پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۸۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
دو خبر از جهاد کشاورزی کازرون:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت زعفران از "سایت الگویی طرح امید زعفران" واقع در بخش کوهمره نودان و همچنین کاهش میزان بذر مصرفی در مزارع کلزای این شهرستان خبر داد.

به گزارش کازرون نما، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: سایت الگویی طرح امید زعفران با هدف تغییر الگوی کشت و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، همانند زعفران برای صرفه جویی در مصرف آب است.

برداشت طلای سرخ از مزارع شهرستان کازرون/ کاهش بذر مصرفی کلزا در کازرون

وی با اشاره به مزایای کشت این گیاه سودآور، تصریح کرد: در کنار مقاومت به خشکی و نیاز کم آبی، در سال‌های اخیر کشت این محصول توانسته نقش سازنده‌ای در اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد و به دلیل ایجاد اشتغال فصلی و کشت و کار راحت، سبب شده تعداد بیشتری از کشاورزان به کشت این محصول ارزشمند در کازرون روی آورند.

رشیدی تاکید کرد: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان کازرون ۳ هکتار بوده که میزان تولید این محصول به طور معمول در سال‌های اولیه کشت ۱ تا ۲ کیلوگرم در هر هکتار است.

برداشت طلای سرخ از مزارع شهرستان کازرون/ کاهش بذر مصرفی کلزا در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون همچنین درخصوص بذر مصرفی کلزا، با بیان این‌که نداشتن تهویه مناسب، کندشدن رشد گیاه، کافی نبودن تغذیه مناسب، دانه‌بندی و غلاف ضعیف و در نتیجه کاهش عملکرد از اثرات منفی مصرف بیش از حد بذر است، گفت: با توجه به فعالیت‌های آموزشی ترویجی صورت گرفته، کلزاکاران این شهرستان با مصرف ۴ تا ۴.۵ کیلوگرم بذر کلزا در هکتار اقدام به کشت این محصول کرده و مزارع کشت شده از سطح سبز خوبی برخوردارند.

برداشت طلای سرخ از مزارع شهرستان کازرون/ کاهش بذر مصرفی کلزا در کازرون

وی افزود: در سال زراعی جاری سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر هیبرید و اصلاح شده شامل ارقام (هایولا ۵۰، هایولا ۴۸۱۵ و تراپر) بین کشاورزان شهرستان کازرون توزیع شده و پیش بینی می‌شود ۷۰۰ هکتار کلزا کشت شود.

رشیدی تاکید کرد: تاکنون همه مزارع کلزا در کازرون به صورت مکانیزه کشت شده و ۹۵ درصد مزارع به روش نوین آبیاری می‌شوند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
جناب رشیدی الان نزدیک به ده سال است کشت زعفران در شهرستان کازرون شروع شده اما متاسفانه سطح محدودی زیر کشت رفته است لطفا با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و ارزش افزوده زعفران نسبت به توسعه کشت بویژه در منطقه کوهمره تلاش بیشتر شود
فروشگاه اينترنتي
|
United States
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
زعفران که ماده ای مرغوب است و جزو نایبترین محصولات به شمار می رود و خدا را شاکریم که این محصول در سرزمین خودمان نیز یافت می شود
فروشگاه اينترنتي
www.baneh.com
با سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
مکان خرید پیاز زعفران وقیمت تان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳