکیلِ جلساتی هدفمند، برادرانه، امید آوَرانه، صادقانه و بزرگوارانه، ولي دشمن سوزانه و ناامید کننده برای کانون های اختلاف افکن و نفاق محور، علاوه بر معرفیِ مَشوَرتیِ افرادِ صلاحیت دار برای این کانونِ مردمی، همچنین با امضای دل نوشته ای داهیانه، آمادگیِ خود، طلاب، شاگردان و همسویانشان را برای همه گونه همکاری، همیاری و همراهی با مُنتَخَبِ شورای سیاست گزاریِ ائمه جمعه اعلام نموده اند. بی شک این اقدامِ علمای شهرستان، مطابق با همان انتظاری بوده که متدینین، ولایت مداران و مردمِ خوب شهرستان و استان از آنان داشته اند و امید است همان گونه که شهیدِ رمضانِ کازرون، عاملِ حقیقیِ وحدت و یکپارچِگیِ بوده، شهادتِ ایشان نیز همین روند را طی سال های آینده به دنبال داشته باشد. ان شااله .


نویسنده: امان اله دهقان فرد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سهرابي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
عده اي در كازرون هميشه امامان جمعه اين شهر را مورد بي احترامي قرار داده اند مسئولين بايد اين افراد را كه همه هم مي شناسنشون مورد برخورد قرار بدهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷