پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۲
سرپرست اداره كل محيط زيست فارس:
ديانت طلب در مورد گوزن زرد ايراني گفت: در سال 73 بيست راس گوزن زرد ايراني از دشت ناز ساري به منطقه ميان كتل آورده شد در سالهاي اخير با توجه به مراقبت هاي انجام شده و تامين علوفه مورد نياز گوزن زرد ايراني وضعيت رشد آنها به حد مطلوب رسيده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قاسم ديانت طلب چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتي در شيراز افزود: استان فارس 13 ميليون هكتار وسعت دارد كه 5/7 درصد وسعت كشور را تشكيل مي دهد و شامل نواحي كوهستاني و دشت هاي حاصلخيز است و ارتفاعات آن دنباله رشته كوه زاگرس مي باشد به همين امر موجب تغييرات اقليمي و تنوع آب و هواي در اين استان شده است.
وي گفت: چشم اندازهاي منحصر به فرد با ويژگي هاي خاص در اين استان وجود دارد و ما در صدد هستيم از اين شرايط براي رشد اكوتوريسم در فارس استفاده كنيم.
وي بااشاره به جاذبه هاي طبيعي فارس افزود:پارك ملي بمو درشمال شيراز به وسعت 48 هزار هكتارازنظرتنوع گونه هاي جانوري وگياهي دركشور بي نظير است و داراي توانايي بسيار براي جذب توريسم است.
وي ادامه داد: پارك ملي قطرويه در ني ريز از ديگر جاذبه هاي طبيعي استان فارس است كه گورخر آسيايي در اين منطقه زندگي ميكند.
وي گفت: در پارك ملي بختگان نيز گونه هاي منحصر به فرد جانوري وگياهي وجود دارداما به دليل خشكسالي در سال جاري درياچه بختگان كاملا خشك شده است.
وي ادامه داد:بعلت خشكسالي اخير درياچه پريشان،كافتر و مهارلو هم خشك شده است.
وي در مورد طرح تنوع زيستي زاگرس گفت: حفاظت از تنوع زيستي در سيماي زاگرس مركزي هدف اجراي اين طرح در چهار استان فارس، كهگيلويه و بويراحمد و چهار محال بختياري و اصفهان است.
ديانت طلب در مورد گوزن زرد ايراني گفت: در سال 73 بيست راس گوزن زرد ايراني از دشت ناز ساري به منطقه ميان كتل آورده شد در سالهاي اخير با توجه به مراقبت هاي انجام شده و تامين علوفه مورد نياز گوزن زرد ايراني وضعيت رشد آنها به حد مطلوب رسيده است.
ديانت طلب در مورد فعاليتهاي انجام شده اين سازمان گفت: راه اندازي گشت سبز هوايي در فارس احداث مركز تحقيقات تنوع زيستي در بختگان،احداث كلينيك حيات وحش درپارك ملي بمو،نصب و راه اندازي سيتم هاي بي خطرسازي زباله هاي عفوني از جمله فعاليت هاي اين سازمان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴