پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
فرماندار شهرستان کازرون خبر داد:
فرماندار کازرون در پی ملاقات با مدیرعامل شرکت ملی نفت مرکزی ایران و نیز مدیرعامل شرکت اکتشاف کشور، از بهره برداری از میدان نفتی خشت در سال 98 و قول مساعد مسئولین برای پرداخت مطالبات کارگران و پیمانکاران این پروژه خبر داد

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، داریوش دهقان فرماندار شهرستان طی سفر اخیر خود به تهران با حاتمی مدیرعامل شرکت ملی نفت مرکزی ایران و هندی مدیر عامل شرکت اکتشاف کشور و عضو هیئت مدیره شرکت ملی فرآورده های نفتی ایران دیدار و گفتگو کرد و پیرامون میدان نفتی خشت و کنارتخته به بحث و تبادل نظر پرداخت.

نماینده عالی دولت در شهرستان کازرون در این دیدار به خصوصیات و ویژگی‌های میدان نفتی خشت و کنارتخته پرداخت و گفت: این میدان یکی از مهم ترین پروژه های شهرستان کازرون است که در صورت به بهره برداری رسیدن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان و استان، می تواند به عنوان یک پروژه خاص و استراتژیک در زمینه تولید نفت و فراورده های نفتی نقشی اساسی در صادرات ایفا نماید؛ بر این اساس خواستار تزریق اعتبارات مورد نیاز جهت به بهره برداری رساندن آن در کوتاهترین زمان ممکن هستیم .

وی در ادامه به ایجاد انگیزه در میان نیروی انسانی به‌عنوان مهمترین عامل خط تولید اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان کار، نیروی انسانی نیازمند داشتن انگیزه است، ولی از آنجائیکه مطالبات و حقوق کارگران و پیمانکاران به تعویق افتاده، امکان بروز هرگونه دلسردی و عدم انگیزه در میان این قشر زحمتکش وجود دارد که در صورت بروز این واقعه، خسارت جبران ناپذیری به پیشرفت پروژه وارد خواهد آمد.

در ادامه حاتمی مدیرعامل شرکت ملی نفت مرکزی ایران گفت: افتتاح این مجموعه عظیم نه تنها زمینه ساز گسترش و توسعه شهرستان است، بلکه ظرفیت بسیار قابلی برای استان فارس و کشور نیز محسوب می گردد و در همین جا وعده خواهیم داد این مجموعه عظیم در سال ۹۸ به بهره برداری برسد؛ ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم در نیمه اول سال این اتفاق بیافتد.

وی همچنین دستور داد که مطالبات کارگران به زودی پرداخت گردد که در همین خصوص جلسه ای با صفوت مدیرعامل oeid شرکت پیمانکار تشکیل شد و مقرر گردید که مطالبات کارگران و پیمانکاران به زودی و در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت گردد.

 میدان نفتی خشت و کنارتخته در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد/حقوق کارگران به زودی پرداخت می‌شود

خصوصیات میدان نفتی خشت و کنارتخته

 میدان نفتی خشت و کنارتخته در شرقی ترین حوزه نفتی خلیج فارس قرار دارد که مساحتی بالغ بر ۷۲ کیلومتر مربع را به خود اختصاص می‌دهد و مشتمل بر دو مخزن آسماری و جهرم است که ظرفیت تولید نفت به ازای هر مخزن به ۱۰۲۷ میلیون بشکه میرسد.

گفتنی است با حفر چاه شماره یک میدان نفتی خشت و کنارتخته در سال ۱۳۷۱ وجود نفت در سازنده‌های آسماری و جهرم به اثبات رسید و مورد تائید قرار گرفت.

با به بهره برداری رسیدن این میدان نفتی، روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت تولید خواهد شد که این مقدار نفت از تعداد ۵ حلقه چاهی که تا کنون حفاری گردیده است به دست خواهد آمد.

برق این مجموعه توسط دو خط فشار قوی ۶۶ کیلو ولت به طول ۱۶ کیلومتر از پست ۲۳۰ کیلو ولت دشتستان، پست ۶۶.۵ کیلوولتی مجاورت کارخانه و نیز از طریق خطوط ۲۰ کیلوولتی (جهت تامین روشنایی چاه‌ها، اداری و مسکونی) تامین خواهد شد.

در این میدان نفتی علاوه بر فرآیندهای تولید نفت توسط چاه های تولیدی، انتقال نفت از چاه‌ها به کارخانه فراورشی توسط خطوط لوله ۶ اینچ روی زمین، دریافت نفت های ارسالی از چاه ها در چند راهه ورودی کارخانه، جداسازی گازهای همراه گاز در تفکیک گرها، نمک زدایی نفت در دیسالترها، شیرین سازی نفت در برج عریان سازی و...؛ ایستگاه جمع آوری فشار افزایی، تزریق گازهای جدا شده از نفت به مخزن و واحدهای یوتیلیتی یا جانبی نیز در کنار این میدان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به واحد تولید هوای فشرده، سیستم گاز سوخت، سیستم تخلیه گاز یا فیلرها، سیستم آب آتش نشانی، سیستم تصفیه پساب، سیستم آب صنعتی و مصرفی، سیستم تزریق پس‌آب و غیره اشاره کرد.


نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
0
سلام :چرا این همه در حق مردم کنارتخته ظلم میشه ، میدان نفتی که در حریم شهر کنارتخته است باید به اسم چاهای نفتی خشت ثبت شود خشتی که خود یک بخش جدا از کنارتخته می باشد .
hosin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
خدمت تمام خوانندگان این پست و خبر عرض میکنم این میدان نفتی فقط و فقط متعلق به شهر کنارتخته میباشد و هیچ گونه ارتباطی ، دقت کنید ، تأکید میکنم ، هیچ ارتباطی به خشت ندارد ، پس لطفا خبری که میخواهید بنویسید یکم تحقیق کنید بعد بنویسید ، خشت با شهر کنارتخته حدود 15 کیلومتر فاصله داشته و ضمنا بنبست میباشد و هیچ راه ارتباطی ترانزیتی به هیچ جای کشور ندارد ، راه ترنزیتی استان فارس به استان بوشهر از طریق شهر کنارتخته متصل میگردد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷