پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
تسلیت به جامعه فرهنگی:
متاسفانه باخبر شدیم که شب گذشته محمدعلی فرشته حکمت، نویسنده، شاعر و پژوهشگر کازرونی سینما و تئاتر و خالق رمان گرازها دار فانی را وداع گفت.

به گزارش کازرون نما، محمدعلی فرشته حکمت از خانواده اصیل و ریشه دار کازرونی است که عمر ایشان در راه اعتلای فرهنگ و ادب و هنر این مرزبوم سپری شد و کتاب هایی همچون "اقتباس در سینما"، "شستشو در باد"، "گرازها"(رمان) و چند مجموعه داستان کوتاه در این سال ها از ایشان به جای مانده است.

گفتنی است: رمان گرازها مشهورترین اثر این چهره فقید ادبی و هنری که اخیرا به چاپ دوم رسیده، با هدف معرفی دریاچه پریشان کازرون نگاشته شده است؛ آنچنان که مرحوم فرشته حکمت خود در این باره در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی تبیان می گوید:

" رمان "گرازها" در واقع دو هدف عمده را مد نظر دارد.

نخست: رویکرد به پدیده ای طبیعی به نام "دریاچه پریشان" که با آبی شیرین و با مساحتی حدود 43 کیلومتر مربع در 12 کیلومتری شرق شهرستان کازرون و در ارتفاع 820 متری از سطح دریا قرار داشته و علاوه از میزبانی صدها نوع پرندگان مهاجر که از اقصا نقاط جهان طی کوچ های موسمی در کرانه های ساحل زیبایش  اتراق می کنند، زیستگاه انواع آبزیان و ماهی ها و بویژه "ماهی کپور" نیز هست.

چهره ادبی و فرهنگی کازرونی و خالق رمان گرازها درگذشت

دوم: پیوند زدن داستانی تاریخی – اجتماعی به قلب مناطقی واقعی و ملموس بوده که در گستره ی وسیعی از  "دریاچه ی پریشان" تا کشور "سومالی" و "بنادر کرانه های خلیج عدن" و "خلیج فارس" ادامه می یابد و همه جا با تلفیق واقعیت و خیال این مناطق و شخصیت هایش را با مضمونی روانکاوانه از دنیای استعاره و مجاز به دنیای اسطوره می برد. همه جا اسطوره زیستی، اسطوره شناسی و اسطوره سازی در کارند ..."

 

کازرون نما ضایعه درگذشت این چهره فرهیخته ادبی و فرهنگی را به خانواده و بازماندگان وی خصوصا به فرزند ایشان نویسنده، کارگردان، استاد دانشگاه، هنرمند و فیلمساز برجسته کشوری جناب آقای فرشاد فرشته حکمت و همه دوستداران و علاقمندانش و جامعه فرهنگی شهرستان کازرون تسلیت گفته و برای ایشان علو درجات را از خداوند متعال مسالت می نماید


نویسنده: سرویس فرهنگی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳