پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
با اعتبار 7.5 میلیارد ریالی:
با اعتبار 7.5 میلیارد ریالی، 8 اثر تاریخی شهرستان کازرون مورد مرمت قرار گرفته و یا فاز مطالعاتی تهیه طرح مرمت آنها انجام می گیرد.

به گزارش کازرون نما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بنا‌های تاریخی کازرون با اعتبار ۷ میلیارد و 500 میلیون ریال مرمت می‌شوند.

مصیب امیری افزود: شهرستان کازرون با در برگرفتن آثار جهانی محور ساسانی و  بناهای شاخص متعدد تاریخی و ثبتی، از جایگاه ویژه‌ای در گردشگری استان برخوردار است، به همین منظور امسال نیز با تخصیص 7میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، بناهای تاریخی این شهرستان مرمت و تجهیز خواهند شد.

مرمت و تهیه طرح مرمت 8 اثر تاریخی شهرستان کازرون انجام می شود

وی افزود: توجه به حریم یکی از مواردی است که در مورد مجموعه جهانی تاریخی‌ طبیعی بیشاپور همواره مد نظر بوده است، در همین راستا امسال برای خرید اراضی در حریم درجه یک این محوطه 130میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در ادامه با اشاره به تخصیص 2میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مرمت حمام تاریخی ملابابا، اضافه کرد: 500 میلیون ریال اعتبار برای تهیه طرح مطالعاتی مرمت و احیای کاروانسرای میان کتل و 400 میلیون ریال اعتبار نیز برای مرمت برج های کمارج تخصیص داده شد.

امیری به مرمت دو نقش برجسته تاریخی تنگ قندیل و سرمشهد اشاره و تصریح کرد: برای مرمت هر کدام از این دو نقش برجسته، مبلغ 300 میلیون ریال اعتبار و 700 میلیون ریال نیز جهت خرید تجهیزات حفاظت فیزیکی مصوب شده است.

وی گفت: مطالعه و تهیه طرح مرمت قلعه پوسکان 300میلیون ریال، چهارصفه دوسیران 800 میلیون ریال و مطالعه بازنگری حریم بیشاپور نیز 400 میلیون ریال اعتبار مصوب دارند.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸