پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
فعالیت های فرهنگی تابستانی - 1
حجت الاسلام و المسلمین همتی در گفتگوی اختصاصی با کازرون نما پیرامون طرح رحله گفت: حدود چهار سال است که طرحی با نام رحله در قالب حفظ سه جزء از قرآن کریم به مدت 50 روز از فصل تابستان در سراسر کشور توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهراء سلام الله علیها برگزار می شود که برای اولین بار در تابستان 97 شهرستان کازرون نیز میزبان این طرح می باشد.


حجت الاسلام و المسلمین همتی در گفتگوی اختصاصی با کازرون نما پیرامون طرح رحله گفت: حدود چهار سال است که طرحی با نام رحله برگرفته از آیه شریفه "رحله الشتاء و الصیف" در قالب حفظ سه جزء از قرآن کریم در مدت 50 روز در تابستان در سراسر کشور توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهراء سلام الله علیها و با همکاری ارگان ها و خیرین محترم در حال برگزاری است که برای اولین بار در تابستان 97 در شهرستان کازرون نیز در حال برگزاری است .

مسوول طرح ملی رحله شهرستان کازرون در ادامه پیرامون اهداف برگزاری طرح افزود: این طرح با هدف شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی و برنامه ریزی جهت هدایت این استعدادها به سمت حفظ کل قرآن کریم و همچنین حمایت و پشتیبانی فکری و آموزشی به فعالان قرآنی به خصوص در زمینه حفظ و با چشم انداز تاسیس  مدارس تخصصی حفظ کل قرآن کریم در شهرستان کازرون و تربیت سالانه حداقل 30 حافظ کل در شهرستان پایه ریزی شده است که امیدواریم با حمایت مسولین و خیرین محترم در آینده ای نه چندان دور شاهد تاسیس این مدارس باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کازرون نما پیرامون نحوه گزینش شرکت کنندگان در این طرح گفت: جهت شرکت در این طرح 75 نفر به صورت اینترنتی و دستی ثبت نام کردند که به موجب این استقبال بی نظیر طرح رحله شهرستان کازرون توانست مقام چهارم را از نظر آمار ثبت نامی در سراسر کشور به خود اختصاص دهد که پس از انجام مراحل گزینش 31 نفر این عزیزان به صورت شبانه روزی و و 30 نفر به صورت روزانه مشغول به حفظ قرآن کریم می باشند.

گزارش صدا وسیما از طرح رحله کازرون

حجت الاسلام و المسلمین همتی در مورد برنامه های مختلف این طرح افزود: قرآن آموزان در این طرح علاوه بر حفظ سه جزء از قرآن کریم ، در کلاس های اعتقادات، و تجوید، برنامه های متنوع معنوی، تفریحی و اردویی نیز شرکت می کنند که  لازم به ذکر است که  اساتید این طرح همه از حافظان کل قرآن کریم هستند

 مسوول طرح ملی رحله در شهرستان کازرون در پاسخ به سوالی مبنی بر محل تامین اعتبار این طرح گفت: لازم است که همین جا از افرادی که در برگزاری این طرج با ما همکاری کردند بالاخص امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام و المسلمین خرسند، مدیر مدرسه علمیه صالحیه مکتب الصادق(ع) کازرون، صندوق قرض الحسنه علی بن ابی طالب(ع) ، صندوق قرآنی غدیر، ناحیه مقاومت سپاه پاسداران، شهرداری و شورای شهر تشکر کنم لکن از آنجا که تمامی هزینه های این طرح تا کنون به صورت کاملا مردمی بوده و طرح از هیچ گونه بودجه دولتی برخور دار نبوده است از خیرین محترم کازرونی خواهشمندیم که ما را در این طرح بزرگ قرآنی یاری نمایند.

نویسنده: مهدی صنعتی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
بد نیست در مورد آقای محمدرضا دلپذیر که دو سال پیاپی در مسابقات حفظ قرآن کشوری حایز مقام دوم می شوند خبری منتشر کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲