پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
پس از دوسال وقفه:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون از برپایی نهمین سوگواره عکس عاشورایی این شهرستان پس از دوسال وقفه خبر داد.

به گزارش کازرون نما، علی مرحمتی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون در این باره گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و صفر و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و انجمن فیلم و عکس این شهرستان اقدام به برگزاری نهمین سوگواره عکس عاشورایی نموده است.

وی یادآور شد: به علت مشکلات مالی، در دو سال گذشته این برنامه صورت نپدیرفت؛ اما با پیگیری های صورت گرفته امسال ان شاالله شاهد اجرای این برنامه خواهیم بود.

نهمین سوگواره عکس عاشورایی شهرستان کازرون برگزار می گردد

مرحمتی در ادامه در خصوص  شرایط شرکت در این مسابقه گفت: حضور تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای شهرستان کازرون بلامانع می باشد و هر عکاس می تواند حداکثر 10 قطعه عکس و یک مجموعه عکس (بین سه تا هفت عکس) به دبیرخانه سوگواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون تحویل دهدند یا به آدرس sogvareh.kazeroon@gmail.com ارسال نماید. هم چنین عکس های گرفته شده با دوربین گوشی تلفن همراه در صورتیکه قابلیت چاپ در اندازه سی در چهل سانتی متر(40×30 سانتی متر) داشته باشد پذیرفته خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون در ادامه خاطرنشان کرد: عکس ها باید به صورت فایل JPG از شماره 1 تا 10 و نام شخص و شماره تلفن نامگذاری و بر روی سی دی به دبیرخانه سوگواره تحویل داده شود .

وی تاکید کرد: عکس ها می توانند به صورت سیاه و سفید و رنگی، آنالوگ یا دیجیتال باشند. ضمن اینکه عکس های آنالوگ باید پس از اسکن به صورت فایل دیجیتال ارسال شوند.

مرحمتی افزود: در مرحله داوری حدود سی عکس انتخاب و پس از چاپ در قالب برگزاری نمایشگاه ارائه خواهد شد. هم چنین به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد لوح شرکت در سوگواره عکس عاشورایی تقدیم خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: در راستای آرشیو عکس های مربوط به تاریخچه عزاداری سید و سالار شهیدان در شهرستان، از عموم مردم عزیز شهرستان دعوت می شود که هرگونه عکس از عزاداری ایام محرم و صفر که مربوط به سال های دهه شصت و سال های قبل از آن می باشد را جهت نمایش به انجمن فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تحویل نمایند. ضمن اینکه در این بخش محدودیتی در تعداد آثار ارسالی نمی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 20 مهرماه 97 و زمان افتتاحیه نمایشگاه 7 آبان ماه مصادف با شب اربعین حسینی و آئین اختتامیه نیز 15 آبان مصادف با ایام شهادت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) می باشد.


نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲