پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
نماینده کازرون در مجلس خواستار شد:
نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در انتصاب مدیرکل بیمه سلامت فارس مطابق مقررات اداری تخلفی صورت گرفته باشد، سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و حتماً برخورد می‌کند.

به گزارش کازرون نما، حسین رضازاده پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در شیراز با اشاره به عدم پذیرش دفترچه‌های بیمه از سوی بیمارستان‌های خیریه‌ای و خصوصی شیراز، با بیان اینکه متأسفانه در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها سهل‌انگاری شده است، گفت: بیشتر افرادی که تحت پوشش بیمه هستند از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر هستند که با مشکل مواجه شده‌اند و این افراد نیازمند حمایت بیشتری هستند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات بیمه‌ها و سرگردانی بیماران همچنان ادامه دارد، گفت: پرداخت نشدن مطالبات بیمارستان‌ها موجب سرگردانی بیماران و ناکارایی دفترچه‌های بیمه شده است.

وی با اشاره به شرایط فعلی جامعه و با توجه به نابسامانی وضعیت بازار افزود: انتظار می‌رود بیمارستان‌ها مجدداً دفترچه بیمه را پذیرش کنند و با یک برنامه‌ریزی هماهنگ با سازمان‌های بیمه‌گر مشکلاتشان را برطرف کنند.

رضازاده ادامه داد: عدم پذیرش دفترچه بیمه منصفانه نیست و به دلیل تضییع حقوق شهروندان نیاز است مسوولان درمانی استان در این خصوص تلاش بیشتری کنند تا این مشکل هرچه زودتر حل شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت باید برای حل این موضوع برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد، گفت: ضرورت دارد هرچه زودتر به مشکلات شهروندان رسیدگی شده و به نارضایتی مردم پایان دهیم.

رضازاده تصریح کرد: مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در حیطه اختیارات و وظایف قانونی خود پیگیری‌هایی در این زمینه داشته و وزیر بهداشت قول مساعدت داده است تا این قضیه را حل کند.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص انتصاب «صابر فرخی لاریجانی» به‌ عنوان مدیرکل بیمه سلامت فارس با وجود سابقه اخراج از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: من از جزئیات پرونده اطلاعی ندارم، اما قطعاً اگر کسی تخلف کرده و منفصل از خدمت شده باشد، بکارگیری مجدد وی خلاف قانون است.

نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر استعلام دستگاه‌های امنیتی نیز منفی بوده باشد، بیان کرد: نهادهای امنیتی که به استعلام دستگاه‌های اجرایی پاسخ می‌دهند ممکن است بگویند یک شخص چون سابقه محکومیت و انفصال از خدمت داشته، انتصاب او به صلاح نیست، اما مدیر دستگاه اجرایی بگوید دوران محرومیت موقت بوده است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت بررسی دقیق‌تر موضوع توسط سازمان بازرسی تصریح کرد: اگر مطابق مقررات اداری تخلفی صورت گرفته باشد و در انتصاب مدیرکل بیمه سلامت قانون رعایت نشده باشد، قطعاً سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و بعد از بررسی دقیق حتماً برخورد می‌کند.

بنا به این گزارش، بیمارستان‌های خیریه‌ای و خصوصی شیراز به دلیل مطالبات سنگین از بیمه تأمین‌ اجتماعی و بیمه سلامت، طی اقدامی هماهنگ از سوم شهریورماه هیچ بیماری را با دفترچه بیمه پذیرش نمی‌کنند و این موضوع سبب بروز مشکلات متعدد و دلخوری شدید مردم شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجو دانشگاه سلمان فارسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
سلام
نماینده عزیز اگه لطف کنید به دانشگاه سلمان فارسی تشریف بیارین ویک جلسه پرسش وپاسخ با دانشجویان کارمندان واساتید بزارین ممنونم تا متوجه اموردانشگاه بشوید.نکته زیر بخشی ازدغدغه هاسا
نماینده محترم فکری به حال دانشگاه سلمان کن. ... و یکی ازکارمندان اداری همه کاره دانشگاه هستند و با این ادعا ک شما حامی آنهایید هرکاری میخان انجام میدن.البته این روزها هم روزی به اتمام خواهد رسید.
به عنوان یک دانشجو متاسفم وبس
سپاس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳